Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: Jeronan på onsdag 11. august 2021, klokken 11:04...
For me, I don't mind getting the car in October instead. Means I have a higher chance getting a car with the new 82kWh pack. ;)
Og det er en annen ting som er helt usikkert, dvs om det kommer biler med forskjellig batteripakke eller ikke ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jeronan

Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 11:06
Sitat fra: Jeronan på onsdag 11. august 2021, klokken 11:04...
For me, I don't mind getting the car in October instead. Means I have a higher chance getting a car with the new 82kWh pack. ;)
Og det er en annen ting som er helt usikkert, dvs om det kommer biler med forskjellig batteripakke eller ikke ;)

Exactly. Lets all hope all Model Y's routed to Europe will be July and later produced cars and everyone gets the car they want. :)
But yeah... it's just all speculation until the first real MIC Model Y rolls onto European soil and we learn the facts.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Handyman

Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges......
Det er det mange som ikke tror noe på. Det ble sagt også før TM3 lanseringen, men stemte absolutt ikke.
Målet for Tesla er å få levert ut flest mulig biler før kvartallslutt (denne gang midnatt 30/9), og da "svelger de mange kameler" og prinsippene sitter svært løst. Dette forumet inneholder mange frustrerte innlegg om temaet ;-)
Slik kan det fort bli denne gangen også, men mye blir glemt når man har fått bilen :-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tornaldo

Sitat fra: Jeronan på onsdag 11. august 2021, klokken 11:04
Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. august 2021, klokken 10:50
Mye man ikke kan være sikker på når det gjelder Tesla.

Det at det står levering i september, hvis man bestiller nå, fremstår jo også som høyst usikkert.

Ser man på produksjonen i Kina, og at den fabrikken skal forsyne Asia og Europa med TMY, tror jeg man fort kan se langt etter bil i år, om man bestiller nå.

Tesla has made clear it allocated 15.000 Model Y for European market for this quarter.
So as long as it still says September, it means they have not hit that quota yet.

Det tror jeg aldri i verden man kan stole på. Tesla er notorisk trege med å oppdatere slike opplysninger på nettsiden. Bare se i USA, der får folk utsatt leveringen av Model Y gang på gang, selv om nettsiden og lovnaden fra Tesla var en helt annen når de bestilte.

Det sto også produksjonsstart tidlig 2021 på våre bestillinger langt ut i 2021. Så det der kan man ta med en klype salt.

Det med at så utrolig mange venter på bil fra Tyskland, har jeg på følelsen er en myte som blir en sannhet, basert på forum og Facebook. Bli litt som å legge VG kommentarer til grunn for å se hva folkeopinionen er. På forum samles entusiastene og de som er veldig interessert, som åpenbart slår feil ut totalt sett. Den vanlige mannen/kvinnen i gata har veldig lite forhold til LFP/NCA/NCMA etc.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

kodax

Sitat fra: Handyman på onsdag 11. august 2021, klokken 11:25
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges......
Det er det mange som ikke tror noe på. Det ble sagt også før TM3 lanseringen, men stemte absolutt ikke.
Målet for Tesla er å få levert ut flest mulig biler før kvartallslutt (denne gang midnatt 30/9), og da "svelger de mange kameler" og prinsippene sitter svært løst. Dette forumet inneholder mange frustrerte innlegg om temaet ;-)
Slik kan det fort bli denne gangen også, men mye blir glemt når man har fått bilen :-)
Tror de fleste her har fått med seg at TM3 ikke ble fordelt "rettferdig" ut, men det betyr altså ikke at det ikke skjer denne gangen. Som sagt, jeg blir ikke overrasket hvis det skjer, men det er temmelig vanlig her at noen som er furtne for noe som har skjedd tidligere framhever det som den fulle og hele sannhet. La oss nå se om Tesla denne gangen respekterer køen (til den grad det går an, som de skriver avhenger det selvfølgelig av lokasjon og konfigurasjon, så helt rettferdig blir det garantert ikke). Dersom jeg ikke har fått bil ila. august mens mange andre har fått, så blir jeg litt irritert. Dersom jeg ikke får ila september, så melder jeg meg inn i Hylekoret :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Egl

Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 12:13
Sitat fra: Handyman på onsdag 11. august 2021, klokken 11:25
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges......
Det er det mange som ikke tror noe på. Det ble sagt også før TM3 lanseringen, men stemte absolutt ikke.
Målet for Tesla er å få levert ut flest mulig biler før kvartallslutt (denne gang midnatt 30/9), og da "svelger de mange kameler" og prinsippene sitter svært løst. Dette forumet inneholder mange frustrerte innlegg om temaet ;-)
Slik kan det fort bli denne gangen også, men mye blir glemt når man har fått bilen :-)
Tror de fleste her har fått med seg at TM3 ikke ble fordelt "rettferdig" ut, men det betyr altså ikke at det ikke skjer denne gangen. Som sagt, jeg blir ikke overrasket hvis det skjer, men det er temmelig vanlig her at noen som er furtne for noe som har skjedd tidligere framhever det som den fulle og hele sannhet. La oss nå se om Tesla denne gangen respekterer køen (til den grad det går an, som de skriver avhenger det selvfølgelig av lokasjon og konfigurasjon, så helt rettferdig blir det garantert ikke). Dersom jeg ikke har fått bil ila. august mens mange andre har fått, så blir jeg litt irritert. Dersom jeg ikke får ila september, så melder jeg meg inn i Hylekoret :)
Jeg bestilte i 2019 og har ikke fått VIN og Tesla sier jeg kan få VIN inntil tre dager før levering. Jeg holder ikke pusten. Vært mye surr fra Tesla sin side som jeg ved å ringe ulike kontorer har fått ordnet opp i. Men er lov å håpe. Det jeg stusser på er at flere som bestiller nå får VIN med en gang mens jeg ikke har fått. Lurer på hvorfor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Radial

Kanskje ikke helt tema, men ser ut som at MIC Y har minst (kan ikke kinesisk) 455kg nyttelast på AWD, vs 433kg som står i den amerikanske manualen.?
Og 2WD får 480kg nyttelast..?

https://min.news/en/auto/a2df3feda2ec199fb98c1219f32bd3bd.html

Interessant, derfor norsk manual for EU ikke er her enda...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Diravi

Sitat fra: Radial på lørdag 14. august 2021, klokken 22:02
Kanskje ikke helt tema, men ser ut som at MIC Y har minst (kan ikke kinesisk) 455kg nyttelast på AWD, vs 433kg som står i den amerikanske manualen.?
Og 2WD får 480kg nyttelast..?

https://min.news/en/auto/a2df3feda2ec199fb98c1219f32bd3bd.html

Interessant, derfor norsk manual for EU ikke er her enda...

Alt dette er oppe i lufta enda, føler jeg.

Vekten på norsk Y er for eksempel 22 kg mer enn den i Hong Kong.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Egl

Sitat fra: Egl på lørdag 14. august 2021, klokken 21:38
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 12:13
Sitat fra: Handyman på onsdag 11. august 2021, klokken 11:25
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges......
Det er det mange som ikke tror noe på. Det ble sagt også før TM3 lanseringen, men stemte absolutt ikke.
Målet for Tesla er å få levert ut flest mulig biler før kvartallslutt (denne gang midnatt 30/9), og da "svelger de mange kameler" og prinsippene sitter svært løst. Dette forumet inneholder mange frustrerte innlegg om temaet ;-)
Slik kan det fort bli denne gangen også, men mye blir glemt når man har fått bilen :-)
Tror de fleste her har fått med seg at TM3 ikke ble fordelt "rettferdig" ut, men det betyr altså ikke at det ikke skjer denne gangen. Som sagt, jeg blir ikke overrasket hvis det skjer, men det er temmelig vanlig her at noen som er furtne for noe som har skjedd tidligere framhever det som den fulle og hele sannhet. La oss nå se om Tesla denne gangen respekterer køen (til den grad det går an, som de skriver avhenger det selvfølgelig av lokasjon og konfigurasjon, så helt rettferdig blir det garantert ikke). Dersom jeg ikke har fått bil ila. august mens mange andre har fått, så blir jeg litt irritert. Dersom jeg ikke får ila september, så melder jeg meg inn i Hylekoret :)
Jeg bestilte i 2019 og har ikke fått VIN og Tesla sier jeg kan få VIN inntil tre dager før levering. Jeg holder ikke pusten. Vært mye surr fra Tesla sin side som jeg ved å ringe ulike kontorer har fått ordnet opp i. Men er lov å håpe. Det jeg stusser på er at flere som bestiller nå får VIN med en gang mens jeg ikke har fått. Lurer på hvorfor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og der kom min vin også. Riktignok bare i kildekoden. Samt at det nå står 2021 Tesla Model Y.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Radial

Sitat fra: Diravi på lørdag 14. august 2021, klokken 22:10
Sitat fra: Radial på lørdag 14. august 2021, klokken 22:02
Kanskje ikke helt tema, men ser ut som at MIC Y har minst (kan ikke kinesisk) 455kg nyttelast på AWD, vs 433kg som står i den amerikanske manualen.?
Og 2WD får 480kg nyttelast..?

https://min.news/en/auto/a2df3feda2ec199fb98c1219f32bd3bd.html

Interessant, derfor norsk manual for EU ikke er her enda...

Alt dette er oppe i lufta enda, føler jeg.

Vekten på norsk Y er for eksempel 22 kg mer enn den i Hong Kong.

Oioi, mer støydemping? 🤩🤭
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Skallebank

Har fått VIN i kildekoden i natt. 65XXX
Bestilte i juli -21. Levering Trondheim.


Otkristo

Sitat fra: Skallebank på mandag 16. august 2021, klokken 20:48
Har fått VIN i kildekoden i natt. 65XXX
Bestilte i juli -21. Levering Trondheim.
65Xxx her også. Bestilt mars 2019.
Bergen

Skallebank

#147
Sitat fra: Otkristo på mandag 16. august 2021, klokken 21:19
Sitat fra: Skallebank på mandag 16. august 2021, klokken 20:48
Har fått VIN i kildekoden i natt. 65XXX
Bestilte i juli -21. Levering Trondheim.
65Xxx her også. Bestilt mars 2019.
Bergen

Gir et visst håp om at jeg ikke er så langt bak i køen som jeg fryktet.

Redgarden

Fikk VIN i kildekoden nå. 61XXX. Bestilte 6. august 2021.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Bergenser123

Sitat fra: Redgarden på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:28
Fikk VIN i kildekoden nå. 61XXX. Bestilte 6. august 2021.

Kommer vin i kildekoden alltid samtidig med 2021 foran Model y på kontosiden? Så ikke vits å sjekke kildesiden om man ikke har 2021?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA