Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer

Startet av knut3448, fredag 04. juni 2021, klokken 19:21

« forrige - neste »

trykkertor

Mitt "problem" med Tesla Supercharger og Model 3 er at det går for raskt.
Vi bruker kun supercharger i forbindelse med ferie/langtur. Da vil som regel vi gjerne oppleve, spise eller gjøre noe når vi lader. Og hver eneste gang er laderen alt for tidlig ferdig. Det er et positivt "stressmoment" i form av at jeg må følge med og flytte bilen. Og ja, vi kan godt finne på å lade fra 10 - 90%+, og det går likevel alt for fort.

Men skjønner hastigheten ut i fra ønske om å ikke møte ladekø. Det har jeg aldri møtt på Tesla sine superchargene, men møtt på andre ladere. Da er det bare tragisk...

tose

Sitat fra: Murmik på torsdag 08. juli 2021, klokken 05:41
Sitat fra: 123kris på tirsdag 06. juli 2021, klokken 09:46
Eneste negative med min bil etter 2300km er en irriterende rasle/skrangle/knirke lyd som kommer fra høyre side innvendig bak ved passasjersetet. Mulig et løst deksel, eller lignende.
Kjent problem med TM3 er vel skrangling fra setebelt festet i B pilaren. Har samme problem. Sjekk dette først.
Jeg har eksakt samme problem, og det er veldig irriterende. Virker nesten som setet gnisser mot døra. Tar gjerne mot tips til hvordan det kan fikses, hvis ikke må jeg få Tesla til å se på det etter sommerferien.

BE

#77
Enda litt erfaring etter en tur/retur Stavanger-Oslo. Tur utført i strålende vær med temperatur mellom 20-28 grader.

A Better Route Planner fungerer utmerket til å estimere forbruk og gjenværende kapaistet, den bomment maks med 2 prosent.

Bilen var litt mer passimistisk på rekkevidden (bedre det enn for optimistisk), og man hadde super oversikt på skjermen over forventet forbruk slik at en kan se om en ligger over eller under estimatet.

SC ble alltid satt som destinasjon og bilen ladet helt fantastisk! Ble faktisk stress, i positiv forstand, som nevnt tidligere her. Sammenlignet med andre bilmerker er jo dette en helt annen verden. Det var mye trykk på alt av ladere, men det var alltid en ledig stasjon idet vi ankom SC. Til sammenligning stod det lange køer for ande biler for lading.

Under lading starter kjølingen av batteriet, og bilen høres ut som om den er i ferd med å "lette" fra bakken. Slik var det ikke på noen av de andre bilene, men jeg så heller ikke noen andre MIC SR+ som ladet og antar at det er helt normalt. Det var ikke ulyd på noen måte, men nærmest komisk hvor den kjølevifta i front jobbet.

Det er vel også få biler som kan skilte med maks ladehastighet tilsvarende disse bilene. Egentlig mer PR-gimmic vil jeg tro, men allikevel artig at det i en veldig kort periode starter på over 160 kW effekt på V3 ladere og lav SOC. Ellers er det en veldig fin og flat ladekurve på bilen. Legger ved noen skjermbilder på lading fra 10-65% SOC, sikkert noen av dere som like slike like mye som meg. (Fra Teslamate)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Leaf_2014

Begynner å bli veldig komfortabel med min kinabil.

Men i dag opplevde jeg at bilen plutselig prøver å svinge meg inn i bilen ved siden av. Piper og bilen drar til venstre. Heldigvis hadde jeg et ganske godt grep på rattet. Ingen hindring overhodet på høyre side av bilen (autovern). Noen ide om hva som forårsaker disse tingene?
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA