Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

geear

Håper FLEST MULIG legger inn servicerequest på hengerfeste, så de blir overlasset og forstår at de bare MÅ sparke dette i gang. ;)

tmn

Og her klager folk på at de ikke får valgt servicetime til bilen sin i nære framtid, alt ligger så langt fram i tid. Men vi skal okkupere alle service-slotsa med nytteløs request om hengerfeste :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

RJK

Sitat fra: tmn på torsdag 20. januar 2022, klokken 11:21
Og her klager folk på at de ikke får valgt servicetime til bilen sin i nære framtid, alt ligger så langt fram i tid. Men vi skal okkupere alle service-slotsa med nytteløs request om hengerfeste :-)
Man kan godt mene at dette er feil bruk av service request, men dette kommer jo av at Tesla ikke har fått ut fingern og skaffet til veie nok hengerfester i tide. Kan være mange som har hatt reelle utfordringer med at de ikke har kunnet trekke noe pga av at Tesla tydeligvis ikke har levert som forventet her.

Og problemet har heller ikke blitt mindre aktuelt av at mange kunne brukt takstativet i stedet, om de bare hadde klart å få tak i dette. Men så lenge det bare er Tesla-approved/original takfeste som er godkjent, så har de ikke kunne få tak i dette heller.

Og "skandalen" (foreløpig satt i "-tegn) startet med at Tesla fjernet dette fra bestillingene for folk som hadde bestilt med hengerfeste, og så krevd at folk må bestille via nettbutikken i ettertid. Og så er det ikke en gang mulig å bestille for levering når varen kommer på lager, men må treffe de spottene/lukene der dette er på lager allerede.

Jeg har derfor full forståelse for at folk nå begynner å bli desperate, og ty til alt mulig av hva de kan prøve, for å få Tesla til å levere. Selv hadde jeg nok vært langt mer innpåsliten og plagsom for å få det levert fort som f. Og jeg hadde forlangt at de satte det på back order for meg. Jeg hadde ikke akseptert en situasjon der jeg må henge på nettsidene for å få bestilt noe jeg i utgangspunktet hadde bestilt til bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: tmn på torsdag 20. januar 2022, klokken 11:21
Og her klager folk på at de ikke får valgt servicetime til bilen sin i nære framtid, alt ligger så langt fram i tid. Men vi skal okkupere alle service-slotsa med nytteløs request om hengerfeste :-)
Jeg klager ikke. Her er det masse ledige timer to uker frem i tid. Og uansett så er det ikke som om dette er timer som vil bli brukt, de blir bare kansellert. Det er en av få muligheter man har til å virkelig synliggjøre omfanget.

SeDet

Hadde mod y inne på service i dag og stilte spm. vedr. hengerfeste. Fikk til svar at de skulle starte med montering i slutten av januar. Tilgjengelighet på fester (antall) skulle ikke være noe problem og det var visst enkelt for dem å montere en hel haug per dag. Blir spennende å se om det er noe hold i den påstanden.
Dette var hos Tesla servicesenter Kristiansand.

geear

Har en time tidlig februar, blir spennende å se om det da endelig går i boks.

Bidda

Har fått sms fra Tesla at shop'n åpner for kjøp på mandag som kommer. Har selv time 27. for montering hos SC Hønefoss.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SeDet på torsdag 20. januar 2022, klokken 17:49
Hadde mod y inne på service i dag og stilte spm. vedr. hengerfeste. Fikk til svar at de skulle starte med montering i slutten av januar. Tilgjengelighet på fester (antall) skulle ikke være noe problem og det var visst enkelt for dem å montere en hel haug per dag. Blir spennende å se om det er noe hold i den påstanden.
Dette var hos Tesla servicesenter Kristiansand.

Det er Fantastiske nyheter. Tviler ikke på at Tesla, med riktig verktøy og øvelse kan sette på et stativ på en time med to personer. Satte selv på hengerfeste på 2-3 timer på TM3P mens jeg var livredd for å ødelegge noe.
Tesla Model Y                         2021-

Fleur

Sikkert et dumt spørsmål men Hengerfestet er helt standard med kule? Vi trenger nemlig utelukkende hengerfeste pga sykkelstativ. Dumt å kjøpe hengerfeste hvis sykkelstativet plutselig ikke passer

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


geear


friendsmag

Sitat fra: Bidda på torsdag 20. januar 2022, klokken 19:37
Har fått sms fra Tesla at shop'n åpner for kjøp på mandag som kommer. Har selv time 27. for montering hos SC Hønefoss.
Fortsatt ikke tilgjengelig i shoppen.

k1

Tilgjengelig nå tror jeg - har ikke VIN ennå, så har ikke gått videre..

geear

Står fortsatt "KOMMER SNART" her.

VIN-greia har dukket opp før, husker ikke hva som er grunnen til det.

Handyman

Sitat fra: k1 på mandag 24. januar 2022, klokken 09:46
Tilgjengelig nå tror jeg - har ikke VIN ennå, så har ikke gått videre..

He he. Dersom du stopper lasting av siden rett etter refresh får man opp dette bildet. Ingen kjøpsknapp synlig.
Hvis du logger inn får du til og med valgt VIN, men fortsatt ingen kjøpsknapp. Altså ingenting nytt enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

k1

Hm, jeg stopper ikke noe lasting av siden her jeg altså, men ja - trykket meg videre og ser ikke noen kjøpsknapp jeg heller, men tenkte det var fordi jeg kun har RIN tilgjenglig. Så ja, ikke helt i mål ennå, men dagen er jo ennå ung for dem som venter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA