Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading zoe

Startet av Imer, tirsdag 03. august 2021, klokken 21:18

« forrige - neste »

Imer

Zoe 17 model.

Prøvde å lade zoe med ladebøtten og overgang schuko-type 2 og i easee hjemmelader. Det virket ikke. Vil ladebøtte aldri virke med annet enn direkte schuko i vegg? Er det noe med kobling i hjemmelader som gjør at dette ikke virker? Dette er 230v IT 1 fase.

minibiti

This is strange because it should work. I have not tried myself but I think many people use it like this.
Let's see if we get some feedback from people who use it like this :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

TB

Sjekk med noe annet at du faktisk har strøm ut av type2 til schuko overgang?
Det er også noe med låsing av overgang.

Enig med minibiti at det skal fungere.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Imer

Fikk det aldri til å fungere. Ble testet på 2 forskjellige hjemmeladere. Overgang ble levert inn igjen.

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Imer

Har ikke prøvd den versjonen der nei med lås. Jeg prøvde en annen type uten lås. Kanskje det rett og slett er låsingen som er problemet? Syns det er litt rart at de da reklamerer for at den uten lås kan brukes med zoe/ladebøtte og hjemmelader.

TB

I følge teksten er det lengden på "nesen" som er ulik avhengig av om den skal benyttes i ladestasjon eller fastmontert kabel i ladestasjon.

Om en har varianten som passer til type 2 kabel, ved å sette inn en generell type 2 kabel, og så overgang i kabel vil det i teorien fungere.

Har sett det blir benyttet overgang her i borettslaget, fungerer på Zaptec sine ladere, usikker på lengden av "nesen".
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elektrolux

#7
Sitat fra: TB på mandag 09. august 2021, klokken 23:40
Om en har varianten som passer til type 2 kabel, ved å sette inn en generell type 2 kabel, og så overgang i kabel vil det i teorien fungere.

Bekrefter at en slik løsning vil fungere men du mister tyveri beskyttelsen både på overgangen og Mode 3 kabelen du bruker.

Det beste er å benytte vår sertifiserte forenklet modus overgang med lang nese og opplåsefunksjon. Når den på toppen av det hele er betydelig rimeligere enn kopier på markedet burde dette være en "No-brainer"
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: Imer på mandag 09. august 2021, klokken 22:56
Har ikke prøvd den versjonen der nei med lås. Jeg prøvde en annen type uten lås. Kanskje det rett og slett er låsingen som er problemet? Syns det er litt rart at de da reklamerer for at den uten lås kan brukes med zoe/ladebøtte og hjemmelader.
kanskje det var en feil med den adapteren du fikk?
Skal fungere godt med denne: http://www.nofuel.no/Produkt/overgang-type-2-til-schuko#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA