Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DAB kobler ut nå går fra revers til drive

Startet av Delgado, søndag 08. august 2021, klokken 13:50

« forrige - neste »

Delgado

Min 2020-modell Soul EV skifter fra DAB til random FM stasjon når jeg går går fra revers til drive. Mistenker svak skjerming og at DAB-signalet blir forstyrret av ryggekameraet. Det skjer nesten konsek

Andre som har opplevd dette?

oroar

Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

_OE_

Lykke til med å forklare dette til ditt BOS verksted

@FTS@


Soulong

#3
Regner med at du ikke har fått oppdatert infotainmentsystemet mens du har hatt bilen? Dette fikses med en oppdatering, f.eks. ved service hos forhandler.

Edit: Kan legge til at oppdateringen fjerner muligheten for tredeling av skjerm, men totalt sett gir den en bedre brukeropplevelse i mine øyne (foretrekker Android Auto uansett).

Delgado

Takk, Soulong.

Ja, har fått time til uka, så får de kjøre oppdateringer.

Enda merkeligere er det at dette kun skjer når DAB er stilt inn på en stasjon som er satt som favoritt...:) Så inntil videre er løsningen og ikke bruke denne funksjonen.

Leste om et tilsvarende tilfelle på nett, men da gjaldt det en Ioniq

Jaroslavas

jeg fikk det på 2020 eSoul. Men fikset (kanskje) med lek av Dab stasjoner, har valgt favorit annen. Liksom. Men tror det var flaks
KIA e-Soul 2020, 64kWh, blå

Usikker

 :)  hadde samme problemet på forrige utgave i 4 år... skjedde litt random men ingen fant ut hva det var
Hvis radio sto på når du slo av bilen kunne kunne dette skje;
Start bilen og sett den i Rev. før bilen er ferdig med all sjekking, da havna den som regel på en FM eller AM stasjon

Har ikke opplevd dette på den nye
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#7
Enda et argument for å rygge inn når det parkeres i min 2018 modell er det helt tilfeldig om jeg får på radio i det hele tatt...skjedde etter service siste gang..må stikke inn en pinne i skjerm uniten og resette den...da kommer radioen....desverre er jo KIA nedprioritert hos den lokale BOS verkstedet...

@FTS@

Delgado


hanche

Da er du kvitt én bug, og har fått fem nye som du ennå ikke har oppdaget. Gratulerer!
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Delgado


hanche

Ingen i det siste, for å si det som det er. Annet enn at det virker tilfeldig om den begynner å spille radio eller musikk fra telefonen, eller ingen av delene, når jeg skrur på bilen. Men bugs er det alltid flere av.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA