Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde

Startet av wakas akhtar, fredag 06. august 2021, klokken 12:07

« forrige - neste »

wakas akhtar

Hei
Jeg har en 2019 modell. Ser nå på sommeren at rekkevidde er på 400 ved full lading. Kjører kun korte strekninger. Mener den pleide å logge på 460 før. Bør jeg få sjekket det?

espenri

Samme sier min bil, har ikke endret seg vesentlig fra i vinter. Sommeren har vært varm, AC bruker potensielt endel strøm når det er 30 grader ute, særlig på korte turer
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Tellus

Hva GOM forteller har ingen ting med rekkevidde å gjøre.

Når det er sagt så tror jeg Jaguar muligens har endret litt på algoritmen som ligger bak GOM uten at noen bør bekymre seg av den grunn.

Bjornlon

Av erfaring bryr jeg meg lite om hva GOM sier. Se på snittforbruk og batteriprosent etter ca 100 km. Det gir et godt estimat. Hos meg sier GOM 410 km, mens forbruk og gjenværende batteri tilsier 480.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

GreenBeHH

Jeg har nesten bare småkjøring og har ikke sett 400 tallet siden bilen var ny.  Men ut fra beregninger og erfaring siden 2018 så er 420 realistisk rekkevidde.  470 som bilen lover må en ha 18" hjul og kjøre med lav snittfart.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

JorgenM

Jeg klarer 470 med 20" og snitt over 70 (som er relativt høyt snitt her jeg bor der maks tillatt er 80)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA