Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk hvor mye elbil batteriet taper seg

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 31. juli 2021, klokken 10:51

« forrige - neste »

Electric cars in Norway


hanche

Jeg synes ikke det er særlig meningsfylt å rangere bilmodeller etter hvor mye batteriet har tapt seg etter ett år. Ingen av dem har jo mistet mer enn en prosent eller to kapasitet! Da er det mye mer interessant å vite hvordan det står til etter fire-fem år eller mer; det er først da problemene melder seg. Men den statistikken finnes naturlig nok ikke for de seneste årsmodellene, så da må man ty til statistikk for eldre årsmodeller sammen med en antagelse om at fabrikantene ikke har gjort fremskritt på det området.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Burger

Nissan Leaf 2015 taper 2.5-3% i året (kilde: Leafspy og min bil). Var overraska over at Leaf ikke kom på bunn, men så merket jeg at det var over det første året.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA