Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry Mode

Startet av FrTr, lørdag 28. august 2021, klokken 17:09

« forrige - neste »

FrTr

1

trykkertor

Det skjer av og til hos meg.
Løsning. Skrur av og på igjen Sentry mode.

Ellers har det også skjedd noen ganger ved mye regnvær når dråper renner nedover vinduet. Eller hvis det blåser og bilen står nær trær som beveger mye på greinene.




sjokomelk

Les manualen til bilen. F.eks. Model 3 sin her: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Se på side 21, så er det forklart.

Kort fortalt: Ikke i bruk i Europa enda.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: FrTr på lørdag 28. august 2021, klokken 18:02
Vet du om den kan bli aktivert av lys ?
Sentry gjør bevegelsesdeteksjon ved hjelp av kameraer og ultralydssensorene rundt bilen ("p-sensorene"). Hvis du har billys som passerer forbi, eller lys som går av på og, så ja, da vil det kunne sees som en "bevegelse" (forandring) av kameraene.

Min oppfordring rundt sentry er å kun bruke det der det er en reell mistanke om behov. Når man parkerer trangt osv.

Thorleif Hallen

Flue inni bilen kan også utløse sentry mode visstnok....

Hadde bilen i et parkeringshus mens vi bodde på hotell i sommer. Alarmen gikk i ett sett, og maaaaaasse videoer ble tatt opp uten at det skjedde noe som helst.

trykkertor

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 11:44
Finnes det noen måte å se/overføre klippene i fra bilen til mob/pc digitalt? Eller må man ta ut minnepinnen ?
Nei, ikke trådløst. Blir via en USB-adapter til telefonen så du kan dytte minnepinnen i telefonen.

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 11:44
Finnes det noen måte å se «live» kamera fra bilen til f.eks mobil?
Nei, ikke per dags dato. Mulig det blir felt av personvernloven da bilen da kan fungere som mobilt overvåkingskamera(??).

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 11:44
Jeg får kun varsel om at sentrymode/alarm har gått når jeg setter meg i bilen.
Er det mulig å få disse varslerne i app e.l ?
Ikke per nå. Du får varsel ved utløst alarm, men ikke enkelt sentry opptak.

Mobileum

Det siste skal man være glad for. Blir litt heftifg hvis man parkerer ved et traffikert fortau  ;)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

3mt

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 11:44
Finnes det noen måte å se/overføre klippene i fra bilen til mob/pc digitalt? Eller må man ta ut minnepinnen ?

Har ikke testet dette selv, men det finnes løsninger som denne https://github.com/marcone/teslausb
2021 M3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA