Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan vil du oppleve det hvis en person hilser på deg fordi du kjører el?

Startet av Hansi, tirsdag 03. august 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Hansi

Hei,

Jeg vurderer å begynne å hilse på elektriske medtrafikanter for deres innsats for miljøet (uavhengig av om det er deres egentlige motivasjon)  :)
Hvordan ville du oppleve det eventuelt?

Det var vel relativt utbredt i elbilens spede begynnelse, kanskje det hadde vært hyggelig å gjenoppta det? :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Rosstopher

Det er IMO litt for mainstream å kjøre elbil i dag til at man skal hilse på alle. Har kjørt en del kjøretøy hvor det er vanlig å hilse (MC, veteran amcar, Jeep) og likt for alle er at man bare gir et lite vink med hånda eller fingeren akkurat som om man ser noen man kjenner langs veien.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck


geear

Sitat fra: Hansi på tirsdag 03. august 2021, klokken 16:48
Hei,

Jeg vurderer å begynne å hilse på elektriske medtrafikanter for deres innsats for miljøet (uavhengig av om det er deres egentlige motivasjon)  :)
Hvordan ville du oppleve det eventuelt?

Det var vel relativt utbredt i elbilens spede begynnelse, kanskje det hadde vært hyggelig å gjenoppta det? :)
Tipper sånn ca 98% vil sitte igjen og lure på om det var noen de kjente. Da forsvinner misjonen din.

Hansi

Sitat fra: geear på tirsdag 03. august 2021, klokken 17:50
Sitat fra: Hansi på tirsdag 03. august 2021, klokken 16:48
Hei,

Jeg vurderer å begynne å hilse på elektriske medtrafikanter for deres innsats for miljøet (uavhengig av om det er deres egentlige motivasjon)  :)
Hvordan ville du oppleve det eventuelt?

Det var vel relativt utbredt i elbilens spede begynnelse, kanskje det hadde vært hyggelig å gjenoppta det? :)
Tipper sånn ca 98% vil sitte igjen og lure på om det var noen de kjente. Da forsvinner misjonen din.

Hehe, ja, jeg var inne på den tanken.. Tommel opp hadde kanskje vært bedre i forhold til det :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Erik Ola Ulvestad

Høyrer om briter som no kan oppleve sjå opptil 3(!) andre elbilar på ein liten tur med sin nye BEV..... Bur du i Oslo får du antakeligvis belastningsskade av slik helsing på alle elbilane. Så...nei, tenker ikkje helse.


Sent from my iPad using Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Rosstopher

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 03. august 2021, klokken 19:26
Høyrer om briter som no kan oppleve sjå opptil 3(!) andre elbilar på ein liten tur med sin nye BEV..... Bur du i Oslo får du antakeligvis belastningsskade av slik helsing på alle elbilane. Så...nei, tenker ikkje helse.

Husker i 2014 når Teslaer allerede var overalt i Norge. Da var jeg på ferie i USA og kjørte ca 3000 km nedover østkysten. Da så jeg hele to Teslaer på turen!
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 03. august 2021, klokken 16:58
lite vink med hånda eller fingeren
Litt viktig hvilken finger da

Ryan McCafferty gikk på en liten smell på dette. Han tenkte tre fingre var fin hilsen for Model 3 eiere. Ble veldig betuttet og droppet hele prosjektet nå han fant ut at det var uoffisiell KKK hilsen!

hanche

I automobilens barndom var det nok vanlig at når to automobiler møttes, stoppet de begge og slo av en prat. (Chauffeurene, ikke automobilene, selvsagt.) Men de dager er nok forlengst forbi.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA