Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

moby666


Hvis du har hentet ut et TMYP nå nettopp, har du sjekket at den ikke har ferdig koblet hengerfeste og bare mangler kula... . ;)

Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 15. juni 2022, klokken 20:56
Noen som vet om det er lenge ti dem får inn hengerfeste? Ser det er utsolgt i app'n...

Tesla P85D

Nei ikke sjekket, men tviler på det. Men skal sjekke i løpet av dagen.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

geear

For noe j.... dritt at vi må gjennom denne hengerfesteprosessen enda en gang. Månedsvis med venting på deler og servicetime for å få det gjort. Nesten så jeg vurderer å spørre hva de skal ha for å flytte over fra LRen til Performance og selge LRen uten krok.

geear

Åhoi, så feil skulle man ta, plutselig kom det på lager igjen nå nettopp. Jeg bestilte til LRen, selv om den allerede har krok, blir spennende å se hvordan det går når det egentlig skal installeres på ny bil som ikke er utlevert enda. Blir vel fullstendig kuk i computeren til Tesla, med dobbelkrok på LRen. Kunne bare ikke sitte og vente på at det skulle bli utsolgt igjen.  :P

Klykken

Sitat fra: geear på torsdag 16. juni 2022, klokken 13:38
Blir vel fullstendig kuk i computeren til Tesla, med dobbelkrok på LRen. Kunne bare ikke sitte og vente på at det skulle bli utsolgt igjen.  :P
😂
Jeg tipper de avbestiller for deg og refunderer evt trekt sum (etter alt for lang tid).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på fredag 04. mars 2022, klokken 15:44
Ja, da begynner man å få litt erfaring med forbruk og rekkevidde med henger (og takboks!).

 [ You are not allowed to view this attachment ]  

Denne ekvipasjen her, brukte 317 Wh/km (63 kWh) på 200 km i -5 grader, på glatte og svingete veier. Hadde 30 km (6 %) igjen på tanken.

Selve planet/kapellet er noe sånt som 420 x 200 utvendig, pluss utenpåliggende hjul, og den er over 200 cm høy fra bakken, tipper rundt 170 høyde på karmer + kapell. Hengeren veier ca. 550 kg, snøscooter 350 kg, pluss scooterhenger og et vindu, så hengeren var rett over 1000 kg. Hadde også 500 kg i bilen, så vogntogvekt på 3500 kg.

...+ takboks på bilen :-) :o
Tesla Model Y                         2021-

snakkesalig

Mulig spørmålet allerede er besvart i tråden, men den begynner å bli lang, så..:

Hvor lang tid bruker et SC på å montere hengerfeste?

Lucifer-

Når jeg monterte hos BnH i Drøbak-ish brukte de en times tid. Om det er SC selv som gjør det er det vel litt bingo når de faktisk begynner på bilen. Ofte kan jo bilen stå der noen timer før de i det hele tatt rører den.

Odinpodin

Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

snakkesalig

Sitat fra: Odinpodin på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:54
Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

Jeg gjorde som mange andre her inne og tok kontakt med mitt lokale SC. Fikk time for montering tre dager etter.

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 08:07
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:54
Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

Jeg gjorde som mange andre her inne og tok kontakt med mitt lokale SC. Fikk time for montering tre dager etter.
Det enkleste for mange er å legge inn en forespørsel om HF-montering i appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Sitat fra: Handyman på søndag 04. desember 2022, klokken 11:26
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 08:07
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:54
Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

Jeg gjorde som mange andre her inne og tok kontakt med mitt lokale SC. Fikk time for montering tre dager etter.
Det enkleste for mange er å legge inn en forespørsel om HF-montering i appen.

Ja, om du er av den tålmodige typen. Gikk lei av å vente på svar etter tre dager, så kjørte innom.

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 12:59
Sitat fra: Handyman på søndag 04. desember 2022, klokken 11:26
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 08:07
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:54
Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

Jeg gjorde som mange andre her inne og tok kontakt med mitt lokale SC. Fikk time for montering tre dager etter.
Det enkleste for mange er å legge inn en forespørsel om HF-montering i appen.
Ja, om du er av den tålmodige typen. Gikk lei av å vente på svar etter tre dager, så kjørte innom.
Min erfaring er at de svarer svært raskt i appen. Legger jeg inn på kvelden, svarer de neste morgen. Mange har lang veil til SC og da er det ikke like enkelt. Jeg kjører forbi SC til og fra jobb men foretrekker app/SMS siden det har fungert så bra.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Sitat fra: Handyman på søndag 04. desember 2022, klokken 17:43
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 12:59
Sitat fra: Handyman på søndag 04. desember 2022, klokken 11:26
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 08:07
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:54
Noen som har fått indikasjoner på når de kan ha det på lager igjen?

Jeg gjorde som mange andre her inne og tok kontakt med mitt lokale SC. Fikk time for montering tre dager etter.
Det enkleste for mange er å legge inn en forespørsel om HF-montering i appen.
Ja, om du er av den tålmodige typen. Gikk lei av å vente på svar etter tre dager, så kjørte innom.
Min erfaring er at de svarer svært raskt i appen. Legger jeg inn på kvelden, svarer de neste morgen. Mange har lang veil til SC og da er det ikke like enkelt. Jeg kjører forbi SC til og fra jobb men foretrekker app/SMS siden det har fungert så bra.
Fikk vite at verksted har to skift hver dag med åpningstid mellom 0700 - 2200.
Så her kan du chatte i app frem til 22


snakkesalig

Som flere har jeg trøbbel med å få "skrudd" på plass hengerkontakten fordi lokket over kontakten på bilen er i veien.

Mener å ha lest at noen har fysisk snudd kontakten på bilen, altså løsnet de tre skruene den er festet med og vridd den, men finner ikke igjen posten.. Er dette mulig og løser det problemet?
Andre "permanente" tips for å løse dette (altså løsninger som innebærer å modifisere på bilsiden og ikke tilhengersiden)?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA