Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia EV6 med rekkevidde på hele 528 km

Startet av Tesla88, onsdag 21. juli 2021, klokken 16:00

« forrige - neste »

Tesla88

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kia-ev6-med-rekkevidde-pa-hele-528-km?publisherId=17847239&releaseId=17912587

SitatRange disclaimer:
Rekkevidden er fastsatt etter den standariserte målemetoden i EU, WLTP. Maksimal rekkevidde opp til 528km gjelder EV6 med batteri på 77.4kWh, bakhjulstrekk, og 19" hjul. Individuell kjørestil og andre faktorer som fart, temperatur, topografi og bruk av elektrisitetsforbruk på instrumenter / strømforbruk i bilen har betydning for og kan redusere reell rekkevidde.

jantegolf

Kia skriver: Også i utgaven med firehjulstrekk leverer EV6 god rekkevidde; 506km etter WLTP kombinert syklus, og forbruket er da på lave 17.2 kWh/100km.

 

506 km gjelder EV6 med AWD og 19'' hjul.

GT Line, som har 20'' hjul, får 484 km rekkevidde.

I Norge leveres GT line kun med 20" sommerhjul, noe som gir kortere rekkevidde og sannsynligvis mere støy og mindre komfort og er dyrere. Det burde vært mulig å velge.


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: jantegolf på torsdag 22. juli 2021, klokken 22:28
Kia skriver: Også i utgaven med firehjulstrekk leverer EV6 god rekkevidde; 506km etter WLTP kombinert syklus, og forbruket er da på lave 17.2 kWh/100km.



506 km gjelder EV6 med AWD og 19'' hjul.

GT Line, som har 20'' hjul, får 484 km rekkevidde.

I Norge leveres GT line kun med 20" sommerhjul, noe som gir kortere rekkevidde og sannsynligvis mere støy og mindre komfort og er dyrere. Det burde vært mulig å velge.

I mange andre land kan man velge 20" hjul og soltak som tilvalg på GT-Line.
Dessverre bekrefter Kia Norge (BOS) at GT-Line i Norge utelukkende kommer med 20" hjul og soltak.
Til neste år kommer de med en enklere AWD variant (Exclusive?) som vil ha 19" hjuls og 506km rekkevidde som standard.

OK

Da er det bare å glede seg, selv om ventetiden kan føles lang
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

ToreTorell

Hei!

Har fått et tips om at det snart vil komme ut en norsk test av EV6 RWD med vinterdekk, og at rekkevidden faktisk er mye lengre enn 528km! "Kilden" min har god peiling på biler, og har hørt via via folk som er involvert i artikkelen. Håper det stemmer, og at det ikke er kødd :) Han sa at rekkevidden kunne være oppe i 600km!

Limodriver

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av mindre heller enn større hjul på biler. Et forhold er rekkevidde, men også komfort og pris for dekkbytte.

Imidlertid har jeg sett at EV6 med bakhjulsdrift leveres med Nexen dekk. Etter det jeg har forstått leveres AWD med 20 tommer og Continental. Jeg har Kona som ble levert originalt med Nexen dekk, utelukkende de dårligste dekkene jeg har hatt og opplevd på noen bil. De er så glatte på vått føre at en knapt nok tror det. Følgelig skal jeg aldri mer ha Nexendekk på en bil. Kostnaden ved å bytte ut nye dekk forsvarer å gå opp i dimensjon og ikke minst dekker det inn merkostnaden med GT-Line/AWD.

Ingen regel uten unntak, men her forsaker jeg både rekkevidde og kostnader og kjøper store hjul for å unngå mindre hjul med dårlige dekk.


ToreTorell


Limodriver


ToreTorell

Det er vinterhjul. Ser sommerhjulene er enten Kumho eller Nexus på 19 tommerene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA