Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3D-printet oppbevaringsboks for senterkonsoll

Startet av mroek, tirsdag 22. juni 2021, klokken 18:48

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Elbilforum admin på mandag 28. juni 2021, klokken 12:07
Salg og kjøp via forumet har alltid vært vurdert som et fremmedelement.  Det er også derfor det er plassert i sitt eget underforum.
Men samtidig så er det forskjell på reklame fra en stor bedrift og en bruker som som har en lys idé.
Forum som bl.a. dette er videre avhengig av sine brukere, så derfor inviterer jeg alle til å delta i avstemmingen som jeg har lagt ut.  Den løper i sju dager.

Alternativet med full pakke om salg i underforumet for bilmodellen er utelukket.  Det må være noe mer diskret.

Er det noen som har flere alternativ som burde ha vært vurdert, så skriv om disse i en ny post i denne tråden.

Jeg gjør videre oppmerksom på at jeg som moderator ikke står fritt til å avgjøre dette spørsmålet åleine.

Jeg har stemt, og det er sikkert ikke vanskelig å gjette seg til hvor min stemme gikk.

Dog, jeg synes det rett og slett bør opprettes en egen avstemning i ny sak, som ikke ligger i et bortgjemt underforum som kjøp og salg, da det er et for viktig spørsmål til at man bør "godta" at det sees av så få.

Dette burde trekkes opp til et sted der langt flere vil se dette. Som f.eks. "Siste nytt fra elbil.no", "viktig melding" eller "elbil.no og elbilforumets nettsider".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

mroek

@RJK: Jeg er enig med deg, men en slik avstemning bør ha mest mulig nøytrale alternativer, og det bør også presenteres kontekst for saken. Hvis folk ser avstemingen, og tror den dreier seg om det skal være tillatt med alle mulige annonser i underforumene, så vil de kjapt hoppe på det som er "minner om"-alternativet her.

Jeg ønsker ikke selv heller at det skal være fritt frem med alle mulige slags rene annonser, og så lenge folk synes det er dumt om jeg linker til hvor filene kan skaffes (og ikke er gratis), så lever jeg greit med at jeg ikke kan poste det (de som vil vite klarer å finne det uansett). Jeg tror egentlig det er ganske få som faktisk synes det (og irriterer seg), men jeg er åpen for at jeg kan ta feil.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

mroek

Da er avstemmingen avsluttet, og som forventet ble det ganske få avlagte stemmer. Basert et rent flertallsvotum, så er det altså greit å poste link til en ren salgstråd eller å skrive at forespørsler kan tas på PM.

Nå er det jo likevel slik at det er forumets admin/moderatorer som skal bestemme, men akkurat denne undersøkelsen er som jeg påpekte altfor grov og åpen for tolkning. "Minner om" er et subjektivt begrep, og hvis man vil kan man lett argumentere for at alle linker som peker mot noe som kan kjøpes "minner" om salg (husk at man ikke vet om den som poster linken har noen direkte eller indirekte interesse i eventuelle salg), og det kan ikke forventes at moderator skal gjøre en etterforskning for å finne ut av det. Det betyr i praksis at kun de som er ærlige om at de har en interesse i et salg vil rammes, mens alle andre linker til produkter som er for salg vil gå fri.

Kan moderator nå komme med en avklaring på hva praksis skal være fremover? Kan jeg poste info om ting jeg har tegnet/laget i det relevante underforumet, eventuelt med link til en egen tråd i kjøp og salg om filene koster penger?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA