Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMY Vinterdekkpakke med felg

Startet av Klykken, mandag 19. juli 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

Radial

Noen som har fått napp på noen gode 18" felger med nok vekt?
De fleste dekkforhandlere pusher felger som er heeeelt i grenseland på vekt (opptil 750kg), og felger med alt for lite vekt (690kg).... med unntak av PH Turbin serien da.

Ser også Trinity Polaris 18" har god maks-vekt med 880kg/900kg... men ikke ett eneste fornuftig bilde av hverken TM3 eller TMY med disse felgene :o
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Ampéreson

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Rosstopher

#197
Ser at Dekk24 har Uberturbine på lager i 20", mens 19" kommer i "begrenset antall" en eller annen gang i oktober. Uaktuelt å satse på sistnevnte, så jeg vurderer 20". Sikkert noen av dere som har erfaring med vinterhjul med så lav profil, altså 40 på 20" vs 45 på 19"? Er det en deal breaker? Blir grepet veldig mye dårligere når alt annet er likt (dekktype og bredde)?

https://www.finn.no/227825995

EDIT: Disse i 20" er også lettere enn de originale, med oppgitt 13 kg mot 13,4 på Gemini og 14,3 på Induction.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Goran

Jeg fikk tilbud fra trønderdekk i dag:

"Hei.

Da har vi prisen klar, vi fikk god pris på disse dekktrykk sensorene.

Pris felg pakke med Continental Viking Contact 7 255/45R19  felg  Arceo Marseille ink tpms bluetooth 19.000.-
Hører fra deg"

tornaldo

Tyrkiske felger, noen som kjenner til kvaliteten på disse?

Sitat fra: Goran på mandag 13. september 2021, klokken 13:10
Jeg fikk tilbud fra trønderdekk i dag:
Pris felg pakke med Continental Viking Contact 7 255/45R19  felg  Arceo Marseille ink tpms bluetooth 19.000.-

Vet du hvor mye felgen veier?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Goran

Sitat fra: tornaldo på mandag 13. september 2021, klokken 13:49
Tyrkiske felger, noen som kjenner til kvaliteten på disse?

Sitat fra: Goran på mandag 13. september 2021, klokken 13:10
Jeg fikk tilbud fra trønderdekk i dag:
Pris felg pakke med Continental Viking Contact 7 255/45R19  felg  Arceo Marseille ink tpms bluetooth 19.000.-

Vet du hvor mye felgen veier?

Nei, dessverre.

Counterpointer

Det er en merkelig sak at vekt på felger er nærmest hemmeligstemplet.
Forrige gang jeg kjøpte felger måtte firmaet sende mail til produsent for å få vekten på felgen. Og det var en ganske lett felg også, så det var et godt salgsargument.

Olatho

Har gravd litt mer i vinterhjul-jungelen, og da kom jeg over alle "advarslene" fra Megahjul.
F.eks https://www.megahjul.no/nb/content/vinterdekktester-er-skjult-reklame-med-kickback-avtaler-man-ikke-blir-informert-om og https://www.megahjul.no/nb/content/vinterdekk-eu-milj%C3%B8merking-og-sammenligning-av-egenskaper

Jeg blir alltid skeptisk når noen er så bastante om ting som virker så konspiratorisk, men hva tenker forsamlingen her?  Er det noe i det Megahjul hevder?  Er Conti7 som vinner bare en bløff der NAF er kjøpt og betalt?
Er Frigus og Nereus virkelig usannsynlig mye bedre dekk enn både Conti og Nokian både på støy og grep til en så mye bedre pris?

geear

https://www.megahjul.no/nb/om-oss-og-informasjon-om-corona-covid-19

Verdens beste vannmugger, verdens beste gasspeiser og verdens beste piggfrie vinterdekk som også kan kjøres på glovarm asfalt uten slitasje. Høres det ut til å være for godt til å være sant, så er det ofte det...

De skriver om sammenlignbare fakta. Hvilke fakta? De påstår deres dekk er bedre enn premium fordi de har dreneringskanaler til vann? Tror virkelig noen på at alle premiumprodusentene aldri har tenkt drenering av vann? Tipper de vet veldig godt hvordan det fungerer.

Jeronan

Sitat fra: dandaman på onsdag 08. september 2021, klokken 21:06
Monaco GP6 med Conti CVC7 i 19" med BLE/bluetooth sensorer for 21900,- ;)  https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=231170800

I bought those today at Dekk Sjekk in Askim. I put the Hankook summer tires on the Monaco rims and they look and fit much better on those due to the 8,5 inpress.

The Continental VC7 fit nicely on the stock Gemini rims. :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Olatho på tirsdag 14. september 2021, klokken 20:15
Er Frigus og Nereus virkelig usannsynlig mye bedre dekk enn både Conti og Nokian både på støy og grep til en så mye bedre pris?

Alt du hører fra Megahjul må du ta med en stor klype salt, men det er mange som kjører med Nereus-dekk, og folk virker stort sett fornøyd. Usannsynlig mye bedre enn testvinnerne er nok å ta i, men det er nok helt greie dekk. Har kjørt med Nereus selv et par sesonger på Model S.
Se f.eks denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=38456.0
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Contango

Har Nereus på 3ern og er fornøyd med de. Tok en testbrems på is mot S på Michelin og Treern hadde vesentlig kortere bremselengde. Men altså S mot 3 så ikke helt sammenlignbart, seff. Nereus har fått kritikk for myke dekksider.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Counterpointer

Hadde Nereus på en Ampera. Var helt greie. Kom fra Soul med Nokian R2, de var definitivt mykere i sidene (og generelt). Men igjen to forskjellige biler.

PionerThink

Ikke helt vinterdekkrelevant, men kanskje litt ???
Fant denne testen mellom 19'' og 20'':
https://insideevs.com/reviews/532783/tesla-modely-range-20inch-wheels/
Eneste er at jeg ikke klarte få med meg at de sa noe om fabrikant av dekkene annet enn at det var de som ble originalt levert av Tesla? Vi får jo Hankook på 19'' og 20'' vet jeg ikke helt, men bare 36 km i forskjell er vel så lite at om man har et dekk med høy rullemotstand i 19'' og ett med lav i 20'' så blir det nesten likt?
Vinterdekk har jo ofte mykere blanding og derav lavere rekkevidde, så smalere og mindre hjul er vel å foretrekke her for å opprettholde rekkevidden?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

ToWalkOrDrive

Fikk satt på dekk på mine nye Bola-felger (aller første Bola-felger produsert for Model Y...håper de passer :-)
Meget fornøyd med hvordan de ser ut. Bestilte for å kunne få ContinentalVikingContact7, som jeg syntes var perfekte for Model 3. Første observasjon er at de er gigantiske....på bildet i boden på siden av Yaris-dekk.Kjøpte felgene fra Dreamworks i England. Har blitt nærmere 30.000 til sammen. Bestilte med 40mm innpress, 9,5" x 19"...så de stikker 5mm lenger ut enn Tesla originalt....fordi jeg hadde lyst....
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA