Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ucase/Raydial lading på offentlige ladere i Oslo

Startet av mthns, mandag 26. juli 2021, klokken 10:33

« forrige - neste »

mthns

Vi skal flytte til Oslo og har dessverre ikke elbillader i parkeringsanlegget. Har en Renault Zoe, 2020 versjon.

Jeg tenker det vil være mulig å få ladet bilen med Raydial/ucase "kladden" som fulgte med, men er redd det ikke er bra for den og være i snø og regnvær. Er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan løse dette. Evt. Om plasser som tilbyr gratis eller billig lading for nye Renault Zoe. Må være ved Bjølsen området

minibiti

In the previous thread, it is said that the UCase is IP54:
IP54
A product with an IP54 rating is protected against dust ingress sufficient to prevent the product from operating normally but it's not dust tight. The product is fully protected against solid objects and splashing of water from any angle.
https://www.coolstuffshub.com/ip-rating-guide/
So it should withstand snow and rain.

Otherwise you can use the "kommunal" chargers operated by Fortum which are 11kW or above. They will work out of the box with any Zoés and all you need is the Type 2 to Type 2 cable.
You have one at Maridalsveien 205, 0469 Oslo for example. Charging is free but you have to pay for parking.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

mthns

Tusen takk for god svar som alltids. Er det noen flere gratis ladere i Oslo man kan benytte seg av.

minibiti

There are many of them, but not that many are 11+ kW...
Download the Fortum app and check there.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

mthns

Jeg prøvde å lade flere steder idag. Alt fra 3.6 - 7. Kun den ved Maridalsveien 205 som fungerte på zoe'n

Orbit

Se over. Det er kun de på 11+ kW som vil fungere på Zoe. Lillogata 5 er også i nærheten med den muligheten. Generelt ser Bjølsen ut som å være et av de bedre områdene for lading av Zoe (uten hjemmelader) i Oslo. 11+ kW er kun på et veldig lite mindretall av laderne, og er sjelden selv på nyinstallasjoner fra kommunens side.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mthns

Hei, takk for svar. Jeg prøvde bare de andre i håp om at noen av de skulle være tn nett.

Vet dere om vulkan forsatt har gratis lading ?

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA