Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste og ettermontering

Startet av Kongle., fredag 06. august 2021, klokken 16:50

« forrige - neste »

Kongle.

Leser på FB at flere har fått tilbakemelding fra Tesla om at ettermontering av hengerfeste vil skje mot slutten av året. Stemmer dette?
Noen som kan bekrefte disse utsagnene fra Tesla?
M3 AWD LR Grå 24.06.19

Jeronan

#1
Wouldn't surprise me, because of capacity issues. They also haven't added the takstativ to the NO shop yet either.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Har prøvd å få noen gjettinger på tidspunkt fra to forskjellige parter, og ingen av de ville si noe om det.

Tesla91

Hei. Jeg ser at om man bestiller nå så står det "tilhengerfeste tilgjengelig for kjøp etter levering". Noen som vet prisen på dette, blir det godkjent i vognkortet og når kan man regne med å ha det montert?

Otkristo

Sitat fra: Tesla91 på lørdag 07. august 2021, klokken 09:36
Hei. Jeg ser at om man bestiller nå så står det "tilhengerfeste tilgjengelig for kjøp etter levering". Noen som vet prisen på dette, blir det godkjent i vognkortet og når kan man regne med å ha det montert?
Prisen er 10000kr ferdig montert.
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste

Bjoris

Kan en bestille time for HF montering allerede nå?

trykkertor

Leste en post det hvor det stod nærmere jul.
Uansett. Du må hente ut bilen først, få den inn i appen, og så bestille time til den.

geear

Sitat fra: Bjoris på lørdag 07. august 2021, klokken 13:54
Kan en bestille time for HF montering allerede nå?
Nei. Det må kjøpes via nettbutikken, og der er det ikke tilgjengelig enda. De vil ikke si når.

Diravi

De sa på tlf at det er ikke kapasitet til å håndtere det ved utlevering, så må bestilles etter levering, ja. Ville ikke overraske meg om det tar minst to Teslauker å få time. :-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Bidda

De sa også at de vurderte sterkt å lage en dedikert montasjelinje på utvalgte SC for rask montering....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

SurSnasen

Skal bli spennende å se hvor mye kapasitet de har til å montere hengerfester når de omsider åpner for det.

lars667

På Brumunddal antydet de oktober, men det er sikkert optimistisk. Hadde vært *veldig* greit om de kunne gjort det i forbindelse med henting av vinterdekk..
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Radial

Skulle helst hatt det hengerfestet på plass innen november ihvertfall.. men,men... Nå ryker henger-bilen til uka, så da er jeg uten HF en stund :(
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Jeg kommenterte manglende informasjon om hengerfeste og talbøyler i surveyen om utleveringen av bilen. Elendig at de ikke kan si noe.

Har vært nødt til å låne fossilbil med krok allerede.

daktari

Husker vi e-tron-eiere som ventet minst et halvt år, noen også nesten ett år i 2019. Håper Y-eiere slipper slike ventetider.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA