Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Juletrehenting gone wrong

Startet av suverin, tirsdag 12. desember 2023, klokken 13:49

« forrige - neste »

daktari

Har den mekaniske diffsperre på hver aksel? Kan man se for seg at sw kan løse diffsperre på en aksel - med bremsene da?eller kun software? Og er virkelig ikke sw ferdig hvis det er det de går for?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Sitat fra: suverin på onsdag 13. desember 2023, klokken 14:40Ja, på bilde 2 ser det bratt ut, men når og hvorfor har de egentlig snudd bilen? Har jo ikke den bratte knekken opp mot veien på første videoen? Og på siste videoen, så stemmer retningen med første.. Så bilde 2 er kanskje der den sto først? (om noen fortsatt henger med)
For meg ser det ut som akkurat samme sted bare at de har prøvd å trekke den opp den veien bildet er tatt før de trakk den opp motsatt retning, vist på video 1 og 2 (med Forden som har rygget, det står også en hvit pickup andre veien, sees på video 2). Sikkert for å få slakere bakke og unngå trærne som er tett på å komme i konflikt med tauingen.

suverin

Sitat fra: geear på onsdag 13. desember 2023, klokken 15:34For meg ser det ut som akkurat samme sted bare at de har prøvd å trekke den opp den veien bildet er tatt før de trakk den opp motsatt retning, vist på video 1 og 2 (med Forden som har rygget, det står også en hvit pickup andre veien, sees på video 2). Sikkert for å få slakere bakke og unngå trærne som er tett på å komme i konflikt med tauingen.

Ja, da er vi egentlig enige tror jeg, at bildet er tatt først, så begge videoene etterpå :)
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 13. desember 2023, klokken 15:27Har den mekaniske diffsperre på hver aksel? Kan man se for seg at sw kan løse diffsperre på en aksel - med bremsene da?eller kun software? Og er virkelig ikke sw ferdig hvis det er det de går for?
Dette er vel en Cyberbeast med motor på hvert bakhjul, da er jo ikke diffsperre eller brems tema bak, siden motorene kan styres individuelt. Foran tipper jeg de styrer med brems på spinnende hjul.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Er de to motorene bak koblet til hvert sitt hjul? I så fall er jo det kjempebra, men på S og X er de ikke det.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Sitat fra: turfsurf på onsdag 13. desember 2023, klokken 16:05
Sitat fra: daktari på onsdag 13. desember 2023, klokken 15:27Har den mekaniske diffsperre på hver aksel? Kan man se for seg at sw kan løse diffsperre på en aksel - med bremsene da?eller kun software? Og er virkelig ikke sw ferdig hvis det er det de går for?
Dette er vel en Cyberbeast med motor på hvert bakhjul, da er jo ikke diffsperre eller brems tema bak, siden motorene kan styres individuelt. Foran tipper jeg de styrer med brems på spinnende hjul.
Hvorfor stopper da høyre bakhjul å gå mens det fortsatt er pådrag på forhjulene? Virker som den skifter side.

geear

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 13. desember 2023, klokken 17:05Er de to motorene bak koblet til hvert sitt hjul? I så fall er jo det kjempebra, men på S og X er de ikke det.
Det trodde ikke jeg heller de var på Plaid, jeg trodde det var to motorer på samme giret, men han her påstår at det er en motor per hjul:

https://insideevs.com/news/540692/tesla-plaid-drive-rear-unit/

turfsurf

#22
Sitat fra: geear på onsdag 13. desember 2023, klokken 17:07Hvorfor stopper da høyre bakhjul å gå mens det fortsatt er pådrag på forhjulene? Virker som den skifter side.
Det handler jo om programmeringen. Hva de har gjort der aner jeg ikke.

Edit: ser det skrives at den har «elektro mekanisk» låsbar diff foran og. AWD versjonen har låsbar diff foran og bak.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Ser ut som elendige dekk, antageligvis ikke veldig erfaren sjåfør offroad heller.

Enig i synspunktet om at CT er for stiv i hjulopphenget til å håndtere røft terreng veldig godt.

Blir spennende å se ferdige versjonen med skikkelige dekk etterhvert. Kommer til å bli mye offroad videoer etterhvert. Amerikanere kjører jo digre campingvogner med enorme pickuper på det mest ekstreme steder, vanlige personbiler også for den saks skyld.

Å sammenligne CT med en Hilux er dypt urettferdig btw 😎 Det er VELDIG forskjellige biler som kun har lasteplan og trekk på alle fire som fellestrekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA