Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forstår ikke bruktbilprisene

Startet av Carlito, søndag 04. juli 2021, klokken 11:51

« forrige - neste »

EDS89

Tusen takk for svar :)

Nokså spent om det er Panasonic LFP batteri som går i.
Spent på bilen, om den er skrudd godt sammen fra Kina. Tidligere modell var vel en del trøbbel med skeiv panorama tak og diverse fra USA antar jeg :)

Vi satser detta blir bra. Gleder meg skikkelig :D



Leifen1980

Sitat fra: lars667 på lørdag 31. juli 2021, klokken 17:13
Sitat fra: Leifen1980 på lørdag 31. juli 2021, klokken 10:56
Mye høye priser ute på finn nå ja.
La inn bestilling på M3 LR med hengerfeste, uten vinterhjul, til 463k. Da forstår jeg ikke helt prisene på 400+, noen 450+, på tilsvarende 1-2 år gamle biler.
Sammenligner man kun med nye e-niro, kona osv så er jo ikke bruktbilprisene avskrekkende...
Du må ta med fraktkost og alt. Du får ikke en ny LR uten hengerfeste en gang til 463k
(du må se på prisen nederst på midten, ikke den til høyre som er uten frakt og avgifter). Den koster 464 uten hengerfeste. Legg på 10k til hengerfeste, eller er det 12 nå, får ikke lagt til i konfigurator, og så vinterhjul 20-25k. Da er vi rundt 490k. Merk også at du sannsynligvis ikke får montert hengerfestet før langt utpå høsten/vinteren.

Eller har du sett på ferdigbygde biler? Ser de er rabattert med 20.000 pga "utstillingsbruk"? Litt merkelig. Skal de selge dem før de har blitt utstilt, de står jo også merket som "in transit".

Skal jo være enig i at prisene er høye. Har liggende en ute selv. Selv om det sikkert er for høyt, har jeg bud på 460k fra oppkjøper. Da virker det ikke som om 470-475 er helt på jordet. Oppkjøper vil sikkert legge den minst 20k høyere på 480-490, ev. legge på noen tilleggstjenester.

Ja det var en av disse som var "ferdig bygd", som viser seg å kanskje ikke være det likevel.
Har i alle fall fått VIN og strålende fornøyd.
Kan ellers nevne at jeg tidligere for noen år siden prøvekjørte model S. Grei bil men for stor for oss. Tesla var egentlig ikke en veldig aktuell kandidat i denne omgangen, men den skulle selvsagt prøvekjøres.
Har da siste måneden prøvekjørt:
BMW iX3 - Grei bil men litt kjedelig
Hyundai Ionic 5 - Spennende bil, men oser av "konsept", noen snodige løsninger og ble absolutt ikke hekta.
Ford Mustang Mach-e - Nydelig bil å kjøre. Lang leveringstid, lav hengervekt og ingen taklast gjorde at den ble uaktuell
Kia e-Niro - Ok og fornuftig valg med mye utstyr. Litt våt veibane og dekka mistet grepet flere ganger. Passe akselerasjon men middels komfort.
Tesla M3 LR - Siden e-niroen var kjørt en liten runde i forkant samme dag så tenkte jeg dette var fint å sammenligne. Liten runde på motorveien og første avkjørselen tilbake til bilforhandlere. Fytti h..... for en bil (for meg)! Kiaen var jo som en utdatert traktor sammenlignet med dette "romskipet". Smilte fra øre til øre når jeg leverte nøkkelen tilbake til forhandleren. Sa takk for lånet og "Det blir i alle fall ikke kjøp av Kia"
Polestar 2 - Skulle prøvekjøres, men kom aldri så langt. La inn bestilling av M3 LR samme kveld... :)
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

lars667

Ikke tvil om at TM3 er en knallbil. Er fortsatt en fryd å dra på langtur, alt annet føles littegrann gammeldags. Skulle bare ønske TMY var ørelite grann rimeligere :) Uansett mye bil for pengene hvis en får den til 463 inkl hengrerfeste og gud veit hva :-o
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Electric cars in Norway

Sitat fra: Wisd0m på søndag 01. august 2021, klokken 19:18
Sitat fra: EDS89 på søndag 01. august 2021, klokken 17:02
Interessant når det gjelder ferdigbygde tm3 LR i transit. Fikk en til 453k med alt inkl med ap og hengerfeste, uten vinterhjul.

Mulig et godt kjøp?
Men dog 580km versjonen. Er nysgjerrig på om denne kommer fra freemont. Ettersom Kina produserer bare SR? Eller hva slags batteri som sitter i den jeg har kjøpt nå  ::)
Godt kjøp. Vil være en meget god bil i mange år. For de som ikke trenger plassen til en Y er den også bedre grunnet lavere forbruk :)

Enig :+1: veldig godt kjøp. Og ikke minst slipper du mye av de "utfordringene" som mange av de fra Freemont har hatt. På MIC er det mm presisjon mot cm presisjon fra de fra Freemont. Men det har bare vært på bare noen av bilene dvs unntakene og de har jo blitt fixet av Tesla i ettertid.

Handyman

Sitat fra: EDS89 på søndag 01. august 2021, klokken 19:45
Tusen takk for svar :)

Nokså spent om det er Panasonic LFP batteri som går i.
Spent på bilen, om den er skrudd godt sammen fra Kina. Tidligere modell var vel en del trøbbel med skeiv panorama tak og diverse fra USA antar jeg :)

Vi satser detta blir bra. Gleder meg skikkelig :D
LFP produseres av Kinesiske CATL og ikke av Panasonic.
LFP har lavere energitetthet, og i en SR tilsvarer opptar det omtrent plassen og vekten som i en LR med Panasonic.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA