Savner mulighet for å aktivere CC eller ACC der jeg selv får ansvaret for å vurdere om det er nødvendig å bremse for vogntog nær gulstripe, skygger over veien, motorsykler som kommer litt fort, biler parkert på busslommer ved siden av veien osv.
Ja takk, helt enig. På smale veier er dette veldig plagsomt, det hadde vært veldig greit med en vanlig "dum" fartsholder. Slik det er nå fungerer det egentlig bare skikkelig på gode europaveier her i Norge, mens du på lokal og fylkesveier bare sitter og venter på unødvendige oppbremsinger. Bilen er veldig lettskremt, som forresten er det jeg har døpt min bil. Lettskremt.
It's exactly because of that and the issue with so many speed limit errors in map data, that I stick with Basic AP for our incoming Model Y.
In annoying traffic jams, AP is great and its absolutely fantastic and relaxing to have AP drive you through it automatically. For this Basic AP is all you need.
On long drives I mostly use AP when speed limit data is correct and hardly every change lanes. Again... Basic AP is all you need.
When it's busy on the road and I have to switch lanes often due to traffic, I stick to manual driving since Automatic Lane change cannot be trusted, gets scared easily and often aborts halfway into a Lane Change, causing a dangerous situation.
There are still too many issues with AP at the moment and after having owned our Model S for nearly 4 years and seen AP going backwards, not forwards.... it's just a complete waste of money to spend 30k NOK on EAP and the price for FSD is nuts. Sorry.