Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"nødvendig" ekstrautstyr til Y

Startet av Aldrimer, tirsdag 20. juli 2021, klokken 11:20

« forrige - neste »

Radial

Hjulbuen og kantene er i plast på Y, så det skal ikke være ett stort problem om det kommer sand bak skvettlappen.

Personlig syns jeg de originale tesla-skvettlappene er i WRC stil, og kler ikke en SUV med mindre jeg skal kjøre rally.
De andre "normale" skvettlappene, ser mye bedre ut og gjør god jobb bare de er store nok. (Viktig å lese erfaringer).
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Kwick

Sitat fra: Redgarden på torsdag 19. august 2021, klokken 13:11
Kan jo bidra med min liste over det som allerede er bestilt:

- Gitter til lufte-dysene under forsetene. Såvidt jeg kan skjønne er det et must, der kan visst ungene miste hva som helst neddi. Bestilte fra begood.no
- Originale Tesla gummimatter til forsete/baksete
- Homelink
- LED-lys til å bytte ut de (svake) originale lysene i bagasjerommet. Har vært nødvendig på både 3 og X som jeg har hatt, så antar det trengs her også. Fra begood.no
- Støydempende gummipakninger til alle fire dører. Hjalp på støyen i min 3'er, så antar det hjelper her også. Fra begood.no
- Originalt Tesla takstativ
- Originale Tesla skvettlapper
- Folie til rett foran bakre hjulbue. Min X har blitt "sandblåst" her, så håper å unngå at det skjer igjen. Fra begood.no
- Originale Tesla oppbevaringsbokser til midtkonsollen

Og så vurderer jeg:
- Vinyl wrap i fake tre til midtkonsollen. Var pent på min 3'er, men den hadde jo pianoblank midtkonsoll..
- Performance-pedaler er kult. Men har foreløpig ikke bestilt det.
- MimSafe gitter mellom kupe og bagasjerom, men får se an om det er nødvendig

Takk for gode tips!
Ser på disse lysene til bagasjerommet nå... Kommer i forskjellige farger?
Er det en ramme rundt som har denne fargen eller er det lyset?
Skal ha svart interiør, så vil jo ha noe som matcher.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Redgarden

Sitat fra: Kwick på torsdag 19. august 2021, klokken 15:43
Sitat fra: Redgarden på torsdag 19. august 2021, klokken 13:11
Kan jo bidra med min liste over det som allerede er bestilt:

- Gitter til lufte-dysene under forsetene. Såvidt jeg kan skjønne er det et must, der kan visst ungene miste hva som helst neddi. Bestilte fra begood.no
- Originale Tesla gummimatter til forsete/baksete
- Homelink
- LED-lys til å bytte ut de (svake) originale lysene i bagasjerommet. Har vært nødvendig på både 3 og X som jeg har hatt, så antar det trengs her også. Fra begood.no
- Støydempende gummipakninger til alle fire dører. Hjalp på støyen i min 3'er, så antar det hjelper her også. Fra begood.no
- Originalt Tesla takstativ
- Originale Tesla skvettlapper
- Folie til rett foran bakre hjulbue. Min X har blitt "sandblåst" her, så håper å unngå at det skjer igjen. Fra begood.no
- Originale Tesla oppbevaringsbokser til midtkonsollen

Og så vurderer jeg:
- Vinyl wrap i fake tre til midtkonsollen. Var pent på min 3'er, men den hadde jo pianoblank midtkonsoll..
- Performance-pedaler er kult. Men har foreløpig ikke bestilt det.
- MimSafe gitter mellom kupe og bagasjerom, men får se an om det er nødvendig

Takk for gode tips!
Ser på disse lysene til bagasjerommet nå... Kommer i forskjellige farger?
Er det en ramme rundt som har denne fargen eller er det lyset?
Skal ha svart interiør, så vil jo ha noe som matcher.

Jeg har bare hatt hvitt lys. Det er jo for å se bagasjen, så ville ikke hatt noe farge på det.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

ToWalkOrDrive

Jeg har tenkt at wrap / folie ppf er bare bortkastet. Men når jeg ser bildene her skjønner jeg mer:
https://gallery.bayareadetails.com/Tesla-Model-Y
Tesla Model Y                         2021-

Kwick

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. august 2021, klokken 22:51
Jeg har tenkt at wrap / folie ppf er bare bortkastet. Men når jeg ser bildene her skjønner jeg mer:
https://gallery.bayareadetails.com/Tesla-Model-Y

Sjekket priser på foliering av model Y i Stavanger-området.
Fra 22.000,- og oppover.  Koster en del, men du kan jo få en nokså unik bil.  :+1:
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

NSBkomfort

Kan gulvmattene fra Model 3 brukes i Model Y?
Antar ikke mattene til bagasjerommet passer...?
Hva med takstativet? Mener å huske at dette ikke passer, men noen som vet?

-M

trykkertor

Takstativet passer ikke.

SitatTried using my Roof rack for the model 3 on my new Y and confirmed that it's not compatible.

Key take aways

- Model Y Roof Glass is set lower the the Roof structure itself versus the 3 which the glass sits level with the roof structure.
- Front cross bar was ultimately much shorter width wise so that means the y is narrow on the roof line that the 3.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-roof-rack-compatibility-3-vs-y-confirmed-not-to-fit.189755/

Doff

Mottar bilen i løpet av et par uker og er på utkikk etter gulvmatter. Ser at flere amerikanske nettsteder selger fullt sett (forseter,bakseter,frunk og trunk x 2) for kr 2 500. I Norge ser det ut som de fleste nettsteder selger fullt sett for minimum kr 4 000.
Hva har dere andre bestilt?
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Egl

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. august 2021, klokken 15:39
Sitat fra: ELTesla på torsdag 19. august 2021, klokken 14:43
Ser ut til det er mud flaps foran på denne bilen i Polen.

https://www.youtube.com/watch?v=5mfH3GiSxFs

Det stemmer med hva jeg har lest et annet sted og - at det er "skvettlapper" kun foran. Er egentlig bra å ikke ha bak med tanke på luftmotstand.

På bildene fra kaia kan jeg ikke se skvettlapper på noen av bilene?

Rosstopher

Sitat fra: Egl på mandag 23. august 2021, klokken 10:59
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. august 2021, klokken 15:39
Sitat fra: ELTesla på torsdag 19. august 2021, klokken 14:43
Ser ut til det er mud flaps foran på denne bilen i Polen.

https://www.youtube.com/watch?v=5mfH3GiSxFs

Det stemmer med hva jeg har lest et annet sted og - at det er "skvettlapper" kun foran. Er egentlig bra å ikke ha bak med tanke på luftmotstand.

På bildene fra kaia kan jeg ikke se skvettlapper på noen av bilene?

Mulig de monteres etter bilene kommer til landet? Dukker vel opp bilder fra Lillestrøm i løpet av dagen regner jeg med.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

TheNicelander

#85
Ser forøvrig at Tesla selger skvettlapper i shoppen nå. Betyr det at de ikke leveres med bilen?

Og denne videoen her fra Sverige, har ikke skvettlappper på heller:

https://www.youtube.com/watch?v=_uQ9KelWj7s

paalsen

Det er for å kunne øke nyttelasten at skvettlapper ikke er montert. Du kan i steden ha med en ekstra iPad.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RJK

Snart må vel Tesla lansere henger... Tesla Model T (trailer). Altså om en familie skal få med seg normal mengde bagasje.

:D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Med tanke på at Fordpolitiet var årsaken til at Model 3 heter Model 3 og ikke Model E, så får Tesla neppe bruke Model T..  :police:

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA