Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

lars667

Med ny Tesla er det risiko for å måtte tilbake til SC 3-4 ganger ganske stor. I tillegg kan det være issues du må krangle om. Dette kan jeg forstå glatt er verdt 15-20k for mange å slippe. Særlig hvis du bor et stykke fra SC. Sikkert mye bedre med MIC-biler, men har nå sett et par ugreie eksempler der også, både som resultat av sloppy klargjøring og annet. I tilegg kan du bestemme akkurat når du får hentet bilen. Ikke alle som kan la Tesla diktere det, pga jobb etc.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Tes$a

Jeg bestilte Y for noen uker siden, men ettersom jeg både betalte full pris og leveringsdato lar vente på seg er det fristende å slå til på noen av de bilene som blir lagt ut på Finn nå til under eller tilsvarende listepris. Hva er eventuelt ulempene med å gjøre dette? Kan man bestille vinterhjul gjennom Tesla etterpå, eller må man da gå for 3.part-løsninger (hvis vinterhjul ikke er inkludert)? Og er det noen risiko involvert i å kjøpe brukt nybil? Ser at flere også tilbyr å være med på overtakelsen fra Tesla, og har vanskelig for å se hva som evt. kan være risiko ved et slikt kjøp?

thebadger

Sitat fra: geear på lørdag 04. september 2021, klokken 14:25
Vil tro det er stor overvekt av svart interiør. Hvitt er pent nytt, men etter 2-3 år så viser bruken mye bedre igjen på hvitt enn sort. Skitt og blåfarge fra jeans. Vet noen sier det er enkelt å rengjøre/holde, men jeansfarge er ikke bare å gnikke bort med en våtserviett altså. Jeg skal iallfall ikke ha hvitt plastinteriør. Kanskje om det faktisk var skinn, for da er det mulig å friske opp fargen.
Mine så fortsatt nye ut etter 2 år da jeg solgte min TM3.

geear

Sitat fra: Tes$a på lørdag 04. september 2021, klokken 19:13
Jeg bestilte Y for noen uker siden, men ettersom jeg både betalte full pris og leveringsdato lar vente på seg er det fristende å slå til på noen av de bilene som blir lagt ut på Finn nå til under eller tilsvarende listepris. Hva er eventuelt ulempene med å gjøre dette? Kan man bestille vinterhjul gjennom Tesla etterpå, eller må man da gå for 3.part-løsninger (hvis vinterhjul ikke er inkludert)? Og er det noen risiko involvert i å kjøpe brukt nybil? Ser at flere også tilbyr å være med på overtakelsen fra Tesla, og har vanskelig for å se hva som evt. kan være risiko ved et slikt kjøp?
Hvis bilen er utlevert får du ikke momsfritak på vinterhjul, men de selger deg helt sikkert et sett til ordinærpris om du vil. Tipper det er MER enn pakkeprisen sammen med ny bil + 25%. I så fall: kjøp uoriginalt eller originale felger på Finn. Sikkert noen som ikke vil ha geminifelgene.

Bjoris

Trodde ikke Tesla tillot at andre var med på overtakelse pga covid? Jeg kommer til å legge ut både ID4 som vi har i dag og TMY så ser vi, men hadde ikke tenkt å legge ut Tesalen før jeg fikk den hjem. Tenker uansett det er mindre stress å hente alene og evt ta opp med Tesla om det er noe heller enn å ha en kjøper som fortsatt ikke har kjøpt bilen med seg på en slik diskusjon.

Hvis ikke noen vil kjøpe den med 50 maks 100 km på telleren så er det helt fint for meg, da er det ikke rett person å selge til uansett.

thebadger

Sitat fra: Bjoris på søndag 05. september 2021, klokken 01:38
Trodde ikke Tesla tillot at andre var med på overtakelse pga covid? Jeg kommer til å legge ut både ID4 som vi har i dag og TMY så ser vi, men hadde ikke tenkt å legge ut Tesalen før jeg fikk den hjem. Tenker uansett det er mindre stress å hente alene og evt ta opp med Tesla om det er noe heller enn å ha en kjøper som fortsatt ikke har kjøpt bilen med seg på en slik diskusjon.

Hvis ikke noen vil kjøpe den med 50 maks 100 km på telleren så er det helt fint for meg, da er det ikke rett person å selge til uansett.
I Lillestrøm var det utendørs levering så da har det ingenting å si hvor mange du har med.
Vet ikke hvordan det er ellers i landet

emurof

Sitat fra: Contango på lørdag 04. september 2021, klokken 12:34Jeg forstår det ikke. Det er iht alle økonomiske teorier helt umulig. Forhandlerne må ta et betydelig påslag ut igjen også. Er det kun spekulasjon i at Tesla ikke får nok biler utover høsten eller er det fremdeles en stor kundegruppe som nekter å kjøpe bil «på nettet» og absolutt vil sparke i dekkene før de skriver under?

Det kan jo være flere ting. Noen liker ikke å bestille på nett. Kanskje de trenger bilen med en gang. Og noen tenker kanskje at det er bedre/tryggere å kjøpe fra forhandler enn privatperson. Mange følger heller ikke med på hver minste detalj om bilene, og vet ikke alt som skjer i bakgrunnen. De skal bare ha bil, og velger det trygge og gamle, nemlig å gå til forhandler for å se, og få bilen med en gang.

emurof

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 25. august 2021, klokken 14:07
Denne er i praksis 25.000 rimeligere enn fra Tesla (samme pris, men inkl vinterhjul)


https://www.finn.no/228743092


Interessant å se om den forsvinner kjapt

Inaktiv. Ikke solgt?

oroar

Sitat fra: thebadger på lørdag 04. september 2021, klokken 20:22
Sitat fra: geear på lørdag 04. september 2021, klokken 14:25
Vil tro det er stor overvekt av svart interiør. Hvitt er pent nytt, men etter 2-3 år så viser bruken mye bedre igjen på hvitt enn sort. Skitt og blåfarge fra jeans. Vet noen sier det er enkelt å rengjøre/holde, men jeansfarge er ikke bare å gnikke bort med en våtserviett altså. Jeg skal iallfall ikke ha hvitt plastinteriør. Kanskje om det faktisk var skinn, for da er det mulig å friske opp fargen.
Mine så fortsatt nye ut etter 2 år da jeg solgte min TM3.
Mine hvite seter i X'n er like fine etter 3 år. Antar jeg bruker ca 1 time pr år for å holde dem rene. Det gjorde jeg på forrige Tesla med sorte seter også. Så for meg var valget enkelt. Ble hvite denne gangen også. Til tross for 2 småttisser og hund.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Bjoris

#279
Sitat fra: emurof på søndag 05. september 2021, klokken 11:34
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 25. august 2021, klokken 14:07
Denne er i praksis 25.000 rimeligere enn fra Tesla (samme pris, men inkl vinterhjul)


https://www.finn.no/228743092


Interessant å se om den forsvinner kjapt

Inaktiv. Ikke solgt?

Solgt, mange setter inaktiv eller sletter, jeg har fulgt litt Y på finn og av 106 annonser er nå 56 solgt. %vis solgt øker og det er ett bra tegn, det vil jo ofte være slik at det går opp mot en uke før bilen er levert til ny eier og mange lar annonsen stå til pengene er på bok...

Den du viser til er den med med avslag fra listepris, uten FSD. Ser ut som de som legges til listepris selges fort, de som skal ha enda mer enn listepris går også, men ligger lengre og hva disse får til slutt vet jeg ikke selvsagt.

Ser også at det er enormt mange hvite så tenker at tilbudet kanskje er større enn etterspørselen på hvit, normalt velger flest grå og sort på SUV... Men disse er jo 10 kNOK billigere

Ikke sett en eneste rød på finn.no, ellers lite biler på Vestlandet til nå, men blir mange som får sin her nå kommer uke, gleder meg til onsdag og svært spent på turen hjem, valget tas der og da...

Contango

Sitat fra: lars667 på lørdag 04. september 2021, klokken 16:39
Med ny Tesla er det risiko for å måtte tilbake til SC 3-4 ganger ganske stor.
Det tror jeg ærlig talt er bare tull. Har hatt tre nye Teslaer og en inventory siden 2018. Kun en plystrelyd under fart fra speilet på treern som var feil etter levering.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Kim-

Jeg tror ikke det er feil. Min gamle x mistet jeg tellingen, men tipper 10+ på 2år. Min model 3 som er fra desember har vært inne 4 ganger, nå går alle kameraene i svart og bakluken tar ani, må inn igjen. Alle jeg kjenner personlig har vært inne med bilen sin 4+ ganger. Det er en grunn til du ikke trenger service på disse bilene. Alle bilene er innom SC hvert år uansett :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bjoris

Men poenget med service er jo der uansett, en elbil trenger minimalt med service, men de store har ikke klart å se for seg hvordan de skal overleve uten melkekuen sin, serviceene, også på fossilbiler er det ganske mange meningsløse ting som gjøres... Var nettopp på service med min Ford Connect som hadde gått 10.000 siste året, 8.500 i service kostnad. Det er jo bare galskap...

casall

Noen som vet om det er mulig å få Tesla finansiering dersom man kjøper en "helt ny" fra Finn? Noen har de jo ikke hentet ut enda fra ser jeg, men blir kanskje vanskelig.

Tesla sin rente er såpass mye bedre enn alt annet, at det får jo en del å si..

DagfinnN

Sitat fra: Kim- på søndag 05. september 2021, klokken 21:57
Jeg tror ikke det er feil. Min gamle x mistet jeg tellingen, men tipper 10+ på 2år. Min model 3 som er fra desember har vært inne 4 ganger, nå går alle kameraene i svart og bakluken tar ani, må inn igjen. Alle jeg kjenner personlig har vært inne med bilen sin 4+ ganger. Det er en grunn til du ikke trenger service på disse bilene. Alle bilene er innom SC hvert år uansett :)
Vel - jeg har en X (2019) som har vært inne 2 ganger. Begge frivillig - 1: oppdatere til lader til CCS og 2: 40 k service.
Modell 3 fra des. 2019 har aldri vært på SC.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA