Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan fikser jeg TPMS sensorene på USA Leaf 2015

Startet av Hideyowife, torsdag 22. juli 2021, klokken 14:23

« forrige - neste »

Hideyowife

Vi har en 2015  Leaf  som vi kjøpte nye sommerdekk og tilhørende sensorer for USA Leaf i feb/mars 2021.  De  nye  sensorene har jeg ikke fått til å virke. Leser at noen får det til med Leafspy og andre via instrumentpanelet. Instrumentpanel  har jeg forsøkt uten hell. Leafspy har jeg ikke kjøpt  da flere også skriver at de ikke får det til med softwaren heller. Mobile24 gidder ikke fikse det mot betaling engang... Det betyr fint lite for meg at lampa lyser. Det som er no drit er at dette nå er 2er feil på EU kontroll og jeg tror ikke sensorene i vinterdekka holder 2  sesonger til før neste EU kontroll...

Er det noen måte jeg kan sjekke at sensorene jeg har fått av dekkforhandler er korrekt frekvens, samt at de faktisk er på?
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Trekkoppbil

#1
Det er noen år sida jeg prøvde det med Leaf Spy pro. Det fungerte, men det kan fort bli en halvtimes jobb, og det var en gang jeg måtte prøve 2 ganger for å få det til.
Har man ikke Leaf Spy, så skal man kunne resette med et kabeltriks. Man finner det sikkert hvis man søker på nettet.

Det enkleste er å bruke et håndholdt tpms-verktøy.

For å slå på tpms, dvs å aktivere dem, så kan du enten sette fart på hjula, eller sende en impuls med tpms-verktøy.  Med verktøyet kan du deretter lese av frekvens, som skal være 315Mhz, ID, trykk etc.
Jeg pleier å bruke klonbare tpms, så bare kopierer jeg IDene fra gammelt hjulsett, så sommer- og vinterhjul får samme IDer, så slipper man å programmere bilen. På nyere type programmerbare tpms, kan man også programmere frekvens til å være 315 eller 433Mhz.

http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Registrere_TPMS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA