Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sømmer på TopSport seter (GTX)

Startet av Krokstein, torsdag 29. juli 2021, klokken 18:49

« forrige - neste »

Krokstein

Vurderer å kjøpe en ID.4 GTX og har sett på de to setevalgene som finnes. Standardsetene har røde kontrastsømmer for å matche resten av interiøret, men demobilen med topsport seter hadde hvite sømmer på setene og rødt på dashboard. Jeg ville i utgangspunktet gjettet på at det var slik på demobilene fordi det kunne ha gått litt fort i svingene for å få ut demobiler til forhandlernettet, men forhandler mente at det ville komme akkurat slik. En ID.4 PRO som sto utstilt med de samme setene hadde rimeligvis også hvite sømmer på setene, men der var det matchet med hvite sømmer på dashboard også.

Det er kanskje ikke noen som har fått bil enda, men er det noen som har annen informasjon om fargen på disse kontrastsømmene på GTX? 

(Er i utgangspunktet litt i tvil om jeg vil gi så mye penger for disse setene uansett, men begge de bilene vi har nå har motoriserte seter og det er rart hva man blir vant med)
ID.4 GTX

ELvin2022

Sitat fra: Krokstein på torsdag 29. juli 2021, klokken 18:49
Vurderer å kjøpe en ID.4 GTX og har sett på de to setevalgene som finnes. Standardsetene har røde kontrastsømmer for å matche resten av interiøret, men demobilen med topsport seter hadde hvite sømmer på setene og rødt på dashboard. Jeg ville i utgangspunktet gjettet på at det var slik på demobilene fordi det kunne ha gått litt fort i svingene for å få ut demobiler til forhandlernettet, men forhandler mente at det ville komme akkurat slik. En ID.4 PRO som sto utstilt med de samme setene hadde rimeligvis også hvite sømmer på setene, men der var det matchet med hvite sømmer på dashboard også.

Det er kanskje ikke noen som har fått bil enda, men er det noen som har annen informasjon om fargen på disse kontrastsømmene på GTX? 

(Er i utgangspunktet litt i tvil om jeg vil gi så mye penger for disse setene uansett, men begge de bilene vi har nå har motoriserte seter og det er rart hva man blir vant med)

Er rimelig sikker på at top sport setene kommer med hvite sømmer, hvertfall etter hva jeg har forstått.  Ening at 28k er mye å gi for de setene som er motoriserte, men du kommer nok til å angre hvis du ikke tar de, mtp at du allerede er vandt til det.

LMOR

De har nok ikke hatt tid å få på plass nye elektriske seter. Det er også litt spesielt at det står GTX på standardsetene, men det står ID. på de beste setene. Antar de hadde tenkt å lage matchene toppseter.
Det er også rart at vi ikke kan velge flere varianter av dashbord osv. Skulle tro GTX utgaven burde kunne konfigureres til å være mer eksklusiv enn den dyreste ID.4. Så de som er tolmodige kan vente til neste år. De trenger ikke gjøre noe så lenge de har flere bestillinger enn de bilene de klarer å produsere.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann

El-seter:  Har hatt kun det de siste årene og trodde gammeldags mekanisk skulle bli ulevelig. Men, der tok jeg feil.
Har nå kjørt ID4 1ST med manuelle seter siden mars, og etter 2 uker var det null problem.  Vi er 2 brukere med svært ulik høyde, men jobben å stille inn, sete og speil, går nå på 10-15 sek. 

Men, gøy å merke at fleksibiliteten ikke er helt blåst etter år med elektrisk minne-biler.

Krokstein

Sitat fra: Olemann på torsdag 29. juli 2021, klokken 21:35
El-seter:  Har hatt kun det de siste årene og trodde gammeldags mekanisk skulle bli ulevelig. Men, der tok jeg feil.
Har nå kjørt ID4 1ST med manuelle seter siden mars, og etter 2 uker var det null problem.  Vi er 2 brukere med svært ulik høyde, men jobben å stille inn, sete og speil, går nå på 10-15 sek. 

Men, gøy å merke at fleksibiliteten ikke er helt blåst etter år med elektrisk minne-biler.

Blir vel fort et valg mellom komfort eller å la fornuften seire
ID.4 GTX

Trond.m

Merkelig beslutning at top sport interiør ikke medfører sort dashbord og dørkledning med hvite /grå sømmer. Da hadde jo det interiøret blitt mer attraktivt, men det ønsket kanskje ikke det.

LMOR

Det blå symboliserer kanskje elbil, og det røde GTX. Jeg tenker blå seter og rød søm hadde vært det ideelle.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: LMOR på fredag 30. juli 2021, klokken 07:45
Det blå symboliserer kanskje elbil, og det røde GTX. Jeg tenker blå seter og rød søm hadde vært det ideelle.
Enten eller ihvertfall. Som det er nå blir det litt rart med TopSport seter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Det viktigste er likevel at man sitter godt. Tror ikke man kommer til å tenke så ofte at man savner røde sømmer  ;)

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på fredag 30. juli 2021, klokken 09:12
Det viktigste er likevel at man sitter godt. Tror ikke man kommer til å tenke så ofte at man savner røde sømmer  ;)

Enig - forvørig er ikke den blåfargen som brukes i interiøret og rødfargen i sømmene noe som passer sammen uansett - det er en sær fargekombinasjon i mine øyne - så jo mindre jo bedre. Sort og rødt derimot - passer. 

Krokstein

Sitat fra: Trond.m på fredag 30. juli 2021, klokken 09:12
Det viktigste er likevel at man sitter godt. Tror ikke man kommer til å tenke så ofte at man savner røde sømmer  ;)

La ikke merke til det første gang jeg satte meg inn i bilen, men når jeg først la merke til at fargene var forskjellige brant det seg liksom fast ;)
ID.4 GTX

Trond.m

Røde sømmer har egentlig vært dealbreaker for meg, men med VW får man svelge et par kameler...en for interiørfarge og en for pianolakken 😎

ELvin2022

Noen som har erfaring med å foliere piano lakken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA