Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Festing av fabrikkmonterte "skvettlapper" foran - hjelp

Startet av Chris Neumann Ruud, lørdag 14. august 2021, klokken 16:21

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Hei! Har så klart greid å dunke nedi på vei inn i en av Tromsøs "designet for monstertrucker" innkjørselsdumper på parkeringsplasser i sentrum, og da har en av de fastmonterte "skvettlappene" fått seg en karamell.

 [ You are not allowed to view this attachment ]

Det som slår meg mest når jeg demonterte den er at festene er helt håpløst dårlige, bare festet nederst og med klips som har ca to centimeter med vandring, så jeg har laga ny sandkasse til unga med alt grumset jeg fant inni der ;)

Noen som har noen tips til plastfester som kanskje kan skrus inn og lage bedre innfesting, evt om det finnes noe som ligner på gipsplateanker som jeg kan borre inn i plastdekselet over for å få det til å sitte bedre, eller om noen har noe annen finurlig løsning?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

GeirN

Popnagler i alu med gjenger kunne kanskje vært noe. Mener Biltema har rimelige.

Ingeniøren

#2
Du har sett rusta som kommer i overkant av kanalen....

Greit å ta dette med Tesla så lenge bilen er i garanti.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Hideyowife

Sitter å ser på esken her med nye skvettlapper fra Tesla. Etter alt jeg har lest om disse både her og på nett sendes de i retur på mandag.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

trykkertor

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 15. august 2021, klokken 09:57
Du har sett rusta som kommer i overkant av kanalen....

Greit å ta dette med Tesla så lenge bilen er i garanti.
Ser også at det mangler en lakkflik rett bak skvettlappen på kanalen.

Chris Neumann Ruud

Den lakkfliken kan være min egen feil uten at jeg skal si det for sikekrt. Uansett sikekrt lite å hente hos Tesla når de kan peke på at skvettlappen er deformert pga kræsj og kan sannsynliggjøre årsakssammenheng dersom jeg ønsker å ta det videre..

Tenker heller at jeg kanskje vil gå for noe ala
https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3
noen som har erfaring?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Claav

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 16. august 2021, klokken 09:27
Den lakkfliken kan være min egen feil uten at jeg skal si det for sikekrt. Uansett sikekrt lite å hente hos Tesla når de kan peke på at skvettlappen er deformert pga kræsj og kan sannsynliggjøre årsakssammenheng dersom jeg ønsker å ta det videre..

Tenker heller at jeg kanskje vil gå for noe ala
https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3
noen som har erfaring?

Yes de er mye bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA