Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Long Range til Norge

Startet av flangvik, onsdag 18. mai 2022, klokken 21:00

« forrige - neste »

flangvik

Skal inndrømme at jeg som mange andre gleder meg som et barn til å ta levering av min Model Y, derfor satt jeg igang litt detektiv arbeid for å kunne få bedre svar rundt levering. :police:

15 Mai ble denne YouTube videoen fra Shanghai publisert
https://youtu.be/nFsekZcoKCk , 0:38 ser vi navnet på skipet "THEBEN".



"THEBEN" skal først innom Singapore, før den skal videre til Europe.



Slår man på subtitles for klippet kan man lese at "THEBEN" er den andre lasteskipet med Teslaer på vei til Europa siden fabrikken startet opp igjen. 7 Mai forlot nemelig lasteskipet "TANNHAUSER" Shangai, stoppet i "Singapore", for å si kjøre videre mot suezkanalen.



Tenker jeg holder tråden oppdatert etterhvert som TANNHAUSER ankommer suezkanalen.  :D :D
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Boge

Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

flangvik

#2
Sitat fra: Boge på onsdag 18. mai 2022, klokken 21:12
Tips til å følge skip til Europa:

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

lol, nice. Da har jeg kanskje på TANNHAUSER  ???
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Thob

Si ifra når noen begynner å få opp vin i kildekoden!
Jeg venter også utålmodig på min og hadde håpet å få den før ferien men det håpet har forsvunnet litt ettersom nedstengningen i Shanghai ble lengre og lengre. Noen får nok bil i Norge i q2, men langt fra alle vil jeg tro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA