Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring - pris ulike modeller

Startet av Jon65, torsdag 09. september 2021, klokken 01:05

« forrige - neste »

Jon65

Jeg vurdere å kjøpe M3 og før jeg velger SR+, LR eller P tenkte jeg å sjekke hva det betyr for forsikringen. Sjekket pris hos Gjensidige og med 12000km og 75% bonus ble det 660kr/mnd. Det som var litt snodig var at jeg fikk samme pris for alle tre modeller. Fra andre biler jeg har hatt tidligere (BMW/Audi osv) har jeg vært vant til at stor motor = dyr forsikring så litt overrasket over at man her kan kjøpe en modell som er sinnsvakt mye raskere uten at det koster en krone mer i forsikring. Er det andre her som har samme erfaring?

EDS89

Da er man faktisk veldig heldig a gitt. Med tidligere biler som audi s4 og s6 kosta det fleskt som F å ha i forsikring.

Er mest spent på hvordan det skal løses om man kjøper acceleration boost på tm3 LR med tanke på omregistrering hos statens vegvesen og ^^ Effekt økning koster dog mye det og. Så man slipper mulig billig unna med det meste i tesla. Utrolig hvor billig dette er med 600kr i mnd ^^

ViktorS

Har 75% bonus, og med 12000km på ny Tesla M3, kommer jeg ikke under 1000 kr i mnd med kasko, uavhengig av hvilket selskap. Noen tips til selskap som leverer gode forsikringer for Tesla med en bra pris?

Gjensidige tilbyr 1088 for full kasko, evnt  1308 for bil pluss.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

OlaM

Det er ingen som er konsekvent superbillige, det er jo bare å gå gjennom alle selskapene og se hva de sier. Det er litt forskjellige ting som spiller inn hos hvert selskap så det kan hende du slår bedre ut hos en av dem. De fleste har i alle fall til felles at Tesla og Oslo er dyrt.

Kanskje det er noen organisasjoner med avtale du kan bli med i eller allerede er medlem av, fagforening f.eks.? NAF koster 630 kr per år uten veihjelp og gir rabatt hos Gjensidige som kanskje er større enn 630, det kan du teste på nettsiden før du blir medlem.

Ellers kan du jo sette opp egenandelen. Da kommer småting som ryggebulker o.l. til å gå direkte på deg, det er det lurt å være bevisst på, både når du rygger og når du sparer. :D Egenandelen er uansett fast på mange av dekningene som frontrute og veihjelp.
'21 3LR

ViktorS

Har visstnok billige forsikringer gjennom lo-favør, men der kom forsikringa på 14000 i året, pluss veiavgifta.

Får sjekke med litt forskjellige :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

filtvet

Oslo og fremtind - ca 1300,- pr mnd med max bonus. Ganske mye dyrere enn "fossilbil" ja.

ViktorS

Fremtid og Hammerfest var dyrt det også.
Som medlem av KLP har jeg fått tilbud på ca 10k i året inkludert TFA for full kasko, og ca 12k med super kasko, inkludert TFA. Dette er absolutt innafor.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA