Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er din utleveringsdato for TMY?

Startet av tornaldo, søndag 15. august 2021, klokken 13:51

« forrige - neste »

Zebulon

- Bestillingsdato: 15.03.2019
- LR blå/"hvitt interiør", 20" + FSD
- Utleveringssted: Lillestrøm
- Dato for utlevering: 31.08.21

Bidda

#61
- Bestillingsdato: 15.03.2019
- LR blå/sort interiør, 19" Gemini
- Utleveringssted: Lillestrøm
- Dato for utlevering: 27.08.21 (kunne valgt 25. eller 26. men er på reise....)
- VIN 052xxx
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

es

- Bestillingsdato: 01.2020
- LR hvit, sort interiør, 19" Gemini
- Utleveringssted: Lillestrøm
- Dato for utlevering: 24.08.21
- VIN 59xxx
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

VAL.ENT

Fint om folk tar med seg VIN ;)
Ingen leveranse, bare en 'Vi gleder oss til å se deg bak rattet SMS' så langt
Bestillingsdato: 16.04.2021
VIN 061****
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

ElbilErik

Sitat fra: geear på onsdag 18. august 2021, klokken 09:30
Ser faktisk ut som at jeg har mistet VIN-nummeret jeg hadde... de la til innbyttemulighet på ordren min, og da ser det ut som de koblet bort bil igjen. Da er det årsaken til at jeg plutselig er helt i midt/slutt av september nå...

Hvordan la du til innbyttemulighet? Var det etter at du hadde først godtatt annen finansieringsmetode?

Kires

Bestilt: 12.2019
Spec: Blå med 20'
VIN: 54XXX
Utlevering: 24.08 på Lillestrøm
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

GOS

@Jeronan

Jeg har som tidligere sagt ikke hast. Jeg tar også ut Ioniq 5 senere i år,men beholder Model 3'en. (Er alene så trenger ikke så mange biler, men er greit å ha en som de utflyttede barna kan bruke)

Om jeg får min Model Y mye senere for eksempel 2022, og gjerne levert fra Berlin, så er det helt OK. Da bytter jeg sikkert inn Model 3'en. (Med mindre Ioniq'en blir en skuffelse og da blir det to Tesla'er)

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Jeronan

Sitat fra: GOS på onsdag 18. august 2021, klokken 13:06
@Jeronan

Jeg har som tidligere sagt ikke hast. Jeg tar også ut Ioniq 5 senere i år,men beholder Model 3'en. (Er alene så trenger ikke så mange biler, men er greit å ha en som de utflyttede barna kan bruke)

Om jeg får min Model Y mye senere for eksempel 2022, og gjerne levert fra Berlin, så er det helt OK. Da bytter jeg sikkert inn Model 3'en. (Med mindre Ioniq'en blir en skuffelse og da blir det to Tesla'er)

I have seen the Ioniq 5 up close this week. The lighter grey'ish color is actually really nice. Interior is pretty nice too.

But.... the tiny trunk... again. The end. Dealbreaker.
You would have thought after complaints over the Kona and Kia eNiro that they would finally get it and make the Ioniq 5 a bit longer in length and give people an actual usable trunk you can use on long holiday trips.  :o :-1:

At least both VW and Ford got it and the trunk in both ID.4(GTX) and Mustang Mach-e is decent and similar to Model Y. Practical and usable.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Parabuthus

Noen fra Trondheim som har fått noe mer spesifikt enn slutten av august/september?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

geear

Sitat fra: Jeronan på onsdag 18. august 2021, klokken 13:13
Sitat fra: GOS på onsdag 18. august 2021, klokken 13:06
@Jeronan

Jeg har som tidligere sagt ikke hast. Jeg tar også ut Ioniq 5 senere i år,men beholder Model 3'en. (Er alene så trenger ikke så mange biler, men er greit å ha en som de utflyttede barna kan bruke)

Om jeg får min Model Y mye senere for eksempel 2022, og gjerne levert fra Berlin, så er det helt OK. Da bytter jeg sikkert inn Model 3'en. (Med mindre Ioniq'en blir en skuffelse og da blir det to Tesla'er)

I have seen the Ioniq 5 up close this week. The lighter grey'ish color is actually really nice. Interior is pretty nice too.

But.... the tiny trunk... again. The end. Dealbreaker.
You would have thought after complaints over the Kona and Kia eNiro that they would finally get it and make the Ioniq 5 a bit longer in length and give people an actual usable trunk you can use on long holiday trips.  :o :-1:

At least both VW and Ford got it and the trunk in both ID.4(GTX) and Mustang Mach-e is decent and similar to Model Y. Practical and usable.  :+1:
Niro er en romslig bil i forhold til størrelsen, så forstår ikke helt klagee der. God plass både i kupeen og bagasjerommet. Neste størrelse hos Kia er vel Sportage. De kan ikke lage en Niro som er samme størrelse som en Sportage.. men at de kunne kommet med flere elbiler er en annen sak.

tlind

Er det slik at folk betaler bilen før en får vite når den kommer? Skal finansiere denne selv, og skjer det da ikke noe før jeg har betalt hele greia? Virker litt rart å betale inn over en halv mill til en konto for noe en ikke vet når bilen kommer..

bestilt Aug-21
Vin 055XX

Handyman

Sitat fra: tlind på onsdag 18. august 2021, klokken 15:06
Er det slik at folk betaler bilen før en får vite når den kommer? Skal finansiere denne selv, og skjer det da ikke noe før jeg har betalt hele greia? Virker litt rart å betale inn over en halv mill til en konto for noe en ikke vet når bilen kommer..

bestilt Aug-21
Vin 055XX
De kontakter deg normalt før den skal registerers. Vanligvis krever det at betaling er mottatt fra deg før de registrerer bil den på deg. Overføring tar alt fra noen timer til et par dager. Det er ikke nødvendig å gjøre dette lang tid i forveien.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thob

Sitat fra: tlind på onsdag 18. august 2021, klokken 15:06
Er det slik at folk betaler bilen før en får vite når den kommer? Skal finansiere denne selv, og skjer det da ikke noe før jeg har betalt hele greia? Virker litt rart å betale inn over en halv mill til en konto for noe en ikke vet når bilen kommer..

bestilt Aug-21
Vin 055XX

Nei det er ikke sånn. Vet mange som har betalt inn lang vei i forkant, men det er det ingen poeng i. Når du får vite utleveringsdato kan man begynne å vurdere det. Så lenge pengene er på Teslas konto før utlevering er alt ok. Å vente med å betale forsinker ikke prosessen

erlendsellie

Sitat fra: Parabuthus på onsdag 18. august 2021, klokken 13:44
Noen fra Trondheim som har fått noe mer spesifikt enn slutten av august/september?
Tipper vi får gledelige nyheter når Akranes er på vei fra Zeebrugge igjen i starten av neste uke. Jeg har ikke fått noe håndfast enda.

PionerThink

Ingen i Kristiansand som har fått noen leveringsdato? Jeg har Vin nr som slutter på 52XXX ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA