Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS - rykter, spionbilder og mer

Startet av daktari, torsdag 25. juli 2019, klokken 23:13

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Carboy på fredag 16. april 2021, klokken 06:47
Bilen er fantastisk, men håper designet er det også. Synes det korte panseret foran er litt snodig og den store buen litt uvant. I tillegg blir buen under baklysstripen litt «sur».
Det er vel mange elbiler som går denne veien. F.eks I-Pace har jo og slik cab-forward design. Langt panser blir jo bare tåpelig med elbiler. Blir vel en overgangsperiode. Etter hvert vil "langt-panser" biler se gammeldagse ut.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat

Etter hvert vil "langt-panser" biler se gammeldagse ut.

Godt poeng :+1:

Carboy

Langt panser er stil, og stil går aldri av moten.
Men stil kan endres selvsagt. Mitt største ankepunkt mot cab forward design er at bilen ser veldig forhjulsdrift-basert ut.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Counterpointer

@carboy

Da blir E-tron GT et alternativ ?

Carboy

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. april 2021, klokken 00:15
@carboy

Da blir E-tron GT et alternativ ?

Nei, den falt dessverre heller ikke helt i smak og de har altfor kort range. Liker Taycan bedre av de «tvillingene», men de har for kort range. Alternativet er rett og slett å fortsette å kose meg med bensinbilene. Vi har jo en EQC primært som konebil så vi får elbilfordelene/kjørt miljøvennlig ved behov.
Det er vel bare å håpe på en tøff Jaguar XJ electric?
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HelectriC

Sitat fra: daktari på søndag 05. september 2021, klokken 19:38
EQS AMG video. Så jo snasen ut... Plaid-konkurrent?
https://www.youtube.com/watch?v=lBlqitjCv08

0-100 på 3,4 er dog ganske langt fra Plaid med 2,1sek. Men jeg tror nok fortsatt EQS AMG blir en bil av rang når det kommer til autobahnkomfort.
ioniq 5

Counterpointer

Blir en Model 3 performance utfordrer på 0-100

Carboy

#144
Sitat fra: daktari på søndag 05. september 2021, klokken 19:38
EQS AMG video. Så jo snasen ut... Plaid-konkurrent?
https://www.youtube.com/watch?v=lBlqitjCv08

Synes den så veldig kul ut.
At de kaller den AMG 53 4matic + betyr et sportslig 4wd system (kan det skrus over til rwd også tro?) og at det er duket for en 63 amg senere med typisk rundt 1000hk for de som skal ha en sånn superlytelse i en komfortabel S-klasse (har selv aldri sett poenget i en komfortbil så lenge det går 0-100 under 4 sekunder er alt av bedre akselerasjon av akademisk interesse for min del).
Min kuleste bil er håndbygget engelsk og gjør 0-100 på 5,2 sekunder og har bensinmotor med selvpustende V12 - den blir nok frakjørt av mange i lyskryss, men herregud for en kjøreopplevelse og kjøreglede med gåsehud ved pådrag og kjøring på svingete veier der man girer seg gjennom motorlyden med rattpaddles.

Begynner å venne meg litt til cab-forward designet og har jo en I-pace selv, der ser designet ganske bra ut i sort med 22 tommere. Har hatt nyeste S-klasse coupe nylig og der så designet egentlig litt cab-forward ut der og. Så er spent på å se EQS i virkeligheten for å gjøre meg opp en mening. Uansett er bilen gigantisk. Det kuleste med S-klasse coupeen jeg hadde var at den var så stor, den gav et skikkelig barskt inntrykk, og så helt lik ut som konsept-bilen. Ikke like rått, men noe av det samme gjør jo I-pace, altså ligner konsept-bilen.
EQS ble dessverre langt unna det helt uteolig kule konsept-designet. Men den kan nok tilvennes og likes etterhvert likevel.
Å ha normal S-klasse blir ikke like futuristisk lenger.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA