Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rattvarme eller ikke?

Startet av Redgarden, lørdag 14. august 2021, klokken 18:49

« forrige - neste »

Redgarden

Noen som har lyst til å spekulere i hvorfor rattvarme er på lista over utstyr i Hong Kong, men ikke her i Norge? Jeg trodde Model Y var laget med rattvarme i Kina i hele år, så litt rart hvis bilene som er på vei til Norge nå ikke har det, ikke sant? Veldig fint med rattvarme altså, håper virkelig bilen har det!
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Thob

Sitat fra: Redgarden på lørdag 14. august 2021, klokken 18:49
Noen som har lyst til å spekulere i hvorfor rattvarme er på lista over utstyr i Hong Kong, men ikke her i Norge? Jeg trodde Model Y var laget med rattvarme i Kina i hele år, så litt rart hvis bilene som er på vei til Norge nå ikke har det, ikke sant? Veldig fint med rattvarme altså, håper virkelig bilen har det!

Kanskje de vil tjene seg noen ekstra lapper ved å tilby det som oppgradering? Altså det er på bilen men man må betale for å låse det opp. Forundrer meg ikke

Bidda

På dette spørsmål svarte Tesla Drammen at LR har dette som standard for TM3 og derfor mente han at det var rattvarme på Y som kommer nå.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

elhansen

Sitat fra: Bidda på lørdag 14. august 2021, klokken 20:06
På dette spørsmål svarte Tesla Drammen at LR har dette som standard for TM3 og derfor mente han at det var rattvarme på Y som kommer nå.
Dette er for meg en viktig detalj. Dette stod på spec lista først, men er borte nå. Det står på spec lista til M3 som man kan bestille nå men ikke på MY. Det er vel et litt dårlig tegn.
I drammen sa de også det til meg, men rart de ikke har det i lista på nett. Regner med at de første som får bil kan informere videre.

Jeronan

I just hope its an error on the site, as it makes no sense the much cheaper Model 3 LR now gets heated steering wheel standard included and they remove and suddenly don't deliver it on the Model Y LR.  ???

We have it now on the Model S and its really nice to have on very cold winter days.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Var det ikke noen som hadde funnet manualen? Står det rattvarme der?

CaZpaH

Sitat fra: geear på mandag 16. august 2021, klokken 14:17
Var det ikke noen som hadde funnet manualen? Står det rattvarme der?

Ja, men det hverken bekrefter eller avkrefter noe som helst:

Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

elhansen

Kan ikke skjønne at det ikke skal være når m3 nå har det. De gamle m3 hadde ikke, men de som kommer fra Kina nå har jo. Er vel samme ratt?


VAL.ENT

JA MIC TMY har rattvarme "end of discussions"
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

Redgarden

Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 09:27
JA MIC TMY har rattvarme "end of discussions"

Vil veldig gjerne at du har rett, men en kilde kunne jo vært greit å oppgi. Tar ingenting for gitt med Tesla...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

PionerThink

Sitat fra: bjheggset på mandag 16. august 2021, klokken 23:10
https://www.facebook.com/watch/live/?extid=NS-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C&v=252851543324869&ref=watch_permalink

Ser i allefall ut som den har de nye lyktene?
Var litt dårlig lyd på opptaket, men allikevel ikke veldig imponert over lyden når han lukket dørene på slutten der ??? Vår Cab fra 2008 har mer solid lyd enn dette når man lukker de rammeløse dørene :P
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

elhansen

Fikk bekreftet at min bil har rattvarme. Produsert i juli

erlendsellie

Fikk bekreftet fra Tesla Chat at alle Y har rattvarme.
Se vedlegg.

50%NoFuel

Fikk også bekreftet at min MY har rattvarme
Fremtiden er elektrisk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA