Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMY Vinterdekkpakke med felg

Startet av Klykken, mandag 19. juli 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

lars667

Etter å ha testet støynivået med standard sommerdekk på 19", må jeg si at jeg er tilbøyelig til å revurdere R3-bestillingen hos Tesla (sikkert ikke mulig) eller selge originalhjulene hvis ikke R3-støynivået har blitt litt bedre.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Rosstopher

Tenkte jeg skulle dele hvordan man får 4 20" hjul baki bagasjerommet på Model Y uten å legge ned setene. Jeg kom til Dekk24 med to barneseter i baksetet og vi måtte forske oss fram til hvordan dekkene skulle få plass. Man må ta ut begge platene i bagasjerommet, så sette tre dekk stående på langs forrest i bagasjerommet, og det siste dekket på tvers nedi brønnen. Da gikk det såvidt med 4 20" med dekk i original dimensjon.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Aldrimer

Jeg er NAF-medlem, men det er ikke en enkel oversikt som jeg kan ta print screen av og legge ut her. Jeg må inn på den enkelte dekktest for å kunne få navnet på dekket som er testet.

Vinner av piggfrie er tidligere testvinner Continental Viking Contact 7

Kaptein70

1. Goodyear Ultra Grip Arctic 2 (piggdekk)
2. Michelin X-Ice North 4 (piggdekk)
3. Nokian Hakkapeliitta 10 (piggdekk)
4. Nordman 8 (piggdekk)
5. Pirelli Ice Zero 2 (piggdekk)

1. Continental VikingContact 7 (piggfritt)
2. Goodyear Ultra Grip 2 (piggfritt)
3. Pirelli IceZero FR (piggfritt)
4. Nokian Hakkapeliitta R3 (piggfritt)
5. Michelin X-Ice Snow (piggfritt)

Radial

Sitat fra: Kaptein70 på mandag 20. september 2021, klokken 12:13
1. Goodyear Ultra Grip Arctic 2 (piggdekk)
2. Michelin X-Ice North 4 (piggdekk)
3. Nokian Hakkapeliitta 10 (piggdekk)
4. Nordman 8 (piggdekk)
5. Pirelli Ice Zero 2 (piggdekk)

1. Continental VikingContact 7 (piggfritt)
2. Goodyear Ultra Grip 2 (piggfritt)
3. Pirelli IceZero FR (piggfritt)
4. Nokian Hakkapeliitta R3 (piggfritt)
5. Michelin X-Ice Snow (piggfritt)

Tusen hjertelig takk, kunne du klippet ut hva sier de om støy på ultragrip arctic 2? 😁
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

For hva det er verdt, så er det STOR forskjell på Kia e-Niro mellom sommerdekk og UGI2, i samme dimensjon (215/55-17 eller noe), på originale felger. Men e-Niro har mer støy enn Model Y, så om det forsterkes der eller ei tør jeg ikke svare på. Jeg går nok iallfall for CVC7 eller UGI2 på vår Y. CVC7 har vært på markedet en stund, så det kommer vel snart noe nytt derfra, men blir vel neppe lansert før neste år.

Kaptein70

Sitat fra: Radial på mandag 20. september 2021, klokken 13:08
Sitat fra: Kaptein70 på mandag 20. september 2021, klokken 12:13
1. Goodyear Ultra Grip Arctic 2 (piggdekk)
2. Michelin X-Ice North 4 (piggdekk)
3. Nokian Hakkapeliitta 10 (piggdekk)
4. Nordman 8 (piggdekk)
5. Pirelli Ice Zero 2 (piggdekk)

1. Continental VikingContact 7 (piggfritt)
2. Goodyear Ultra Grip 2 (piggfritt)
3. Pirelli IceZero FR (piggfritt)
4. Nokian Hakkapeliitta R3 (piggfritt)
5. Michelin X-Ice Snow (piggfritt)

Tusen hjertelig takk, kunne du klippet ut hva sier de om støy på ultragrip arctic 2? 😁

Olatho

Med mindre Mitt Dekkhotell hoster opp et supertilbud i løpet av kort tid ser det ut som jeg ender med denne pakka her:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=226414993

Grei pris på omtrent akkurat det jeg var ute etter.  Bytter felg på sommer/vinter for en femhundrelapp i tillegg.

Men før jeg kjører til Askim - er det noen som kan bekrefte at det ikke er noe problem med 4 x 19" hjul baki uten å måtte legge ned setene og sånt (det er noen barneseter involvert her i baksetet...).  Det er jo fordømt breie hjul på disse bilene.

Rosstopher

Sitat fra: Olatho på mandag 20. september 2021, klokken 18:28
Men før jeg kjører til Askim - er det noen som kan bekrefte at det ikke er noe problem med 4 x 19" hjul baki uten å måtte legge ned setene og sånt (det er noen barneseter involvert her i baksetet...).  Det er jo fordømt breie hjul på disse bilene.

Jepp. Se innlegg 231 i denne tråden.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

lars667

Skuffende resultat på alt annet enn forbruk på R3. Er vel ikke særlig lett å få avbestilt bare hjulene fra Tesla sikkert. Selv om de ikke har dem klare for levering ennå.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Radial

Zennen ZP6 8x18 ET40 passer TMY ihvertfall, yeey. Var nok nede på 2-3mm klaring til kaliper, så ET45 ville ikke gått. Tror det er MYE 18" som passer helt fint på TMY.

Får på X-ice North4 på disse iløpet av uka håper jeg :) Håper på en komfortabel og "stillegående" vinter :)
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Sitat fra: lars667 på mandag 20. september 2021, klokken 19:19
Skuffende resultat på alt annet enn forbruk på R3. Er vel ikke særlig lett å få avbestilt bare hjulene fra Tesla sikkert. Selv om de ikke har dem klare for levering ennå.

R3 er da helt i toppen på det meste? Lite som skiller nr. 2-4. ser R3 gjør det spesielt dårlig på støy. Hadde ikke vært bekymret for R3, du får gode dekk uansett.

Litt overrasket over at CVC7 slår UGI2 på støy, sitter selv med motsatt inntrykk, men sammenligningsgrunnlaget er litt tynt. Ser ellers at UGI2 fortsatt kommer ut som sannsynligvis det beste dekket for oss som bor kystnært i Sør-Norge, og kjører til innlandsstrøk for å finne snø.

lars667

Nå bor jeg i innlandet, så har heldigvis greit med snødekte veier om vinteren. Er ikke sikkert det blir noe dekkstøy å snakke om. Tipper kanskje mye av romlinga i TMY skyldes harde dempere. Ohwell. Litt lei av å deale bil, så like greit å ikke tenke mer på det. Annet enn å prøve å få hengerfeste, vinterdekk og litt småpirk inn på samme SC-besøk (18 mil unna).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

tmn

Har kjørt på R3 i to vintre nå og synes de er fine jeg. Kan føles litt myke. Ellers ikke mye å utsette på dem egentlig. Prøver conti i år siden så mange sverger til dem. Usikker på om jeg kommer til å merke mer enn at den kanskje er fastere i fisken?
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

lars667

Mykest er vel å foretrekke på TMY. Trodde Nokian var harde jeg. Tydeligvis misforstått :)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA