Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Poll - fargevalg Model Y

Startet av patron, torsdag 05. august 2021, klokken 12:09

« forrige - neste »

patron


Handyman

Kanskje endre overskriften til "Hvilken farge har du bestilt", og legge til mulighet for "tenker å foliere"
Jeg bestilte hvit bare fordi det var det billigste. Satset på at det skulle bli mulig å endre, men nå blir det nok foliering.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

patron

Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 12:13
Kanskje endre overskriften til "Hvilken farge har du bestilt", og legge til mulighet for "tenker å foliere"
Jeg bestilte hvit bare fordi det var det billigste. Satset på at det skulle bli mulig å endre, men nå blir det nok foliering.

Endret 👌

Handyman

Sitat fra: patron på torsdag 05. august 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Handyman på torsdag 05. august 2021, klokken 12:13
Kanskje endre overskriften til "Hvilken farge har du bestilt", og legge til mulighet for "tenker å foliere"
Jeg bestilte hvit bare fordi det var det billigste. Satset på at det skulle bli mulig å endre, men nå blir det nok foliering.

Endret 👌
Kan du tillate flervalg?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Synd Tesla er så tamme når det kommer til farger. Sort er wannabe-mafia, hvit er fotballfrue (22), tesla-blå og tesla-rød er for etterkrigsbarna, så er det jo bare kjedelig business-grå som er aktuelt. (Ps. dette er ikke min mening, det er fakta.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Har bestilt tre forskjellige Tesla-modeller de siste fire årene, og hver gang må man velge de samme fargene.

Business-grå er fin, men har allerede hatt det så lenge nå, går ikke an å ha en til i samme farge, og den er ikke fin med sorte felger (har best. 20"), så da er det kun sort som er aktuell. Og siden den leveres med sort trim, så ser den uansett best ut i sort. ;)

Diravi

Jeg er svært fornøyd med at det er så få andre som har valgt rød, så får vi ha den litt i fred. Jeg kunne vurdert hvit bil rett og slett fordi Y kler hvitt, men ble nedstemt på prinsipielt grunnlag i husrådet («vi skal ikke ha noen hvit bil, den blir fort skitten»). Sølvgrå kunne jeg vurdert på en eneste bil, nemlig en Citroën DS Pallas fra sent 60-tall (såfremt den har brunt skinninteriør), men i og med at nordmenn typisk velger grått fordi det er praktisk, så skriker det alt for mye Avensis for meg, og kommer aldri inn i en garasje eid av oss på en dagligbil. På klassikere kan man ikke alltid velge og vrake.

Da gjensto rødt og blått (sort ble også nedstemt på prinsipielt grunnlag i husrådet og lakken er vel ikke den beste). Og vi har blå Model S nå. Og det er litt for mange blå Model 3 rundt omkring, så jeg ante hvor det
bar. Ergo rødt.

Det ble spurt om felger, og vi går for så standard felger som overhode mulig. Aller helst hadde vi valgt 18» for å få mer komfort; jeg skal ikke slenge to tonn rundt hårnålssvinger uansett. Og selvsagt vanlige alufelger; sortlakkerte felger utgår med høye kneløft. De havner på samme no no-listen som karbon interiørdetaljer, 21" felger og de-chroming eller hva det heter. Egentlig kunne de godt beholdt kromlistene fra Model 3.

;) :D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Kwick

Valgte grå, kjedelig ja, men praktisk. Vil helst slippe å vaske bil annenhver dag.
Vurderer foliering, men 25000,- og oppover blir vel dyrt, selv om det tar vare på lakken.

Lurer på om det kan svare seg å kjøre en tur til Sverige eller Danmark for å foliere........  :-\
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Jeronan

We decided to switch from Pearl White to Midnight Silver, after we saw some Model 3's with this color. It looks kinda nice. :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Klykken

Grå og 20" induction-felger. Skal tone ruter bak b-stopen i tillegg. That'll do!
Alle farger blir like skitne forøvrig. Vask bilen ofte så holder den seg pen og en Tesla verdig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jeronan

#10
Sitat fra: Klykken på onsdag 11. august 2021, klokken 21:26
Grå og 20" induction-felger. Skal tone ruter bak b-stopen i tillegg. That'll do!
Alle farger blir like skitne forøvrig. Vask bilen ofte så holder den seg pen og en Tesla verdig.

If I look at the Model Y order page pictures, the Model Y already comes with solar film behind the B stolp?
All pictures on the order page show darkened windows behind the B-stolp.

If not, it would be a bit misleading by Tesla.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kodax

Jeg skulle gjerne blitt misledet når det gjaldt X-en. Skikkelig trist og mørkt bak der, glad jeg vanligvis kjører, men kona blir furten hvis en av unga setter seg foran. (Pluss at det ser wannabe-mafia-harry ut.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jeronan

#12
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 22:18
Jeg skulle gjerne blitt misledet når det gjaldt X-en. Skikkelig trist og mørkt bak der, glad jeg vanligvis kjører, men kona blir furten hvis en av unga setter seg foran. (Pluss at det ser wannabe-mafia-harry ut.)

Then you are probably quite unique in this, as kids these days on trips want to use iPad / handheld consoles / etc and always complain about the sun.
So I ended up having to get film behind the b-stolp on our Model S.  ;D

And Maffia harry is having solar film on all windows, including windshield. Which is illegal in Norway (and many EU countries).  :police:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kodax

Unga mine ser altfor mye på skjerm, så noe som begrenset det hadde bare vært fint ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

Å kjøre uten tonede bakruter med barn ville vært helt utenkelig for oss i hvert fall. Typisk at den skarpe sola treffer ungene midt i fjeset når de forsøker å sove.
Men tonet foran B på en bil jeg hadde, og sslx om det var digg i dagslys og så veldig bra ut ble det for dårlig utsyn i mørket. Skjønner hvorfor det er ulovlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA