Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er din utleveringsdato for TMY?

Startet av tornaldo, søndag 15. august 2021, klokken 13:51

« forrige - neste »

AUK

Blå med svart interiør hentes tirsdag. Selges med all sannsynlighet.

geear

Ser faktisk ut som at jeg har mistet VIN-nummeret jeg hadde... de la til innbyttemulighet på ordren min, og da ser det ut som de koblet bort bil igjen. Da er det årsaken til at jeg plutselig er helt i midt/slutt av september nå...

patron

Sitat fra: AUK på onsdag 18. august 2021, klokken 09:27
Blå med svart interiør hentes tirsdag. Selges med all sannsynlighet.
Hvorfor velger du å selge?

Jeronan

Sitat fra: geear på onsdag 18. august 2021, klokken 09:30
Ser faktisk ut som at jeg har mistet VIN-nummeret jeg hadde... de la til innbyttemulighet på ordren min, og da ser det ut som de koblet bort bil igjen. Da er det årsaken til at jeg plutselig er helt i midt/slutt av september nå...

Always look at the bright side. Means you can sit back, relax and let others test their Model Y for us the coming weeks and report possible issues, charge speeds they get at SuC, etc.
Gives you possibility to cancel in time when things turn out really bad.   ;D :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Slowpokes


hdahlmo1

Sitat fra: geear på onsdag 18. august 2021, klokken 09:30
Ser faktisk ut som at jeg har mistet VIN-nummeret jeg hadde... de la til innbyttemulighet på ordren min, og da ser det ut som de koblet bort bil igjen. Da er det årsaken til at jeg plutselig er helt i midt/slutt av september nå...
Er alle punktene i ordren ? Jeg hadde sjekket av alle, og da var VIN i kildekoden. Da jeg endret på innbytte, og gikk gjennom den prosessen der, så forsvant VIN fra kildekoden. Regner med det kommer tilbake når innbytte er ferdigstilt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredrik72

- Bestillingsdato: 15.03.2019
- LR sort/sort, 20" + FSD
- Utleveringssted: Lillestrøm
- Dato for utlevering: 24.08.21
2021 Tesla Y, LR
2014 VW e-up

AUK

Sitat fra: patron på onsdag 18. august 2021, klokken 09:33
Sitat fra: AUK på onsdag 18. august 2021, klokken 09:27
Blå med svart interiør hentes tirsdag. Selges med all sannsynlighet.
Hvorfor velger du å selge?


Nettopp kjøpt hus. Usikker på om jeg kan forsvare lån til ny bil, selv om jeg har veldig lyst til å beholde den. Mulig leafen får gjøre jobben noen år til..

GOS


Jeg fikk også SMS tidligere idag, har ikke hatt VIN i koden antagelig da jeg bevist ikke har fullført stegene med innbytte eller ei, betaling etc

-Bestillingsdato: 28.01.2020
- LR Midnight Silver/sort, 19"
- Utleveringssted: Lillestrøm
- Dato for utlevering: første ledig time når jeg sjekket for en halvtime siden var 25.08, men jeg avventer til jeg får 'riktig batteri

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

makki

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 18. august 2021, klokken 08:53
Sitat fra: makki på onsdag 18. august 2021, klokken 08:43
Er det noen som i Bergen har fått hente tid? Trolig min TMY kommer idag til Bergen.

Siden Tananger/Stavanger ser Model Y-fri ut, og samme båt skal til Bergen, så er det vel gjerne ikke Model Y til Bergen heller. Det stemmer bra med hva en sa i går om at han hadde snakket med crewet som sa at Model Y ikke kom før neste uke med den båten. Det stemmer også bra med at ingen har fått utleveringsdato i Stavanger/Bergen, så vidt jeg har fått med meg, mens de på østlandet har fått leveringsdato på Lillestrøm.
I følge sikkert kide bilen min er i transit vei mot Bergen, ankomst mellom 18 til 20 aug til Bergen.( Expected to arrive in bergen is  between 18th to 20th Aug

runarlan

Sitat fra: makki på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:57
Sitat fra: Elgaaen på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:20
Sitat fra: makki på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:13
Sitat fra: runarlan på tirsdag 17. august 2021, klokken 18:22
Bestilt oktober 2020
Levering Trondheim
VIN 58xxx

Da jeg snakket med en på telefon for 1-2 uker siden, fikk jeg beskjed om midten av september. Når jeg snakket med Tesla på chat idag fikk jeg imidlertid høre sent september. I følge chaten skulle ingen model Y leveres før September.

🤣😀🤣🤣🤣, snakke med tesla delivery da får du helt annen svar,. Flere hundre TMY allerede er på vei til Norge innen denne uke og flere allerede er på vei, skal de ha web utstilling  med flere hundre biler månedsvis?

Hvordan får du tak i Tesla delivery?
Email: DeliveryNO@tesla.com
tlf:21 95 92 12

Da har jeg sendt mail til Delivery Team og fått enda en ny beskjed. Ny beskjed er " slutten av August/September". Da kan det vel kanskje ligge an til at den kommer med neste ukes Akranes-levering, eller at den feks kommer til Oslo med Glovis Supreme på fredag og blir fraktet på andre måter til Trondheim.

Jeronan

Sitat fra: GOS på onsdag 18. august 2021, klokken 10:03

- Dato for utlevering: første ledig time når jeg sjekket for en halvtime siden var 25.08, men jeg avventer til jeg får 'riktig batteri

Then expect to be delaying your order to at least Q4, if you absolutely want the LG 82kWh pack.  It has been pretty much confirmed that all Model Y coming to Europe in Q3 have the LG 77kWh pack.

Honestly. I was very disappointed myself at first (see my rant posts earlier), but after calming down and looking at the actual numbers.
We talk a mere 35km range difference, which is like 20-25km in winter. That's just so little difference to stress out over.
If the new battery pack would have pushed WLTP over 600km (like Model 3 LR now), that would be a significant enough jump and I would have definitely considered delaying my order.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ToWalkOrDrive

Sitat fra: makki på onsdag 18. august 2021, klokken 10:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 18. august 2021, klokken 08:53
Sitat fra: makki på onsdag 18. august 2021, klokken 08:43
Er det noen som i Bergen har fått hente tid? Trolig min TMY kommer idag til Bergen.

Siden Tananger/Stavanger ser Model Y-fri ut, og samme båt skal til Bergen, så er det vel gjerne ikke Model Y til Bergen heller. Det stemmer bra med hva en sa i går om at han hadde snakket med crewet som sa at Model Y ikke kom før neste uke med den båten. Det stemmer også bra med at ingen har fått utleveringsdato i Stavanger/Bergen, så vidt jeg har fått med meg, mens de på østlandet har fått leveringsdato på Lillestrøm.
I følge sikkert kide bilen min er i transit vei mot Bergen, ankomst mellom 18 til 20 aug til Bergen.( Expected to arrive in bergen is  between 18th to 20th Aug

Det høres veldig bra ut.
Tesla Model Y                         2021-

_Julie

Sitat fra: Stark på onsdag 18. august 2021, klokken 08:45
Sitat fra: _Julie på onsdag 18. august 2021, klokken 08:44
Jeg også har fått sms med valg av utlevering.

Bestillingsdato: 02.08.2021
Utlevering: 24.08.2021 Lillestrøm
Hva slags spec har du?

Grå, sort interiør, 19" gemini, vanlig autopilot

Duddelmus

Har noen av dere som fikk booket utlevering i dag noen endringer på Tesla-kontoen?
Jeg har ikke fått SMS i dag, men fikk heller ikke SMS da de sendte ut spørsmål om vinterdekk, noe som overasket support da jeg kontaktet de..
Lurer veldig på om jeg ikke får bil denne runden, eller om de bare har problemer med å sende meg SMS..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA