Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regenerering bug ?

Startet av Radiomania, torsdag 22. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

Radiomania

Hei

Har oppdaget at ved regenerering i ekstremt lange hellinger ( ferie på vestlandet) så stopper regenereringen på min 2019 modell Kona  ved 10,23 km og vil ikke regenerere ut over dette. Det skjer hver eneste gang jeg prøver på dette.
Noen som har opplevd det samme ?

Mvh Rune J
Vw Golf Citystromer 1995 56000km
Vw Golf Citystromer 1996 60000km
Think 1993 Lys blå
Think 1993 Rød
Nissan Leaf sort 2013
Hyundai Kona rød 2019

Stumpjumper

Dette skjer med meg også i en 2020-modell, men det ser bare ut som det er en bug i at km-telleren stopper på litt over 10 km i displayet fordi jeg kjenner at det regeneres fortsatt. På ventresiden i displayet i dashbordet lyser det også "charge" videre etter km-telleren stopper.

Det merkes også dersom regenering kobler ut - Pedalfølelsen endrer seg litt. Det skjer ikke hos meg når telleren stopper, slik det for eksempel gjør dersom batteriet når 100 %.

Skal sies at det ikke er ofte jeg når over 10 km på den telleren der, men jeg synes det var litt gøy at den stopper der - føles som jeg når taket Hyundai såg for seg var mulig, haha  ;D


katrine_cf

Dette har skjedd meg fleire ganger og. Regenereringa virkar, det er nok berre ein displayfeil ser det ut til...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA