Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Otkristo

Sitat fra: PionerThink på onsdag 02. februar 2022, klokken 12:25
Da fikk jeg plutselig mail om at hengerfeste var mulig å bestille igjen! Gjorde forsøk fra jobb-PC, men fikk bare feilmelding :(
Prøvde så å bestille fra en annen PC og fikk da lagt inn, men uten VIN no tydeligvis, for etter å ha fullført betaling fikk jeg mail om at dette manglet og måtte opplyses via mail for at bestilling kunne fullføres :o
Skal jo ikke være lett dette her :'(
Jeg gjorde det i Tesla appen. Veldig enkelt.

tmn

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 02. februar 2022, klokken 12:44
Nå har det ligget ute siden rett over 12 :)

Jeg har bestilt med time i Drammen. Noen andre her som har gjort tilsvarende og fått montert?
Neste ledige time i Drammen er 5. mai, men jeg antar det ikke går så lang tid.

De har, i alle fall nå i starten, satt den jobben bort til andre verksteder. Bare bestill time i appen, så vil de behandle den og booke deg inn på monteringstime om forhåpentligvis ikke alt for lenge :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på onsdag 02. februar 2022, klokken 12:51
Sitat fra: PionerThink på onsdag 02. februar 2022, klokken 12:25
Da fikk jeg plutselig mail om at hengerfeste var mulig å bestille igjen! Gjorde forsøk fra jobb-PC, men fikk bare feilmelding :(
Prøvde så å bestille fra en annen PC og fikk da lagt inn, men uten VIN no tydeligvis, for etter å ha fullført betaling fikk jeg mail om at dette manglet og måtte opplyses via mail for at bestilling kunne fullføres :o
Skal jo ikke være lett dette her :'(
Jeg gjorde det i Tesla appen. Veldig enkelt.
Fikk tlf fra Tesla Åsane nettopp. De kan montere allerede i morgen.
De har satt av tid denne og neste uke med egen teknikker

spirrevipp

Hurra, da har jeg endelig fått bestilt hengerfeste. Samme krøll med manglende understellsnummer, i første nettleser fikk jeg i tillegg feil før jeg kunne bestille, men i nettleser nummer 2 så lå det hengerfeste i handlekurven etter innlogging.

Bestilte time, så da gjenstår det bare å se når / hvor de flytter den timen til.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Ampéreson

Bestillt og betalt 8), og de er enda ikke utsolgt. :+1:
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Elgaaen

Kan man ta av kroken og sette tilbake dekselet når man ikke bruker hengerfeste? Noen som har bilder?

Handyman

#231
Sitat fra: Elgaaen på onsdag 02. februar 2022, klokken 13:52
Kan man ta av kroken og sette tilbake dekselet når man ikke bruker hengerfeste? Noen som har bilder?
Ja, med deksel på er det ingen endring (støtfangeren er jo den samme). Bilde med og uten krok ser du i shoppen.
Dekselet kan riktignok være noe plundrete å ta av og sette tilbake.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ampéreson

Jeg kommer til å gjøre som han karen her på youtube.


https://www.youtube.com/watch?v=9R0CLSFuW-Y&t=91s

Han klipper av flere av festeklipsene slik at dekselet blir enklere å ta av.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Stjerneglis

#233
Da har bilen fått montert hengerfeste!

Hadde en interessant prat med en av de ansatte hos Mekonomen på Rud, som hjelper SC Rud med disse jobbene. De monterer opp til 20 biler hver dag og har oppdrag til langt ut på sommeren/høsten...

De estimerte 1 time på hver bil, men min ble ferdig lenge før dette. Hengerfestet til TMY er visst genialt enkelt å montere da de vanligvis bruker flere timer på andre biler.

Første jeg gjorde da bilen var ferdig var å dynke alle kriker og kroker inni åpningen med lanolinolje. Synes lokket var enkelt å demontere og har droppet mine planer om å fjerne klips slik div. Youtube videoer viser. Tesla-teknikkeren som var tilstede tipset om at man starter øverst og litt til høyre med ett egnet verktøy siden klipsene der er konstruert til å være mer ettergivende enn resten. Deretter drar man bare lokket forsiktig av fra høyre mot venstre.

Jeg prøvde 3-4 ganger og det var enkelt å fjerne lokket alle gangene.

Trailer Mode blir implementert OTA. Da er det bare å glede seg til våronna!
(Hmm, må vel skaffe seg BE lappen også...  :laugh:)

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

tovin

Syns det er på grensen til lureri med dette festet.
Legger ut noen ganske få og utsolgt etter en liten stund. Useriøst.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Handyman

Sitat fra: tovin på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:06
Syns det er på grensen til lureri med dette festet.
Legger ut noen ganske få og utsolgt etter en liten stund. Useriøst.
De legger tydeligvis ikke ut flere enn de kan fordele og montere kommende uke. Dette skal i følge montørene fortløpende skaleres opp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tovin

Fikk faktisk kjøpt og betalt det nå men lurer på hva slags service jeg skal velge mellom, ingen spesifikk for hengerfeste.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: tovin på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:27
Fikk faktisk kjøpt og betalt det nå men lurer på hva slags service jeg skal velge mellom, ingen spesifikk for hengerfeste.

Jeg er inne og sjekker minst 3 ganger ca morgen, middag, kveld i lang tid. Aldri opplevd at det er tilgjengelig, men har heller ikke anledning til å sjekke hvert 5. minutt i løpet av et døgn.

Opplevde tidligere at med f.eks. for gulvmatter, takstativ så fikk jeg er rimelig e-post varsel og kunne respondere i løpet av rimelig tid og faktisk få bestilt.

Virker useriøst når man har oversikt over de som har meldt interesse inkl VIN nr slik at Tesla kunen sendt ut i tur og orden før de legger et fåtall ut på "Joker Nord" lotteriet.

spirrevipp

Når jeg går inn på hengerfeste siden nå så er det tilsynelatende tilgjengelig fremdeles. Kristiansand er mitt nærmeste SC.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

beyma

Ta masse bilder av bakenden når du sender til montering. De har ripet opp bakdelen min og begynte å krangle med meg og krevde bilder. Hadde tatt bilder men selvfølgelig litt snø der de hadde ripet opp :/

Spent å se hvordan dette ender.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA