Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

Electric cars in Norway


tornaldo

Bare en liten oppdatering fra Finn.no

11. august
TM3: 254
TMS: 440
TMX: 227

21. august
TM3: 321
TMS: 434
TMX: 258

En oppgang av TM3 og TMX, og liten nedgang av TMS.

Konkluder som du ønsker selv ut av dette, men foreløpig ikke noe rush av bruktbiler. Jeg vil tenke at det er naturlig at det er en oppgang i antall biler til salgs, bare basert på at ferien er over. Altså helt naturlig, og foreløpig ikke særlig påvirket av TMY. Hadde kanskje trodd det ville være litt mer markant.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

sjossang

Sitat fra: tornaldo på lørdag 21. august 2021, klokken 14:54
Bare en liten oppdatering fra Finn.no

Faktisk hørt fra forhandlere at det er litt lite bruktbiler tilgjengelig nå om dagen (generelt, altså alle merker/typer). Har selv en S på Finn, og fryktet det skulle bli et ras av brukte biler som ville sabotere mitt salg.
Y LR hvit/hvit

trykkertor

Sitat fra: tornaldo på lørdag 21. august 2021, klokken 14:54
Bare en liten oppdatering fra Finn.no

11. august
TM3: 254
TMS: 440
TMX: 227

21. august
TM3: 321
TMS: 434
TMX: 258

En oppgang av TM3 og TMX, og liten nedgang av TMS.

Konkluder som du ønsker selv ut av dette, men foreløpig ikke noe rush av bruktbiler. Jeg vil tenke at det er naturlig at det er en oppgang i antall biler til salgs, bare basert på at ferien er over. Altså helt naturlig, og foreløpig ikke særlig påvirket av TMY. Hadde kanskje trodd det ville være litt mer markant.

Vi har jo ikke fått TMY-ene enda.
Jeg kan jo ikke selge TM3 og stå uten bil i uker.

Lover deg finn.no kommer til å gjenspeile tilgang på både flippe-Y-er og TM3/X som skal byttes ut.
Lokale servicesenter her i Bergen sa det var STOR pågang på kunder som skal ha utbedret småting på sine TM3 for klargjøring til videresalg.

Handyman

Det er nok en del som har to biler og derfor selger en av den før de får TMY. Vi gjorde det. Men jeg tror du har helt rett i at det nok kommer en bølge når utleveringen av TMY er i gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pepsipepsi

Jeg har fulgt med litt på de TMY som legges ut for salg til lavere pris enn dagens. Det ser ut som det er flest med FSD. Sikkert endel som ikke kan ta bort FSD uten at prisen på bilen går opp til dagens pris og i stedet velger selge. Tror neppe rabatten på en basis TMY lr med 19' blir særlig stor.

Electric cars in Norway

Sitat
Det ser ut som det er flest med FSD. Sikkert endel som ikke kan ta bort FSD uten at prisen på bilen går opp til dagens pris og i stedet velger selge.

Ja, jeg er ganske sikker på at det er korrekt.

Handyman

Jeg bestilte med FSD til 50 000,- i august -19, men kan ikke huske hva alternativene da var.
Noen som husker?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tornaldo

Sitat fra: trykkertor på lørdag 21. august 2021, klokken 17:11
Sitat fra: tornaldo på lørdag 21. august 2021, klokken 14:54
Bare en liten oppdatering fra Finn.no

11. august
TM3: 254
TMS: 440
TMX: 227

21. august
TM3: 321
TMS: 434
TMX: 258

En oppgang av TM3 og TMX, og liten nedgang av TMS.

Konkluder som du ønsker selv ut av dette, men foreløpig ikke noe rush av bruktbiler. Jeg vil tenke at det er naturlig at det er en oppgang i antall biler til salgs, bare basert på at ferien er over. Altså helt naturlig, og foreløpig ikke særlig påvirket av TMY. Hadde kanskje trodd det ville være litt mer markant.

Vi har jo ikke fått TMY-ene enda.
Jeg kan jo ikke selge TM3 og stå uten bil i uker.

Lover deg finn.no kommer til å gjenspeile tilgang på både flippe-Y-er og TM3/X som skal byttes ut.
Lokale servicesenter her i Bergen sa det var STOR pågang på kunder som skal ha utbedret småting på sine TM3 for klargjøring til videresalg.

Ja vi får se det voldsomme trøkket på brukte Tesla da. Nå er det engang slik at flesteparten som skal kjøpe TMY, trolig ikke engang eier en Tesla, eller elbil i det hele tatt.

Forøvrig ville det vært helt naturlig, om man skulle hente ut TMY kommende eller neste uke, å legge ut bilen for salg nå, med overlevering om en uke eller to. Det er en vanlig fremgangsmåte for mange.

Svaret får vi i løpet av et par uker.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

REN-BIL

Jeg har fulgt litt med på Finn. På rundt 6 uker har model 3 privat salg økt fra rundt 100 til snart 200. Fortsatt beskjedent antall med likevel en forholdsvis stor økning. Hvor fort de omsettes er jeg usikker på, aner at de ligger litt lengre ute før salg. For den som skal ha en brukt model 3, så er det lurt å vente litt til, kanskje.

Electric cars in Norway

#40
Sitat fra: REN-BIL på søndag 22. august 2021, klokken 10:38
Jeg har fulgt litt med på Finn. På rundt 6 uker har model 3 privat salg økt fra rundt 100 til snart 200. Fortsatt beskjedent antall med likevel en forholdsvis stor økning. Hvor fort de omsettes er jeg usikker på, aner at de ligger litt lengre ute før salg. For den som skal ha en brukt model 3, så er det lurt å vente litt til, kanskje.

Tro meg..TM3, de omsettes raskt nå om dagen....flere jeg kjenner har nettopp solgt...

Hvorfor:  min enkle amateur messige analyse ;D

1) mye Tesla nyheter i media om dagen
2) snart stortingsvalg og mye elbil snakk...
3) sommerferie er over og nå skal det handles elbil :+1:


Vente eller kjøpe? Umulig å vite...
Ring like godt Norsk Tipping på Hamar og be om å få tilsendt de neste ukes riktige lotto tall ;)

hELgenen

325 totalt nå. Mulig flere går til forhandlere også. Ikke alle selger privat eller ønsker å gjøre så. Jeg innbiller meg at TMY er ønsket hos mange TM3 eiere...

geear

Er vel mange som må på kontoret igjen også, etter hjemmekontor i lang tid. Vet om folk som har solgt på grunn av hjemmekontor. Da er det en del flere som trenger bil nå...

tornaldo

Flertallet av de som kjøper TMY, har jo ikke Tesla fra før, eller skal ikke erstatte en Tesla.

Men det blir jo spennende å se, noe endring ser vi nok i markedet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Rosstopher

Sitat fra: tornaldo på søndag 22. august 2021, klokken 14:23
Flertallet av de som kjøper TMY, har jo ikke Tesla fra før, eller skal ikke erstatte en Tesla.

Fins det tall på dette? Jeg er enig i at det sikkert er under halvparten som har Tesla fra før, men det er sikkert en betydelig andel. Kan fort bli mange hundre ekstra Teslaer på Finn i høst.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA