Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

Otkristo

Sitat fra: hELgenen på torsdag 09. september 2021, klokken 14:41
Skatteetaten samarbeider med statens vegvesen for å avdekke mulig skattesvik ved å se på antall eierskift fra samme person i en gitt tidsperiode. Skattetaten driver slik stikkprøve kontroll på ulike områder hele tiden. Å flippe noen få biler i året går som regel under radaren,men er omfanget stort så blir det regnet som inntekt og skal skattes. Finner de noe så går de ofte også flere år tilbake i tid.
Nyttelastpolitiet er også med

Ropepåelgen

Solgte en standard hvit 2000 over listepris i går. Altså rett under laveste tilbyder på Finn. Flere forhandlere som var hissige på å kjøpe fra 540-550.000, noen sleipere enn andre (og sikkert her inne og følger med også).

Electric cars in Norway

Sitat fra: Ropepåelgen på torsdag 09. september 2021, klokken 15:24
Flere forhandlere som var hissige på å kjøpe fra 540-550.000, noen sleipere enn andre (og sikkert her inne og følger med også).

Ropepåelgen  bra du fikk god pris :+1: hi hi hvis de er her inne så bør du ikke kalle de sleipinger  ;D da blir de jo lei seg.... 8)

DagfinnN

Sitat fra: Otkristo på torsdag 09. september 2021, klokken 15:08
Sitat fra: hELgenen på torsdag 09. september 2021, klokken 14:41
Skatteetaten samarbeider med statens vegvesen for å avdekke mulig skattesvik ved å se på antall eierskift fra samme person i en gitt tidsperiode. Skattetaten driver slik stikkprøve kontroll på ulike områder hele tiden. Å flippe noen få biler i året går som regel under radaren,men er omfanget stort så blir det regnet som inntekt og skal skattes. Finner de noe så går de ofte også flere år tilbake i tid.
Nyttelastpolitiet er også med
ikke minst er det lobbyaktivitet fra forsikringsselskaper nå ønsker spesialdefinerte regressregler for modell Y. De har allerede utnevnt en master lobbyist. Jeg sier ikke navnet ....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

nosi1202

Sitat fra: Marzo på torsdag 09. september 2021, klokken 09:42
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 08. september 2021, klokken 22:12
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 08. september 2021, klokken 22:10
Skal man skatte på gevinst ved salg av bil?

Mener grensa er 3 stk pr år.... men ring Skatt... de vet.
Grensen er hvis bilen er kjøpt med hensikt å tjene penger.
Uavhengig av om man selger 3stk biler med 20k i fortjeneste eller 2stk med 500k i fortjeneste.
En helt ny bil er naturligvis værre å forklare at ikke er kjøpt med hensikt å gjøre fortjeneste.

Det finnes sikkert lurere ting å bruke pengene på om hensikten er profittmaksimering.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Electric cars in Norway


glx-rider

Denne vinterpakken som mange forhandlere som ønsker heftig pris på finn legger inn i beskrivelsen - hva er det for noe fint? Ratt- og setevarme?

SurSnasen

Det er jo bare standard-utstyret, oppgitt for å forvirre? Når jeg leser vinter i overskriften så antar jeg at det er vinterhjul inkludert.

Tahamre

Forhandlerne "flotter opp" noen ting ja. Vinterpakke, premium interiør og hifi-lyd er noe som går igjen.

glx-rider

Enig, føler derfor de er litt for lure når de senere ofte følger opp med at vinterhjul kan følge med for ca 20 000. Dette gjelder som regel biler som allerede er jekket opp en del tusen fra listepris.



Sitat fra: SurSnasen på fredag 10. september 2021, klokken 13:19
Det er jo bare standard-utstyret, oppgitt for å forvirre? Når jeg leser vinter i overskriften så antar jeg at det er vinterhjul inkludert.

Ropepåelgen

https://www.finn.no/231363545

Synes denne er i overkant pyntet på når det fremheves at det er Obsidian Black Metallic, noe det vitterlig ikke er.

Kav2

Sitat fra: Tahamre på fredag 10. september 2021, klokken 13:27
Forhandlerne "flotter opp" noen ting ja. Vinterpakke, premium interiør og hifi-lyd er noe som går igjen.

Du glemte "NAVI". (Helst med store bokstaver).

Å nevne "autopilot" er også forvirrende.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

glx-rider

Sitat fra: Kav2 på fredag 10. september 2021, klokken 15:55
Sitat fra: Tahamre på fredag 10. september 2021, klokken 13:27
Forhandlerne "flotter opp" noen ting ja. Vinterpakke, premium interiør og hifi-lyd er noe som går igjen.

Du glemte "NAVI". (Helst med store bokstaver).

Å nevne "autopilot" er også forvirrende.

Hahahah! Om a! Har klikket meg inn på så mange med "Autopilot" for å finne ut at det er standardpakken. (også dette høyt over listepris selvsagt)


spirrevipp

#343
Sitat fra: Tahamre på fredag 10. september 2021, klokken 13:27
Forhandlerne "flotter opp" noen ting ja. Vinterpakke, premium interiør og hifi-lyd er noe som går igjen.

Spesifikasjonene har endret seg over tid; Vinterpakke, premium pakke og ultra hi-fi er ikke noe forhandlerene har funnet på, det var det det het tidligere, og man kunne velge dem individuelt. Så ble alle disse slått sammen til en "premium" pakke, og på et senere tidspunkt så ble det vel standard. Ingen garanti for at forhandlerne ikke blander begrepene noe dog.

Edit: Brukt på Model Y så er selvsagt alle begrepene fjas :D

Min X75 er f eks med vinterpakke og ultra hifi, men uten premium pakke (som da jeg kjøpte betydde adaptive lys, interiør lys og at dørene kunne åpne seg når du går mot bilen).
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

tornaldo

Denne bør gå raskt.... 545k, rød. Akkurat lagt ut.

https://www.finn.no/231501404
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA