Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopilot avbryter i tunneler på motorvei

Startet av MyMuffin, lørdag 24. juli 2021, klokken 19:26

« forrige - neste »

MyMuffin

Hehe. sant så sant så ser jeg det ikke selv på min egen bil, men derimot de M3 jeg møter på veien med Park/tåkelys kombo synes jeg utvilsomt ser tøffest ut.

Men jeg ser heller ikke at bilen er ren, siden jeg sitter inni, allikevel så er jeg nøye med vasken.

Men nok om det.

I morgen bærer det nedover til dyreparken i kristiansand, barnas ipader er fulladet og autopilot skal få kjørt seg.
Rapporterer tilbake i morgen :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

model3pw

Uten tvil det som var årsak.

Det samme skjer i regnvær som du sikkert kan teste nedover. Hovedlys må på for autopilot skal være stabil ved litt nedbør uansett hvor lyst det er ute.

De startet med begrensning i 2021.4.x.

MyMuffin

Sitat fra: model3pw på tirsdag 27. juli 2021, klokken 12:12
Uten tvil det som var årsak.

Det samme skjer i regnvær som du sikkert kan teste nedover. Hovedlys må på for autopilot skal være stabil ved litt nedbør uansett hvor lyst det er ute.

De startet med begrensning i 2021.4.x.

Jepp, fungerte helt topp med hovedlysene på.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

geear

Sitat fra: MyMuffin på mandag 26. juli 2021, klokken 23:33
Hehe. sant så sant så ser jeg det ikke selv på min egen bil, men derimot de M3 jeg møter på veien med Park/tåkelys kombo synes jeg utvilsomt ser tøffest ut.

Men jeg ser heller ikke at bilen er ren, siden jeg sitter inni, allikevel så er jeg nøye med vasken.

Men nok om det.

I morgen bærer det nedover til dyreparken i kristiansand, barnas ipader er fulladet og autopilot skal få kjørt seg.
Rapporterer tilbake i morgen :)
Altså... jeg er bilentusiast, og Tesla-eier, men har aldri tenkt over at en Model 3 med tåkelys er tøffere enn andre. Men en positiv effekt er at tåkelysene sikkert blender mindre enn de feiljusterte hovedlyktene som omtrent halvparten av alle Model 3 har. Tragikomisk..  :P

trykkertor

#19
Sitat fra: geear på torsdag 29. juli 2021, klokken 17:55
Altså... jeg er bilentusiast, og Tesla-eier, men har aldri tenkt over at en Model 3 med tåkelys er tøffere enn andre.
Tenker du det er tilfeldig at alle reveal-event og mye av pr-bilder er bilen med tåkelys tent?
Er nok et bevisst valg som løfter inntrykket av bilen i manges øyne, mine inklusive.

https://www.google.com/search?q=model+3+reveal&client=opera&hs=EdF&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi1krvphInyAhW8AxAIHRfTBWIQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=658

Nye Model S Plaid har til og med fått tåkelys fra Model 3-stilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA