Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Cybertruck utsatt

Startet av Electric cars in Norway, onsdag 11. august 2021, klokken 21:13

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Se denne ukens nyhet på elbil24.no.

Var vel forventet dette?  :(

Kopi: Tesla bekrefter nå via sine bestillingssider at bilen ikke kommer i produksjon før i 2022. Vi vet allerede at det amerikanske markedet vil bli prioritert, noe som gjør at norske kunder må belage seg på å vente enda lenger.

Forsinkelsen skal blant annet henge sammen med at fabrikken i Austin, Texas som skal bygge bilen, fortsatt ikke er ferdig og operativ.


Neppe samme bil i Europa.

Det har dessuten vært usikkerhet om den svære, kantete og harde bilen kom til å passere EUs strenge regelverk for typegodkjenning, som blant annet setter krav til myke soner som kommer fotgjengere og syklister til gode ved eventuelle sammenstøt.

Det er derfor sannsynlig at det vil komme en egen, mindre versjon for det europeiske markedet".

https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-utsetter-cybertruck/74093091

geear

Som ventet alt det der. Kansellerte uansett for en stund siden, har ingen hensikt å stå i kø i Norge, ikke fastsatt pris, bilen kommer ikke hit osv., så jeg skjønner ikke hva det gir å låne den tusenlappen rentefritt til verdens dyreste bilprodusent. Tiden har vist at det holder lenge å bestille når det faktisk finnes en prissatt bil å bestille.

Rosstopher

#2
Den tusenlappen tar jeg meg råd til å låne bort. Mulig jeg tjener noe på det og får bil tidlig, eller mulig jeg taper noen hundrelapper i avkastning på det. Det går helt fint.

EDIT: skrivefeil
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 11. august 2021, klokken 22:14
Den tusenlappen tatt jeg meg tid til å låne bort. Mulig jeg tjener noe på det og får bil tidlig, eller mulig jeg taper noen hundrelapper i avkastning på det. Det går helt fint.
Du får ingen spesialpris for de har ikke satt pris enda, du får ikke bil tidligere enn andre, det har vi sett både med 3 og Y - når de først leverer så får de som bestilte i går samtidig som de som har ventet 2,5 år. Slik har det vært begge gangene for min del. Så hva er poenget?

Sulle

De som bestilte FSD ligger an til å spare minst 10k ...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

geear

Hø? Var jo ingen priser da vi bestilte/reserverte?

Rosstopher

Joda, prisen på FSD står der når man reserverer. Jeg valgte uten FSD da, så sparer ingenting på det. Og innen Cybertruck eller mini-Cybertruck kommer til Europa så har de sikkert orden på produksjonen og leverer mange tusen i et jafs som med 3 og Y, så sikkert ikke noe særlig tid å spare heller. Men som sagt, hva skal jeg med den lille tusenlappen der? Koster meg bare noen hundrelapper å låne den bort i noen år.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA