Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

stue

Sitat fra: El Coche på onsdag 18. august 2021, klokken 18:11
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 18. august 2021, klokken 17:41
Ble akkurat lagt ut en ny som ble slettet rimelig kjapt.
Midnight grey ellers standard. 559.000.
Dvs samme pris som ved bestilling av ny. Da får man jo bil med en gang, men hva vil ulempen være? At den du kjøper av har dunket borti noe på veien fra henting av bilen? Man får vel samme rettigheter/garanti ift Tesla som om man hadde kjøpt direkte fra dem? Jeg regner med at dette var uten vinterhjul, så da må man kjøpe det med moms fra Tesla hvis man vil ha originale, så det er jo potensielt en ulempe med akkurat denne i så fall.
Hva skal man passe på hvis man kjøper en av de som vel legges ut på Finn snart? Er det smart å bruke den kjøpekontrakten som Finn tilbyr, og også betale gjennom Finn?
Vil det ikke bli registrert to eiere av bilen? Det vil da være vanskeligere å selge den igjen i fremtiden.

Biler som kun har hatt 1 eier er lettere å selge.

Magnus Hansen

Hvis første eier hadde bilen en uke så kan jeg aldri tenke meg deg har noe å si? Jeg ville i alle fall ikke tenkt på det som negativt

tornaldo

TMY kommer til å gå for dagens kostpris, eller høyere på Finn. Mulig det vil være en eller annen desperat selger, eller en som ikke forstår verdien, men alle biler under dagens pris vil gå på dagen, og ikke påvirke resten i nevneverdig grad.

Jeg ser det som sannsynlig at mange er villig til å betale 10-20000 kr ekstra, bare for å kunne ta med seg bilen umiddelbart. Rimelig sikker på at alle norske biler blir støvsugd fra markedet i løpet av kort tid.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

VoltWay

Foreløpig får du fremdeles beskjed om levering i september om du konfigurerer en TMY, så om noen får solgt noe særlig over listepris må kjøper enten ha dårlig tid eller peiling.

geear

Sitat fra: Thob på onsdag 18. august 2021, klokken 20:15
Nå ligger det en grå med FSD ute til 599'. Er den som lå til 559' solgt allerede kanskje?
Tipper den er slettet fordi det ikke er lov å annonsere biler som ikke er i Norge, under "Biler i Norge". Det er en egen kategori på Finn for biler i utlandet.

trykkertor

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 18. august 2021, klokken 21:52
Hvis første eier hadde bilen en uke så kan jeg aldri tenke meg deg har noe å si? Jeg ville i alle fall ikke tenkt på det som negativt
Er ikke helt enig. Eller det vil si, enig om at det ikke burde ha noe å si men en kort eller direkte overtakelse.
Men hvis jeg er på finn.no om noen år og har funnet 2-3 så og si samme biler, og en av dem er oppført med 2 eiere, og de andre med 1. Hvis ikke noe annet skiller, så gå jeg for en bil med 1 eier.

Har aldri sett en finn-annonse hvor det står at bilene har +1 eiere på grunn av direkte videresalg fra ny.

Så for bilens del, har 2 eiere ved direktesalg ikke noe å si. For finn-søk på bilen i fremtiden kan det godt bli en faktor.

El Coche

Sitat fra: VoltWay på onsdag 18. august 2021, klokken 22:13
Foreløpig får du fremdeles beskjed om levering i september om du konfigurerer en TMY, så om noen får solgt noe særlig over listepris må kjøper enten ha dårlig tid eller peiling.
Det store spørsmålet er hvor mange biler som kommer til Norge i tiden fremover. Det står "estimert september", og det kan fort skje at man i september får beskjed om at levering er flyttet til neste år.
Hvordan er prisene i Norge ift de andre landene i Europa? Risikerer man at flippe-bilene forsvinner ut?

ELTesla

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 18. august 2021, klokken 21:14
Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 20:48
Sikkert slettet da den  lå under Model 3.

Ja. Sikkert slettet

BTW Du har jo en sprek bunnsign selv. Et tips: du vet at det deales inne på FB TMY gr? Som sagt bare ment som et tips.

Bil kjøpt i dag via FB. Signatur endret. Da har jeg sikret ventepølse til Plaid melder sin ankomst. Blir spennende!

Thob

Sitat fra: tornaldo på onsdag 18. august 2021, klokken 22:07
TMY kommer til å gå for dagens kostpris, eller høyere på Finn. Mulig det vil være en eller annen desperat selger, eller en som ikke forstår verdien, men alle biler under dagens pris vil gå på dagen, og ikke påvirke resten i nevneverdig grad.

Jeg ser det som sannsynlig at mange er villig til å betale 10-20000 kr ekstra, bare for å kunne ta med seg bilen umiddelbart. Rimelig sikker på at alle norske biler blir støvsugd fra markedet i løpet av kort tid.

Det tror jeg du har rett i. Spesielt mot slutten av sept og seinere, når det er lenge til neste leveranse kommer og de fleste flippe-bilene har skiftet eier. Så ikke umulig at det kan være lurt for de som skal flippe å faktisk avvente med å selge til da. Jeg skal selv videreselge min (venter på 82-batteriet evt Berlin-versjon) og vurderer å bare ha bilen en stund før den legges ut for salg)

SurSnasen

Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 22:41
Bil kjøpt i dag via FB. Signatur endret. Da har jeg sikret ventepølse til Plaid melder sin ankomst. Blir spennende!

Lov å spørre da hvordan prisen ble i forhold til nypris?

ELTesla

Den endte på 35K under nypris.

Verdt å merke at den ble solgt etter 5 min.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ELTesla på torsdag 19. august 2021, klokken 07:36
Den endte på 35K under nypris.

Verdt å merke at den ble solgt etter 5 min.

ELTesla  :+1: grattis og du har fått deg en helt KONGEBIL som du vil være fornøyd med i maaange år fremover, det er jeg halt sikker på. Og den vil være lettsolgt når du vil ha noe nytt neste gang enten det er S Plaid, Roadster eller Cybertruck  :D eller noe annet snacks...

Tesla91

Hei! Jeg har både reservasjon inne og mulighet til å kjøpe bil fra en som reserverte tidlig. Jeg ønsker 7 seter noe den bilen på "finn" har, den jeg har reservert har kun 5 seter da det ikke var åpnet for 7 seter.... Er det noen ulemper med å kjøpe bilen av en som nettopp har hentet den ut?

Chris Neumann Ruud

Ingen Y leveres vel med 7 seter ennå med mindre det er amerikansk import og da ville jeg skydd den som pesten.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Sitat fra: Tesla91 på torsdag 19. august 2021, klokken 09:31
Hei! Jeg har både reservasjon inne og mulighet til å kjøpe bil fra en som reserverte tidlig. Jeg ønsker 7 seter noe den bilen på "finn" har, den jeg har reservert har kun 5 seter da det ikke var åpnet for 7 seter.... Er det noen ulemper med å kjøpe bilen av en som nettopp har hentet den ut?
Er det noen som har fått utlevering av 7s da? Blir vel tidligst levering av de neste år, fra Berlin?

Du kan vel ta ut 5s, selge med fortjeneste, bruke fortjenesten til å betale for en 7s til neste år..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA