Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ChaDeMo hurtiglader i Manndalen (Kåfjord - Troms)

Startet av trondhla, mandag 19. juli 2021, klokken 19:48

« forrige - neste »

trondhla

Jeg stoppet i Manndalen i Nord-Troms nylig og til min overraskelse hadde de der hurtiglader for ChaDeMo (100 kWh) og 170 kWh CCS ved Best bensinstasjonen der.
CCS laderen er da heller moderat i disse dager, men 100 kWh for ChaDeMo er overraskende. Det finns ikke mange av disse i Norge tror jeg. Godt nytt for Leaf eiere og andre. Kunne vært moro å få tilbakemelding fra Leaf eiere om hvor godt bilen lader hvis de bruker den.
Manndalen er et lite tettsted og kanskje mest kjent for å være på fluktruta til Jan Baalsrud under 2. verdenskrig og der han er i dag begravet.

Asbjornel

Alle laderene til ishavsveien i Finnmark og Nord Troms har disse laderene.
Tipper leaf e+ lader noe raskere på disse. Ellers er det vel lite biler med chademo som støtter mer enn 50kW.
De nye til BKK nord i Nordland (Lofoten Vesterålen mot svenskegrensa) mener jeg også har høyere hastighet på chademo.
Så noe godt kommer jo av å få ladenettverk sent.

Tankeboks

Jeg mener min gamle kia soul (2016) støttet ChaDeMo opp til 80kw, men fikk aldri testet det når jeg hadde den. De bilene er det jo massevis av i Troms i alle fall :)

Kamuflars

Sitat fra: Tankeboks på onsdag 08. september 2021, klokken 08:56
Jeg mener min gamle kia soul (2016) støttet ChaDeMo opp til 80kw, men fikk aldri testet det når jeg hadde den. De bilene er det jo massevis av i Troms i alle fall :)

Det kan være, men de færreste ChaDeMo-ladere som er plassert rundt omkring i Norge klarer å levere mer enn 62,5 kW, så det er ofte der begrensningen ligger.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA