Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S med hengerfeste?

Startet av gbzdoc, mandag 16. juli 2012, klokken 23:22

« forrige - neste »

Cato76

Koster ca 2000 kroner + frakt og Mva. Kan også fjernes slik at man slipper stussen som stikker ut bak. Jeg ville nok også satt på et lokk når den ikke er i bruk, så slippe en å spa ut drit som legger seg opp under hekken  :o ::) :-X (kommer sikkert mange gode off topic kommentarer på den siste der... 8))

http://shop.tlcentral.com/store/pc/Tesla-Model-S-2-Eco-Hitch-Trailer-Hitch-p1081.htm
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

tk74

#16
Jeg tror jeg kommer til og lage meg et avtakbart hengerfeste ved og bruke deler fra Westfalia med europeisk krok. Det er også viktig at hengerfeste ikke syntes når kroken er tatt av.
http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_38054_big.jpg

Dette skal for min del kun brukes til sykkelstativ. Ønsker ikke og dytte en våt og møkkete sykkel inn i bilen etter endt tur.  :)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

olavn

....her er en artig dokumentasjon av muligheten for hengerfeste..... et "hacket" sådant, siden dette ikke har vært "Company Policy" - da en av sjefene skulle hente nytt varmevekslingsanlegg....

http://sunfrost.com/blog/2010/08/tesla-tractor-trailer/

- Intet hengerfeste, ingen Tesla!
El-bil: Peugeot 106E - 2001 "Lynet" 14k
Kjørte fra oktober 2007 solgt i mai 2010
Som el-bil entusiast og "first-mover" må en tåle kort rekkevidde og rare opplevelser.... som å sette bilen inn i vaskehallen på nærmeste bensinstasjon for å "tine den opp" fra 25 graders kulde, slik at den kan kjøres hjem, brann i ladesystemet etc.

Venter litt nå, har (mars 2013) bestilt Tesla Model X, har kø-nummer 284, sykler på jobb og kjører ellers en deilig Peugeot 5008.

erot

Sitat fra: tk74 på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:36
Jeg tror jeg kommer til og lage meg et avtakbart hengerfeste ved og bruke deler fra Westfalia med europeisk krok. Det er også viktig at hengerfeste ikke syntes når kroken er tatt av.
http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_38054_big.jpg

Dette skal for min del kun brukes til sykkelstativ. Ønsker ikke og dytte en våt og møkkete sykkel inn i bilen etter endt tur.  :)

Akkurat samme behov som jeg har. Takstativ blir også håpløst til slik bruk.

Om du gjør dette håper jeg du vil dokumentere litt med bilder, det hadde vært knall!

dotten

jeg så på muligheten, og den vil ikke kunne bli godkjent med hengerfeste hos SVV. pga. at tesla ikke hadde noe generell godkjenning for dette, eller planer om det.

Den hadde vært kjekk om man kjører ut og må ha bilen opp.. selv o mbilen feier 2100 kg.. ;-)
S85

P85D fra mars 2015

PK

Hei.
Gammel tråd.... Så...
Noen som har montert hengerfeste /sykkelferie på sin TMS....?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

chrisworks

Hvad med sykkelholder på taket? Og hvad skal man regne med at tape i forbruk?

OleJA

Sitat fra: PK på onsdag 11. mars 2015, klokken 14:43
Hei.
Gammel tråd.... Så...
Noen som har montert hengerfeste /sykkelferie på sin TMS....?

Ser ut som Tesla er igang med noe selv:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14330-Model-X-towing-ability?p=933243&viewfull=1#post933243

Det spekuleres i at det bare et ledd i å teste hengerfeste for Model X, men det er faktisk bilde av en TMS med (stor) henger.

PK

Ja. Såg den på x forumet...
Vurderer å droppe X siden den tar for lang tid...og heller gå for brukt TMS før ferien.. Men skal på sykkelferie i Danmark og trenger krok.
Ønsker ikke taket pga fergen til Danmark (maks tak høyde). Også har jeg allerede sykkelstativ til krok.. :-)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Dennis

#24
Tipper at Model S med 4wd vil få muligheten til å trekke henger på framtidige utgaver en gang.
Men vil nok ikke kunne ettermonteres på eksisterende biler. Er nok større endringer på bakfanger og konstruksjon samt at bilen skal godkjennes for det.

Øyvind.h

Sitat fra: PK på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:07
Ja. Såg den på x forumet...
Vurderer å droppe X siden den tar for lang tid...og heller gå for brukt TMS før ferien.. Men skal på sykkelferie i Danmark og trenger krok.
Ønsker ikke taket pga fergen til Danmark (maks tak høyde). Også har jeg allerede sykkelstativ til krok.. :-)

Sett hengerfeste på Model S :)
http://torkliftcentral.com/trailer-hitch-and-towing/ecohitch/tesla/2012-2015-tesla-model-s-ecohitch
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

chrisworks

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. mars 2015, klokken 16:16
Sitat fra: PK på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:07
Ja. Såg den på x forumet...
Vurderer å droppe X siden den tar for lang tid...og heller gå for brukt TMS før ferien.. Men skal på sykkelferie i Danmark og trenger krok.
Ønsker ikke taket pga fergen til Danmark (maks tak høyde). Også har jeg allerede sykkelstativ til krok.. :-)

Sett hengerfeste på Model S :)
http://torkliftcentral.com/trailer-hitch-and-towing/ecohitch/tesla/2012-2015-tesla-model-s-ecohitch

Jeg kunne være interesseret i at bestille en slik fra USA. Hvis andre også er interesseret kan man jo evt ha en felles monterings dag og hjælpe hverandre. Det skal siges at jeg har ingen erfaring i tage bumperen av. Får først min Tesla om et par uker. Hvad med kamera og ryggesensor? Jeg bor i Oslo.


fonberg

Sitat fra: chrisworks på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:02
Hvad med sykkelholder på taket? Og hvad skal man regne med at tape i forbruk?

Med to sykler på taket taper man 10-20% rekkevidde, avhengig av fart. Høy fart=større prosentvis tap i rekkevidde.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Gogool

Sett hengerfeste på Model S :)
http://torkliftcentral.com/trailer-hitch-and-towing/ecohitch/tesla/2012-2015-tesla-model-s-ecohitch

Jeg kunne være interesseret i at bestille en slik fra USA. Hvis andre også er interesseret kan man jo evt ha en felles monterings dag og hjælpe hverandre. Det skal siges at jeg har ingen erfaring i tage bumperen av. Får først min Tesla om et par uker. Hvad med kamera og ryggesensor? Jeg bor i Oslo.
[/quote]


Jeg er interessert i å gjøre det samme - dvs montere hengerfeste for å kunne frakte sykler. Flere på forumet som hiver seg på?

PS; de som vil si at garantien faller bort og/eller at bilen ikke er sertifisert for hengerfeste bes fylle opp en annen tråd om emnet. Men om noen faktisk har montert hengerfeste så gjerne kom med erfaringer :)
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA