Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Høyde bakluke  (Lest 573 ganger)

Krokstein

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Høyde bakluke
« på: Fredag 06. August 2021, klokken 18:04 »
Prøvekjørte en ID.4 idag og la merke til at bakluka kom såpass høyt at den touchet opp i garasjeporten. Finnes det en mulighet til å programmere inn max høyde under åpning? (Fant i farten ikke noe valg på infotainment systemet)
Bestilt ID.4 GTX

Rosstopher

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Høyde bakluke
« Svar #1 på: Fredag 06. August 2021, klokken 18:16 »
Standard prosedyre på flere bilmerker jeg har prøvd er å stoppe luka med hånda, dra den dit du vil ha den, og så trykke og holde inne lukke-knappen i noen sekunder til det piper.
Model Y

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

turfsurf

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 06. August 2021, klokken 20:07 »
Standard prosedyre på flere bilmerker jeg har prøvd er å stoppe luka med hånda, dra den dit du vil ha den, og så trykke og holde inne lukke-knappen i noen sekunder til det piper.
Jepp, har vel aldri hatt biler med elektrisk bakluke uten denne funksjonen.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Krokstein

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Fredag 06. August 2021, klokken 21:32 »

Takk for tips; Skal prøve det
Bestilt ID.4 GTX

SveinJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 07. August 2021, klokken 13:02 »

Gjelder bare for bil med elektrisk bakluke.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Krokstein

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: Lørdag 07. August 2021, klokken 20:03 »

Gjelder bare for bil med elektrisk bakluke.

Da har jeg forsøkt på bilen og kan bekrefte at det virker akkurat som beskrevet i forslaget fra Rosstopher på ID.4 også
Bestilt ID.4 GTX