Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMY Vinterdekkpakke med felg

Startet av Klykken, mandag 19. juli 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: SoloSuper på lørdag 03. september 2022, klokken 09:14
Prøvde å legge inn opplysningene "Willtheyfit" og jeg lurer egentlig på om dette vil passe begge veier og om det er innafor det Tesla krever?
De er lovlige, men ikke like Tesla sine felger. Så de kan nok krangle hvis det kommer til garantispørsmål. I praksis er det jo smalere felger som gir mindre dekkstrekk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kjerts

Sitat fra: Radial på torsdag 09. juni 2022, klokken 21:49
Vinterstid eller med vinterdekk generelt, blir det neppe nok feste til å få belastet felgene spesielt hardt uten å kjøre av veien... Men er felgene godkjent for vekta, så er det jo godt nok.

Tesla Y er ikke akkurat veldig tung heller, lille ID3 er bare 100kg unna😄

Det er vel ikke vridning ved aks eller brems som en billig felg ikke tåler? Jeg ser for meg at det må være uheldig kombinasjon av hastighet og hull/kant i veien som tar knekken på de.

RJK

Sitat fra: kjerts på fredag 23. september 2022, klokken 08:22
Sitat fra: Radial på torsdag 09. juni 2022, klokken 21:49
Vinterstid eller med vinterdekk generelt, blir det neppe nok feste til å få belastet felgene spesielt hardt uten å kjøre av veien... Men er felgene godkjent for vekta, så er det jo godt nok.

Tesla Y er ikke akkurat veldig tung heller, lille ID3 er bare 100kg unna😄

Det er vel ikke vridning ved aks eller brems som en billig felg ikke tåler? Jeg ser for meg at det må være uheldig kombinasjon av hastighet og hull/kant i veien som tar knekken på de.
Heftig aks/retardasjon på fete dekk og asfalt med godt grep, kan nok vri på aluminiumen om den er myk nok, selv om jeg tenker det er svært sjeldne tilfeller av slikt.

Er vel mer sannsynlig at slikt skjer når dekk og felg er varm, og man bredsladder i høy nok hastighet.

Det er nok derfor man opererer med hastighetsindeks på dekk, og det kan sikkert påvirke lavkvalitets felger og.

Ettermarkedsfelger kommer i svært forskjellig kvalitet, men som flere nevner (her og/eller i andre tråder om dekk/felg), med bil som har heftig ytelse, er nok ikke dekk og felg rette stedet å spare, om ikke du er "banna bein" på at ingen sjåfører av bilen vil la seg friste til å teste disse kreftene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vebjornwa

Har en 2022 LR og lurer: Er det noen som nå har erfaring med noen av de omtalte vinterhjulpakkene fra forrige vinter, og vil gi en anbefaling? Eller har det kommet nye alternativ på markedet som er verdt å sjekke ut?

Fornøyd med 20" på sommerhjulene (Induction), men heller mot 19" til vinteren. Ser for meg at CVC7 er riktige dekk, men hører gjerne folks erfaringer fra hele forrige vintersesong der også.

casall

Jeg bestilte nettopp denne pakken.
https://www.finn.no/243818708

18", så går for komfort og vinteregenskaper over utseende kanskje.  Syns de ser greie ut, selvom det jo blir litt gummi.

geear

Sitat fra: vebjornwa på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 18:00
Har en 2022 LR og lurer: Er det noen som nå har erfaring med noen av de omtalte vinterhjulpakkene fra forrige vinter, og vil gi en anbefaling? Eller har det kommet nye alternativ på markedet som er verdt å sjekke ut?

Fornøyd med 20" på sommerhjulene (Induction), men heller mot 19" til vinteren. Ser for meg at CVC7 er riktige dekk, men hører gjerne folks erfaringer fra hele forrige vintersesong der også.
Kan ikke huske at vi hadde noe vinter her i Sandnes i fjor, men hadde noen turer på fjellet, både med og uten henger. Kjørte hele sesongen på CVC7 i 20". Lav støy og gode å kjøre på uansett underlag. Valgte å beholde vinterhjulene til P i stedet for å selge de med LR.

casall

#456
Da var vinterdekk på. 18" med CVC7. Mildt sagt mindre støy enn Hankook sommerdekkene.

vebjornwa

Noen som har fått erfaring med Nokian R5 eller R5 EV som alternativ til CVC7?

geear


markusthorsen

Bestilt og nettopp fått montert disse: https://www.dekk24.no/Default.asp?CMD=Product&PID=164902

Kan ikke uttale meg så mye om kjøreegenskaper og grep på vinterføre enda, men visuelt sett så er jeg veldig fornøyd

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Trultefan

Bra. Bestilte også disse felgene fra dekk24 til myp, men pakken med CVC7

Ser bra ut
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Øyvind.h

Hmm. De der med Conti Viking Contact 7 kunne jeg tenkt meg!
Men er hjulene 100% frie for vibrasjon? Dvs om. Du kjører i 100-110, er rattet helt fritt for vibrasjoner? Har dårlig erfaring med Dekk24.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

LFC

CVC7 er alt for myke på asfalt.
Kjører du mye på bar vei, tørt og vått, så kjøp Goodyear Ultragrip ICE 2 og du vil aldri se deg tilbake eller velge CVC7 igjen.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Radial

Sitat fra: LFC på mandag 07. november 2022, klokken 18:13
CVC7 er alt for myke på asfalt.
Kjører du mye på bar vei, tørt og vått, så kjøp Goodyear Ultragrip ICE 2 og du vil aldri se deg tilbake eller velge CVC7 igjen.

Har man hørselen i behold med Ice2 da? Det teller vel så mye her i gården😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

LFC

Sitat fra: Radial på mandag 07. november 2022, klokken 18:16
Sitat fra: LFC på mandag 07. november 2022, klokken 18:13
CVC7 er alt for myke på asfalt.
Kjører du mye på bar vei, tørt og vått, så kjøp Goodyear Ultragrip ICE 2 og du vil aldri se deg tilbake eller velge CVC7 igjen.

Har man hørselen i behold med Ice2 da? Det teller vel så mye her i gården😄

Absolutt. Har en bil med Goodyeardekkene og en bil med CVC7 dekkene.
Minimalt med forskjell.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA