Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.24.x

Startet av Motorwatt, torsdag 29. juli 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

Leaf_2014

#60
Hvorfor driver bilen og endrer innstillinger ved oppdatering? Språk endres, styreresponsen - må ta en sjekk av alt før man kjører.

Jeg har ikke programmert mye i mitt liv, men her virker det nesten som innstillinger er hardkodet inn?
Nederste knappen ser litt halvfabrikat ut:
https://photos.app.goo.gl/7UXiWBGUqRUF2XNw8
Leaf 2014

Mobileum

Har fått 73 (!) oppdateringer på min bil. Aldri skjedd.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Lynet

At dine innstillinger endres er en ting, men vær også klar over at masse annet endres uten at du vet det.
På modell S ble tåkelysene ulovlige da de kunne lyse sammen med DRL, dette ble etter hvert korrigert tilbake til parklys når tåkelysene ble satt på.
Men ihvertfall på 2014-modellen jeg hadde forsvant tåkelysene hvis man brukte lyshornet, noen som kan teste om det fortsatt skjer?
Og for å ha det nevnt, slike feil kan like godt skje hos andre bilmerker ved oppdateringer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA