Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte Leaf 40 med hva?

Startet av Newbies, mandag 26. juli 2021, klokken 10:57

« forrige - neste »

Newbies

Hei!

Jeg har en Leaf 40, men etter sommerens ferie og en del vinterturer, kjenner jeg litt på at jeg skulle ønske jeg hadde bitte litt mer kjørelengde å gå på uten å måtte lade.

Spørsmålet er da, er en oppgradering til 62 eneste mulighet? Eller finnes det andre elbiler med like stort bagasjerom med plass til hundebur, lengre rekkevidde, men som likevel ikke er noe større enn Leafen utvendig?

Daniel_0007

Sitat fra: Newbies på mandag 26. juli 2021, klokken 10:57
Hei!

Jeg har en Leaf 40, men etter sommerens ferie og en del vinterturer, kjenner jeg litt på at jeg skulle ønske jeg hadde bitte litt mer kjørelengde å gå på uten å måtte lade.

Spørsmålet er da, er en oppgradering til 62 eneste mulighet? Eller finnes det andre elbiler med like stort bagasjerom med plass til hundebur, lengre rekkevidde, men som likevel ikke er noe større enn Leafen utvendig?

Spørs på budsjettet men kanskje id4? Den er rundt 10cm lenger men tror ikke man merker det så veldig, eneste at den er vesentlig høyere.
Model 3 2019 LR Rwd

Rosstopher

Kia e-Niro? Ioniq 5 dersom litt økt lengde er innafor?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Newbies

Lengde er ikke så farlig, men har garasjeplass mellom en diger Tesla og en murvegg, så vil helst ikke ha noe mindre plass der til å komme inn og ut av bilen   ;)

Takk for tips, da skal jeg se litt nærmere på disse.

Vollis47

Sitat fra: Newbies på mandag 26. juli 2021, klokken 17:00
Lengde er ikke så farlig, men har garasjeplass mellom en diger Tesla og en murvegg, så vil helst ikke ha noe mindre plass der til å komme inn og ut av bilen   ;)

Takk for tips, da skal jeg se litt nærmere på disse.

Skjønner jo at plassen ikke er av de beste. Parkerer du slik at passasjersiden kommer mot veggen, så passer kanskje ikke plasseringen av ladekontakten. Forhåpentligvis pareker ikke Teslaeieren altfor nærme din plass. Synd at de fleste parkeringsanlegg har altfor smale psrkeringsplasser. Håper du finner en bil som passer deg bra.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA