Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"nødvendig" ekstrautstyr til Y

Startet av Aldrimer, tirsdag 20. juli 2021, klokken 11:20

« forrige - neste »

Aldrimer

Som ved alle andre nybilkjøp, så må man alltid legge igjen noen kroner på ekstrautstyr.

Selv har jeg akkurat lagt inn en ordre på takstativ, gummimatter foran og i bagasjerom, skvettlapper og senterkopper. Har også lagt til div beskyttelsesfolie og digitalt parkeringsur i en tilleggsordre.

Hva mener dere er nødvendig å kjøpe?
Er det nødvendig å kjøpe en ekstra ladekabel som ligger i bilen? Noe annet jeg ikke kommer på?

trykkertor

Sitat fra: Aldrimer på tirsdag 20. juli 2021, klokken 11:20
Er det nødvendig å kjøpe en ekstra ladekabel som ligger i bilen? Noe annet jeg ikke kommer på?
Nå er jeg usikker på Model Y, men de aller fleste leverer med slik kabel i bilen ved henting av nybil.

DeepFu

Basert på eget bruksmønster og erfaringer med TM3-19:
Gummimatter foran, bak, frunk, trunk
Solskjerm for tak foran og bak. Helst med foliert bakside. Demper lyd og isolerer sommer som vinter.
Batteribank med pass-trough i midtkonsollen under ladeplata. USB-drevet stæsj funker uansett om bilen er på eller av.
Takstativ kommer, men skal vente litt å se om det kommer en variant fra noen med flate bøyler. Vet det finnes til TM3.

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Otkristo

Sitat fra: Aldrimer på tirsdag 20. juli 2021, klokken 11:20
Som ved alle andre nybilkjøp, så må man alltid legge igjen noen kroner på ekstrautstyr.

Selv har jeg akkurat lagt inn en ordre på takstativ, gummimatter foran og i bagasjerom, skvettlapper og senterkopper. Har også lagt til div beskyttelsesfolie og digitalt parkeringsur i en tilleggsordre.

Hva mener dere er nødvendig å kjøpe?
Er det nødvendig å kjøpe en ekstra ladekabel som ligger i bilen? Noe annet jeg ikke kommer på?
Kanskje en SSD ekstern lagringsenhet for dashcam/sentry mode
https://www.komplett.no/product/1154737/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-ekstern/samsung-t7-touch-portable-ssd-500gb-soelv

Rosstopher

Skvettlapper ja. Er det nødvendig? Har sett at det har vært mye snakk om det til Model 3, er det like nødvendig til Y? Og er det inkludert?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Randomrex

Hvordan legger man til alt dette i bestillingen? Kommer det da opp på siden din hos Tesla at du har bestilt dette?

Aldrimer

Sitat fra: Randomrex på tirsdag 20. juli 2021, klokken 14:29
Hvordan legger man til alt dette i bestillingen? Kommer det da opp på siden din hos Tesla at du har bestilt dette?

Jeg bestiller fra tredjepartsleverandør. Jeg er ikke opptatt av at ekstrautstyret er originalt.

sjossang

Homelink!

Jeg må få lagt til denne sammen med vinterhjulene på bestillingen. Ellers er det vel bare gummimatter som må bestilles. Må ellers si at jeg er meget imponert med teppene i Teslaen. Tålt mye mer enn jeg hadde trodd!
Y LR hvit/hvit

ModelY2021

Hvilke leverandører bruker dere for 3part utstyret dere har bestilt?

Counterpointer


Parabuthus

Hvor kjøper dere gummimatter til Y? Har brukt Gytisauto til mine to tidligere Tesla, men ser at det er mulig å få TOCN rabatt hos Bilkomponenter.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Rubenel

#11
Jeg har brukt bilkomponenter med TOCN rabatt. Har kjøpt 3D Spider Max matter framme og bak, bagasjerom og til de 2 oppbevaringsrommene under. Valgte å ikke kjøpe til frunken da den er i plast, så er lett å rengjøre. Jeg har også kjøpt disse småtingene:
Koppholder insert
Oppbevarings tray til midtkonsoll som kan skyves vekk
Paint protection film til bakskjerm
Beskyttelsesglass til skjermen

Har også lyst på Gemini wheel cap set når Tesla gjør dem tilgjengelig
2020 MG ZS EV

Kwick

Supert om dere legger inn flere linker til gode produkter en bør ha til TMY :)
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Otkristo

Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 20. juli 2021, klokken 23:01
Hvor kjøper dere gummimatter til Y? Har brukt Gytisauto til mine to tidligere Tesla, men ser at det er mulig å få TOCN rabatt hos Bilkomponenter.
Jeg går for Tesla originale matter, 2400kr
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-allv_rs-interi_r-gulvmatter

makki

Jeg har kjøpt ToughPRO for TMY(har brukt også toughpro til TMX), kjøpt full sett (6 stk matte) inkludert frakt, toll, mva betalt til sammen 2400kr, hentet igår fra postnord(kjøpt i ebay)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA