Model S med hengerfeste?

Startet av gbzdoc, mandag 16. juli 2012, klokken 23:22

« forrige - neste »

o.b.lix

Det er vel det amerikanske festet.

Jeg hadde thule sitt. https://www.biltec.no/tesla-model-s---hengerfeste-

Thules må lage (synlig) hull i støtfanger, men er veldig lett å klikke på og av, til forskjell for den originale jeg har på X, som jeg må ned på bakken med knær for å kunne få på (som er veldig likt det til hengerfeste24).

På thule får du med lokk som plugger igjen både feste til kulen og til hull i støtfanger. hvordan er det med hengerfeste24 sitt?

Er faktisk lett å montere thule sitt, og strømmen får den fra å koble av lampene bak og koble på kontakter imellom. Forstår ikke hvorfor Flesland auto skal ha 10.000 for å montere, når jeg bestilte kostet utstyret 9.500 og flesland tok altså 4.000 for montering...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ToWalkOrDrive

Jeg tror ikke jeg fikk noe lokk med. En må ganske langt under for å ta det av, mener jeg. Men tar det aldri av fordi jeg frakter sykler hver uke, og har tidligere fått en del parkeringsskraper, så gjør ikke noe at det er på. I tillegg er jeg lat, og synes det er litt gøy med en stor stygg krok bak :-). Må innrømme at jeg ikke la merke til at det ikke var Brink / Thule da jeg bestilte. Synes forresten at kontakten var litt vanskelig å få parret med sykkelstativkontakten, men bruke vanligvis sykkelstativ uten lys.
Tesla Model Y                         2021-

sfinxern

Har TOCN tatt opp dette med Tesla sentralt? Altså etterspurt om de kan godkjenne MS med hengerfeste?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HelectriC

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 10. mai 2018, klokken 14:08
Det er vel det amerikanske festet.

Jeg hadde thule sitt. https://www.biltec.no/tesla-model-s---hengerfeste-

Thules må lage (synlig) hull i støtfanger, men er veldig lett å klikke på og av, til forskjell for den originale jeg har på X, som jeg må ned på bakken med knær for å kunne få på (som er veldig likt det til hengerfeste24).

På thule får du med lokk som plugger igjen både feste til kulen og til hull i støtfanger. hvordan er det med hengerfeste24 sitt?

Er faktisk lett å montere thule sitt, og strømmen får den fra å koble av lampene bak og koble på kontakter imellom. Forstår ikke hvorfor Flesland auto skal ha 10.000 for å montere, når jeg bestilte kostet utstyret 9.500 og flesland tok altså 4.000 for montering...

Når jeg snakket med de mente FA at monteringen er så komplisert og tar så lang tid, derfor skal de ha så mye. Den prisen er for stiv for meg. Må finne noe annet.
ioniq 5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA