Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021 i3s og Apple Car Play

Startet av magnusr, tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:46

« forrige - neste »

magnusr

Hei

Jeg kjøpte akkurat en 2021 i3s på Bavaria. I annonsen stod det blant annet følgende:

06CP Preparation Apple CarPlay

Jeg fant ikke noe carplay i bilen og måtte kjøpe dette i connected drive store for 3100 kroner.

Hva betyr egentlig 06CP? Skulle det ha følgt med? Ble jeg lurt? Eller betyr det bare at bilen støtter det hvis jeg betaler 3100 kroner?


LMOR

#1
Tror bare det inkluderer muligheten for å aktivere CarPlay.

Hadde vel kanskje ikke stått «preparation» hvis det var inkludert.
Men ser at den ikke er nevnt på min 2022 modell. Men selv på den måtte jeg kjøpe CarPlay.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

magnusr

Sitat fra: LMOR på tirsdag 01. februar 2022, klokken 18:07
Tror bare det inkluderer muligheten for å aktivere CarPlay.

Hadde vel kanskje ikke stått «preparation» hvis det var inkludert.
Men ser at den ikke er nevnt på min 2022 modell. Men selv på den måtte jeg kjøpe CarPlay.

Men på kvitteringen på betalingen for careplay til 3100 står det også preperation:

Kjære BMW ConnectedDrive-kunde

Takk for at du har kjøpt følgende BMW ConnectedDrive-tjenester for din BMW med understellsnummer ***********: Apple CarPlay Preparation.

LMOR

Ok, da må du ta det opp med BMW. Dette kjøpes til VIN nummeret, og jeg tror ikke det er mulig å kjøpe dette 2 ganger.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA