Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sette ladegrense ved 80% soc

Startet av ThomasEL, lørdag 07. august 2021, klokken 12:36

« forrige - neste »

ThomasEL

Vi fikk oss en ny Citigo i går. Jeg finner ikke noe sted i brukermanualen hvordan man setter øvre ladegrense til 80%...

Noen som har et tips?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Jeg fant ut av det selv etter hvert :-) Fikk det til via appen og noen ulike innstillinger der.

Innser at ikke interessenivået for nerdete detaljer er like stort på Citigodelen av forumet som andre steder, så var ikke så mye svar å få her. He he  :police: :police:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

sjokomelk

Av en eller annen grunn vil ikke Admin her inne slå sammen Up/Mii/CitiGo til ett forum, så det beste stedet å gå er i Up-delen. Eneste forskjellen på bilene er logoen i grillen. Resten er identisk.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ThomasEL

Sitat fra: sjokomelk på mandag 09. august 2021, klokken 19:44
Av en eller annen grunn vil ikke Admin her inne slå sammen Up/Mii/CitiGo til ett forum, så det beste stedet å gå er i Up-delen. Eneste forskjellen på bilene er logoen i grillen. Resten er identisk.

Takker👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Elmo

#4
Med erfaring fra 1.gen eUp så ser jeg virkelig ingen grunn til å begrense ladingen til 80%.
Vår 2014 eUp ladet jeg ca annenhver dag til 100% og den har ikke merkbart dårligere rekkevidde nå ved nesten 100.000km.
Det viktigste er nok å ikke la den stå ubrukt fulladet over lengre tid.

Mii'en, som jo har betydelig lengre rekkevidde lader vi og til 100%, men bare når det trengs. Dvs. ved ca 25% eller når vi vet at vi skal kjørte lengre enn vanlig.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA