Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirkelyder foran

Startet av Mr.G, mandag 26. juli 2021, klokken 01:08

« forrige - neste »

Mr.G

Jeg blir gaaaal! Ett eller annet sted rundt dashboardet dukker det opp en veldig distinktiv knirkelyd. Den kommer og går, og opphavet er fra et sted fra skjermen mot passasjersiden. Det er nummeret før jeg finner frem sleggen!
Er det noen andre som har hatt eller har problemer med knirke/klirre/knekkelyd i dette området?

z4rd

Eneste stedet jeg har merket "knirk" fra er midtarmlenet. Ellers er alt helt stille/fast hos meg. Oppdaget at selve åpneren/knappen til midtarmlenet lagde lyd i enkelte tilfeller. Lot en finger hvile på det, så var det borte... brukte litt tid på å finne ut av det, da jeg trodde det var området rundt skjermen problemet var. Uansett, smal sak å utbedre hvis det er det samme hos deg. Siden så har det ikke vært noe annet her hos meg i alle fall.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

xoop

Ja, har samme selv, men bare en gang i blandt. Jeg klarer ikke reprodusere lyden eller finne noen årsak/sammenheng til når den oppstår. Men ja, det høres ut som "kneppelyder" under/bak skjermen på en måte.

Expat

Sitat fra: Mr.G på mandag 26. juli 2021, klokken 01:08
Jeg blir gaaaal! Ett eller annet sted rundt dashboardet dukker det opp en veldig distinktiv knirkelyd. Den kommer og går, og opphavet er fra et sted fra skjermen mot passasjersiden. Det er nummeret før jeg finner frem sleggen!
Er det noen andre som har hatt eller har problemer med knirke/klirre/knekkelyd i dette området?

Knekk, knirk, sprak.. hos meg viste det seg å være fra høytaleren i a-stolpa ved passasjersida. Det tok lang tid før jeg skjønte hvor det kom fra. Muligens noen løse ledninger bak der. Noen har slurva da de skrudde sammen bilen vår, men sånn er det vel å ha amerikansk bil. De fikser det forhåpentligvis på servicen i morra. :)

Mr.G

Fant kilden; lyden forsvinner når skjermen presses bakover i nedre del. Løsningen blir å kjøre med kneet plantet i skjermen -litt smertefullt i lengden, men alt er bedre en disse ulydene.
Har noen løst slike ulyder fra skjerm selv, eller er dette en service request? 

Leaf_2014

Hadde noen sinnssyke ulyder fra bak i bilen. Vurderte å selge. Drittbil!

Ble betydelig bedre da jeg fjernet metalldrikkeflaskene kona hadde lagt igjen i døra bak.
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA