Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

Doff

Sitat fra: makki på tirsdag 10. august 2021, klokken 20:13
Det kommer 3 laste skip fra zeebugge til Dramme mellom 24-25 august, og tar med TMY.

Strengt tatt ankommer det vel to skip 24.-25. august (hhv. Autoprogress og Prometheus Leader). Viking Amber ankommer 22. august.

Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

makki

#121
Sitat fra: Doff på tirsdag 10. august 2021, klokken 21:17
Sitat fra: makki på tirsdag 10. august 2021, klokken 20:13
Det kommer 3 laste skip fra zeebugge til Dramme mellom 24-25 august, og tar med TMY.

Strengt tatt ankommer det vel to skip 24.-25. august (hhv. Autoprogress og Prometheus Leader). Viking Amber ankommer 22. august.
Det kommer 2 skip fra prometheus Leader(ser ulike skip nummer)og en fra Autoprogress.

Doff

Sitat fra: makki på tirsdag 10. august 2021, klokken 21:25
Det kommer 3 laste skip fra zeebugge til Dramme mellom 24-25 august, og tar med TMY.
Det kommer 2 skip fra prometheus Leader(ser ulike skip nummer)og en fra Autoprogress.

Prometheus Leader er vel bare ett skip.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

makki

Sitat fra: Doff på tirsdag 10. august 2021, klokken 21:36
Sitat fra: makki på tirsdag 10. august 2021, klokken 21:25
Det kommer 3 laste skip fra zeebugge til Dramme mellom 24-25 august, og tar med TMY.
Det kommer 2 skip fra prometheus Leader(ser ulike skip nummer)og en fra Autoprogress.

Prometheus Leader er vel bare ett skip.
👍

Klykken

Hvis man ikke har fått VIN og finner denne teksten i koden "isNotMatchedToRa00Vin":true, så kan man vel konkludere med at man ikke ble med på denne runden, eller?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Churchill

Sitat fra: Klykken på onsdag 11. august 2021, klokken 08:33
Hvis man ikke har fått VIN og finner denne teksten i koden "isNotMatchedToRa00Vin":true, så kan man vel konkludere med at man ikke ble med på denne runden, eller?
Ikke si det, jeg finner både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i min kildekode. Hva det betyr har jeg ikke peiling på :)

abbababba

Fra TeslaMotorsclub under.
Mulig det betyr at en ikke har et vin som ikke vises når en logger inn.. Altså hverken et vin som sees når en logger inn eller et skjult et som vises i kildekoden..
Jeg har ingen vin. Bestilte 15.03.2019.
Men fikk først omgjort bestilling til lr AWD til lr rwd på mandag. Håper det snart kommer noe.
Sitat

I have an 8 digit numerical value assigned to me also and my estimated delivery is 7-11 weeks.
Also, I found this piece of code also "isNotMatchedToRa00Vin":true"
It is speculated that isNotMatchedToRa00Vin is false that you are matched to a VIN, that is not displayed yet.

kodax

Sitat fra: Churchill på onsdag 11. august 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Klykken på onsdag 11. august 2021, klokken 08:33
Hvis man ikke har fått VIN og finner denne teksten i koden "isNotMatchedToRa00Vin":true, så kan man vel konkludere med at man ikke ble med på denne runden, eller?
Ikke si det, jeg finner både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i min kildekode. Hva det betyr har jeg ikke peiling på :)
Jeg har også både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden. Jeg har ikke VIN på kontosiden.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jeronan

Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:02
Sitat fra: Churchill på onsdag 11. august 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Klykken på onsdag 11. august 2021, klokken 08:33
Hvis man ikke har fått VIN og finner denne teksten i koden "isNotMatchedToRa00Vin":true, så kan man vel konkludere med at man ikke ble med på denne runden, eller?
Ikke si det, jeg finner både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i min kildekode. Hva det betyr har jeg ikke peiling på :)
Jeg har også både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden. Jeg har ikke VIN på kontosiden.

I only ordered 2 weeks ago, so I don't expect to be getting a VIN any time soon and not expecting delivery before End of September.

There will be more boats on the way and arriving as late as mid-September with expected delivery end September.

So don't worry (yet).  ;D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kodax

Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges, så da er det jo naturlig at vi som har bestilte tidlig forventer å få utlevert bil tidlig.
Noen har både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden, noen har ikke VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden. Er det noen som har VIN på kontosiden og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jeronan

#130
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges, så da er det jo naturlig at vi som har bestilte tidlig forventer å få utlevert bil tidlig.
Noen har både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden, noen har ikke VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden. Er det noen som har VIN på kontosiden og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden?

That has already been debunked and proven with earlier deliveries with example Model 3.

Delivery location has a lot to say as well. People who choose for example Drammen, might get the Model Y delivered a lot sooner than somebody up in Trondheim or even Tromsø. Even though they ordered much later than the person up north.

This and the other topic already pretty much proves it. There are people here who pre-ordered back in 2019 who still have no VIN match, while some who ordered early July already got a VIN match.
So Tesla is definitely not following the order date.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Klykken

Okei, får håpe jeg får en hyggelig telefon om noen uker. 
Bestilte i oktober 2020 jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Sitat fra: Jeronan på onsdag 11. august 2021, klokken 09:43
Sitat fra: kodax på onsdag 11. august 2021, klokken 09:39
Tesla har sagt at bestillingsrekkefølge skal følges, så da er det jo naturlig at vi som har bestilte tidlig forventer å få utlevert bil tidlig.
Noen har både VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden, noen har ikke VIN og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden. Er det noen som har VIN på kontosiden og "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekoden?

That has already been debunked and proven with earlier deliveries with example Model 3.

Delivery location has a lot to say as well. People who choose for example Drammen, might get the Model Y delivered a lot sooner than somebody up in Trondheim or even Tromsø. Even though they ordered much later than the person up north.

This and the other topic already pretty much proves it. There are people here who pre-ordered back in 2019 who still have no VIN match, while some who ordered early July already got a VIN match.
So Tesla is definitely not following the order date.
Selv om noe har skjedd før, betyr ikke det at det er et bevis på at det samme skjer igjen ;)
Det kan være mange grunner til at folk ikke har fått et VIN. Vi VET ikke engang om det er sikkert at man ikke får bil tidlig selv om man ikke har fått VIN. Det er utrolig mange spekulasjoner rundt om kring om alt mulig, og mange som er mer sannsynlig enn andre, men ingen har fasiten ennå, heller ikke du ;)
Inntil videre forholder jeg meg til det Tesla selv skriver: "Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon." Jeg har reservert og bestilt tidlig, bor sentralt og har standard konfigurasjon, så det burde tilsi tidlig levering. (Men jeg blir absolutt ikke overrasket hvis det allikevel tar lenger tid.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

tornaldo

Mye man ikke kan være sikker på når det gjelder Tesla.

Det at det står levering i september, hvis man bestiller nå, fremstår jo også som høyst usikkert.

Ser man på produksjonen i Kina, og at den fabrikken skal forsyne Asia og Europa med TMY, tror jeg man fort kan se langt etter bil i år, om man bestiller nå.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Jeronan

Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. august 2021, klokken 10:50
Mye man ikke kan være sikker på når det gjelder Tesla.

Det at det står levering i september, hvis man bestiller nå, fremstår jo også som høyst usikkert.

Ser man på produksjonen i Kina, og at den fabrikken skal forsyne Asia og Europa med TMY, tror jeg man fort kan se langt etter bil i år, om man bestiller nå.

Tesla has made clear it allocated 15.000 Model Y for European market for this quarter.
So as long as it still says September, it means they have not hit that quota yet.

Like has been said before, many want to wait for the Berlin Model Y, freeing up spots for new orders this quarter.

For me, I don't mind getting the car in October instead. Means I have a higher chance getting a car with the new 82kWh pack. ;)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA